Autor Wątek: White Scars - funowski codex  (Przeczytany 5517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sokles

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 17, 2010, 12:08:35 pm »
Jaro, może masz ochotę wziąć udział ? :smile:

Dredy z invem 2+?? Może lepiej nie :P

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2010, 12:20:25 pm »
Na pewno nie :)


Ale juz kilka pomyslow mam
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 17, 2010, 03:29:51 pm »
Z racji obowiązków magisterskich przełożyć muszę publikacje wersji Beta na najblizszy weekend. Niemniej, chcialbym tutaj napisac, co uznaje za wady tej armii, ktore zauwazylem przy pierwszych probach skladania na dexie rozpisek:

1) bardzo trudny dostęp do lascannonów - dostepnosc jedynie na sternach, razorach, wiezyczkach predatorow, storm ravenach i landkach, przy zalozeniu ze landki wystepuja tylko jako dedykowany transport termosow. Czyli w porownaniu do dexu SM i wiekszosci opartych na nim armii, nie da sie wystawic lasek w ten sposob, ktory w dexie SM gwarantuje maksymalnie dobra proporcje ceny/mobilnosci/skutecznosci

2) Koniecznosc wykupienia transporterow zwieksza koszt wielu oddzialow, co utrudnia kompozycje rozpisek ze wzgledu na bardzo drogi podstawowy oddzial - motory, co wiecej, utrudnia wystawianie screena

3) mimo lekkiego obnizenia kosztow podstawowych jednostek na motorach, minimalny koszt przy zalozeniu, ze oddzial jest jakkolwiek sensownie uzbrojony, oscyluje w granicach 150-200+ punktów co oznacza duzo

4) brak zasady combat squadu mocno utrudnia niektore buildy, co ma akurat taka zalete, ze chcac nie chcac, trudno na codexie stworzyc potworki w rodzaju rozpisek bez motorow, bo motory wydaja sie tutaj koniecznoscia

5) motory kosztuja prawie 2 x tyle co zwykli marinsi, wciaz jednak, mimo t5, boosta i linkowanego boltera sa 1woundowymi marinsami z savem 3+ - liczebnosc armii w stosunku do kosztu jednostek i ilosci woundow mozliwych do przyjecia na klate jest bardzo mala

Wydaje mi sie, ze powyzsze wady daja jasno do zrozumienia, ze ten "codex" przegiety nie jest, chociaz doloze wszelkich staran zeby byl grywaln
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline PaulShin

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 17, 2010, 06:19:33 pm »
Eee. Trudny dostęp do lasek po czym następuje długa litania jednostek, które je mają? :P No i.. 150 punktów za oddział to dużo? Od kiedy?

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 17, 2010, 06:30:59 pm »
1) A kiedy widziales ostatnio lascannony w ktorejkolwiek z tych konfiguracji za wyjatkiem, sporadycznie, razorbackow oraz, czesciej, land raiderow? :smile:
Najlepsze sposoby uwzgledniania lasek czyli predy autocannon/laska, combat squady taktycznych oraz dready w tej armii nie istnieja


2) Zapytaj jakiegokolwiek gracza bikowego, czy motory sa drogie. Na dexie sm wystawienie 4 oddzialow po 5 motocycli z 2 meltami, ab z mm i fist, kosztuje Cie okolo 850 punktow, w naszym codexie wyjdzie w granicach 800. Bez wzgledu na ich niepowatpiewalne zalety jako bikerow, ponad 1/3 armii w formacie 2000 za 4 srednio wyporne troopsy to duzo, nieprawdaz?
Dalej u nas 80 za trzech golych

120 za 3 golych i ab z bolterem - scoruje, ale strzela sie gorzej od dwoch ab
150 za 3 z 2 meltami i ab z melta - scoruje, ale strzela sie gorzej od dwoch ab z meltami
Moje doswiadczenie z motorami pokazuje mi, ze brane przeze mnie oddzialy po 5 + ab sa za malo odporne, zwlaszcza ze przyjmuja na siebie duzo przeciwnika, bo sa jedna z glownych sil uderzeniowych. Pozostaja 2 opcje, albo spamowac minimalne squady bajkow, albo miec dobre oddzialy w granicach 250 punktow. A to wciaz tylko 6-7 woundow z savem 3+
Do tego trzeba miec zawsze w pamieci, ze bijac sie motorami ryzykujesz utrate troopsow



Sam widzisz, ze to drogo obrzydliwie. Niewesole jest zycie rowerzysty :)
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 06:42:33 pm wysłana przez Josef Knecht »
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Iron Jaro

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 18, 2010, 07:12:42 pm »
P.S. Wydaje mi się, że jak skończymy, to weźmiemy się za kolejny zakon, tj. Iron Hands.
Jaro, może masz ochotę wziąć udział ? :smile:

Nie zaglądałem tu bo na White Scarsach nie znam sie w ogóle.
Ale jesli chodzi o Iron Handsow to wydaje mi sie ze z nimi sprawa jest prostsza.

