Autor Wątek: Siła Ataku  (Przeczytany 2933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Imolek

Siła Ataku
« dnia: Grudzień 26, 2008, 10:52:11 am »
W co trzeba dodawac zeby zwiekszyc siłe ataku ??

Offline JacoXP

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2008, 11:48:24 am »
Jeśli chodzi ci o WA - współczynnik ataku, to jest on zależny od biegłości w broni i w wielu przypadkach - od siły. Dla przykładu mając poziom 12 w mieczach masz WA 17 i WO (współczynnik obrony) 13. WA obniży ci się, jeśli w drugą rękę weźmiesz tarczę, ale za to podniesie się WO (jako dodatkowe parowanie tarczą). WA możesz też zwiększyć ucząc się Walka ofensywna I, II, III. WA rośnie też w przypadku niektórych broni posiadających modyfikator siły. Jeśli np. miecz ma 1k6+3 i parametr 13/3 - oznaczo to, że przy sile 13 będzie mieć 1k6+3. Ale już przy sile 16 (13 powiększone o 3 - 13/3) - będzie 1k6+4. A przy sile 19 - 1k6+5. Chyba jasne...

Offline Antaran

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2008, 01:49:03 pm »
Warto wspomnieć też o tym, że przy każdej zdolności odnośnie broni białych, mamy guzik - nazwijmy to sobie - balansu (po prawej stronie). Można po dodaniu punktów biegłości broni ustawić czy walczymy bardziej defensywnie (większe WP) czy ofensywnie (większe WA). I tak dla przykładu mając bodajże 19 biegłości w toporach, krasnolud może mieć ustawiony balans na 21 WA i 17 WP...

Offline kann

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2008, 02:10:02 pm »
Mam takie pytanie. W grze czesto w opisach przedmiotow pisze np. obrazenia 1k6+3. Natomiast jak juz przedmio zalozymy to w tabelce po lewej stronie (tej z danymi glownymi postaci i aktualnie zalozonej broni pisze juz 1k). Czy w tej gierce w ogole ca uzywane inne kosci niz k6? Bo zastanawiam sie ktora z wartosci jest prawdziwa. A nie mam niestety tutaj instrukcji zeby sprawdzic:/

Offline JacoXP

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2008, 02:36:50 pm »
większość broni używa do wyrażenia obrażeń kości 6-ściennej, czyli k6, czyli w skrócie k. Dla np. sztyletów, szpad czy innych lekkich rożnów - używana jest kość k3, czyli k6/2 zaokrąglane w górę.

Dla broni dwuręcznych można też spotkać 2k6+x.

Inne kości są wykorzystywane, klasycznie jak to w papierowych grach RPG - 10-cio i "20-to" ścienne. Ale to przy rzutach na test uniku, obrażeń, otwierania zamków, umiejętności itp itd. 20-ścienna oznacza tu po prostu 2 rzuty kością 10-cio ścienną. Jak łatwo sobie wyobrazić, 20-ściennych kostek raczej się nie produkuje :)

Offline Antaran

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2008, 03:01:21 pm »
Dla broni dwuręcznych można też spotkać 2k6+x.

Jest "mieczyk" dwuręczny co ma 3K+2... :D

Offline JacoXP

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2008, 03:02:20 pm »
Racja, ale pod koniec :) Więc długo się nim nie nacieszymy, niestety :)

Offline kann

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2008, 03:07:20 pm »
No ale w takim razie jak w gierce jak jest samo 1k to jest to - jak najczesciej w papierkowych - k10 czy k6?
Swoja droga czy to prawda (takie plotki przed premiera slyszalem) ze do kolekcjonerskiej wersji dodawali podrecznik Drakensanga po polsku? I ogolnie czy ktos wie czy takie cudo zostalo wydane? Bo system wydaje sie interesujacy:)

Offline Antaran

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2008, 03:09:27 pm »
Racja, ale pod koniec :) Więc długo się nim nie nacieszymy, niestety :)

No jeśli zamek, w którym mamy smocze oko jest "pod koniec", to tak... ;-)

Offline JacoXP

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2008, 04:49:51 pm »
jak pisałem - 1k oznacza w domyśle 1k6.

A co do mieczyka 3k6 - racja, przeskoczyło mi :) Mea culpa :)

Offline JOnasz17

Odp: Siła Ataku
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2008, 06:49:56 pm »
poradnik do gry znajduje sie na stronie  http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=828&PART=10&PAGE=1