Z racji obowiązków magisterskich przełożyć muszę publikacje wersji Beta na najblizszy weekend. Niemniej, chcialbym tutaj napisac, co uznaje za wady tej armii, ktore zauwazylem przy pierwszych probach skladania na dexie rozpisek:
1) bardzo trudny dostęp do lascannonów - dostepnosc jedynie na sternach, razorach, wiezyczkach predatorow, storm ravenach i landkach, przy zalozeniu ze landki wystepuja tylko jako dedykowany transport termosow. Czyli w porownaniu do dexu SM i wiekszosci opartych na nim armii, nie da sie wystawic lasek w ten sposob, ktory w dexie SM gwarantuje maksymalnie dobra proporcje ceny/mobilnosci/skutecznosci
2) Koniecznosc wykupienia transporterow zwieksza koszt wielu oddzialow, co utrudnia kompozycje rozpisek ze wzgledu na bardzo drogi podstawowy oddzial - motory, co wiecej, utrudnia wystawianie screena
3) mimo lekkiego obnizenia kosztow podstawowych jednostek na motorach, minimalny koszt przy zalozeniu, ze oddzial jest jakkolwiek sensownie uzbrojony, oscyluje w granicach 150-200+ punktów co oznacza duzo
4) brak zasady combat squadu mocno utrudnia niektore buildy, co ma akurat taka zalete, ze chcac nie chcac, trudno na codexie stworzyc potworki w rodzaju rozpisek bez motorow, bo motory wydaja sie tutaj koniecznoscia
5) motory kosztuja prawie 2 x tyle co zwykli marinsi, wciaz jednak, mimo t5, boosta i linkowanego boltera sa 1woundowymi marinsami z savem 3+ - liczebnosc armii w stosunku do kosztu jednostek i ilosci woundow mozliwych do przyjecia na klate jest bardzo mala
Wydaje mi sie, ze powyzsze wady daja jasno do zrozumienia, ze ten "codex" przegiety nie jest, chociaz doloze wszelkich staran zeby byl grywaln