Z grubsza codexowe zasady
Kazdy sierzant moze zostac za +50 puntow zupgradowany do terminatora storm bolter power wepon lub 2x clawy, moza dalej upgradowac bron jak w wolfguardzie (pojedynczym). Dodatkowo taki sierzant daje zasade stuborn swojemu oddzialowi. (oczywiscie sierżant w skautach uniemożliwia infiltracje itp)
HQ:
- Nie ma grand masterow - Klanowe kompanie sa zbyt niezalezne by miec jednego przywodce.
- Miejsce Master of the forge i Kapelana zajmuje Iron Father. Drozszy o jakies 25-30 punktow kapelan z servo harnesem i umiejetnoscia naprawiania pojazdow.
- Veneryk drednaut z HQ z saga of majesty, albo z jaksa zasada polepszająca morale. Dostęp do wszytkich opcji uzbrojenia.
E:
Nie ma termosow
Nie ma venerykow
pozostałe dredy maja z bazy sage of majesty + Dostęp do wszytkich opcji uzbrojenia.
Troopsy:
standard
FA:
nie ma motorkow/scout motorkow/atak bickow
HS:
standard

Moze porwał bym sie na specjalny oddział elit z invem za bioniki




IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 19, 2010, 01:49:27 pm »
Ja mam następujące pomysły + komentarze do Twoich:


1) terminatorka dla sierzanta nie moze byc drozsza niz u WG, daje pewne minusy (transportowanie tylko w landkach, itd)
2) Iron Father z grubsza tak jak piszesz + retinue z servitorow
3) Dready w jakis sposob polepszone w stosunku do normalnych (np. 13 av z przodu) + mozliwosc wystawienia ich z elit i heavy
4) Jest gdzies we fluffie potwierdzone, ze IH nie uzywaja motorow?
5) Beamery na devastatorach
6) Bionicsy bym akurat reprezentowal jako FNP 5-6+ albo Inv 5-6+ na calej armii
7) Libra z jakimis mocami nowymi?
8) Kilka bajerow technologicznych jak ekwipunek do wykupienia
9) stubborn ale do przemyslenia zasieg
10) odpowiednik sagi majesty, racja
11) Moze jakas zasade, ze moga z rapidfire strzelac jako nieruszone modele
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Iron Jaro

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 19, 2010, 03:10:20 pm »
  • W mojej propozycji chodzi w dużej mierze o to by nie przesadzicDlatego  nie posuwam się zbyt daleko w propozycjach.
  • 1 - Koszt sierżanta w termosce. Może rzeczywiście mnie poniosło  z 50 punktami 30 było by bardziej sensowne. Dlaczego? Bo taki koleś według  mojej opcji dawał by stubborn dlatego  właśnie  powinien być droższy.
  • 3 – Dredy – jeśli weneryki wystawiane sa z HQ, to na prawdę  nie ma potrzeby by były dodatkowo w HS. Piszac o dostępie do wszytkich gadżetów  miałem na mysli opcje wystawienia HQ  np.  V. Dreda z Blodziowymi clawami, i pancerzem iron clada. (to trzeba by było odpowiednio  wyważyć punktowo)
  • 4 – jeździć na maszynie a nie w  jej środku? Trochę taki ekshibicjonizm. A tak  na poważnie to często mieli ograniczenia do używania motorów. To jest zakon który  nie opiera swojej taktyki na szybkich manewrach. Jest troche jak Deth guard w  Horus Heresy. Twardy zakon, ktory wbija się gdzieś i napiera. Powoli metodycznie  bez litości. Trochę brakuje tu miejsca na harleye. Nie twierdze ze nie maja motorów  ale raczej nie sa w zbyt powszechnym użyciu.
  • 5 – Gruubo. Nie wiem czy bym się na to odważył. Raczej  nie
  • 6 – Bioniki, ech fajnie by było mieć taki bonus, ale  wydaje mi się ze to by było zbyt duze odejście od aktualnych codexow.
  • 7 – myślałem nad jakimś fajnymi mocami związanymi z  maszynami. Cos w rodzaju Maszynowego lasha. Może przejmowanie kontroli nad uzbrojeniem  wrogiego pojazdu.,plus kilka standartowych mocy zwykłych marinsow.
  • 11- Przyznaje ze meslem o takim odpowiedniku sztandaru  wilków. Jedno razowy przedmiot dajacy taktycznemu zasade relentles.
Zapomniałem dodać jeszcze jedna rzecz
Iron hands sa paranoiczne wrecz ksenofobiczni. Nie ufaja innym zakonom za wyjątkiem własnych zakonów sukcesorskich. Wszelkie kontakty z innymi zakonami sa dokonywane za pośrednictwem sukcesorów. W efekcie IH nie moga kozystac z sojuszników.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2010, 03:32:02 pm wysłana przez Iron Jaro »
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Nazroth

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 30, 2010, 04:14:08 pm »
Cytuj
Zastanawiam się, co zrobić z fluffem. Całość piszę w języku angielskim,  a trochę bez sensu jest przepisywanie tego, co było w Chapter Approved  (zwłaszcza, że to łamanie praw autorskich). A przecież samemu nie mam  co wymyślać z powietrza fluffu. Kurczę...

Z całym szacunkiem - robisz tu KAWAŁ ŚWIETNEJ ROBOTY, ale to TEŻ jest łamanie praw autorskich, a raczej wszystko co napiszesz o produktach Games Workshop (każda nazwa z 'GW R' i każdy parametr TEŻ są łamaniem praw autorskich, dlatego posraj to i po prostu ładnie przepisz to co było w index astartes, ewentualnie rozbuduj słownictwo, ale lepiej nie uzupełniać faktów, chyba, że o te PEWNE z innych książek.

Odnośnie krótkiej dyskusji na temat lascannonów - jedyne laski w dzisiejszych czasach to predatory (i to jeszcze zazwyczaj same sponsony LOL), oraz Landryny, rzeczywiście nie używa się na taktykach, devkach, oraz nawet na razorbackach wychodzi bardzo drogo. Dlatego nie przejmował bym się nimi.

Warto było by popatrzeć na poprzedni kodeks SM, gdzie były traity. Wydaje mi się, że w przypadku White Scarsów 'cleance and purify' był by na miejscu (zamiana heavy broni w taktyku na special broń), z racji że panowie są krótko dystansowi, nie preferują stania w miejscu...

Devastatorom można by było wrzucić tylko multi melty, heavy flammery i heavy bolce i dać relentless... też był by to ciekawy oddział, oczywiście trzeba by był odpowiednio dobrać koszty. Taki oddział devków mógł by strzelać z rhinosa po ruchu do 6 cali dla przykładu...

Zastanawiam się, czy nie było by fajnym rozwiązaniem całkowite wyeliminowanie heavy broni w taktyku...

WAŻNA UWAGA: trochę z tym roboty, ale zastosował byś zapisy odnośnie opcji ekwipunku bliższe obecnej edycji np: sierak może wymienić broń a i/lub b na to, to, to i to...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 30, 2010, 04:25:59 pm »
Siema.


Zasady są już gotowe, czekam wlasciwie tylko na arty Arrra i jakos sensownie to przeksztalce w PDF.


Co do Twojego komentarza, dzieki za dobre slowa, po kolei:
1) Fluff wyraznie mowi, ze devkow nie ma w armii, wiec wylatuja. 
2) Laski tak naprawde nie sa potrzebne, w 90% przypadkow kombinacja missile launcher + melta wystarcza
3) W najnowszej wersji taktyczni są jak chaos space marines - 5tka moze brac 1 assault weapon, 10tka moze brac 1 assault weapon i 1 heavy albo 2 x assault weapon. Armia nie ma combat squadow wiec to ma sens. Ewentualnie moznaby dodac heavy flamer jako opcje heavy weapona dla taktycznych, ale to mi sie wydaje za duza ingerencja
4) w PDF dokladnie wyliczone bedzie jaka bron na co mozna zamienic
5) co do praw autorskich, to zobaczymy jak bedzie PDF gotowy i co na to szersze gremium (dopuszczenie do turniejow, jezeli tak to jakiej rangi, itd)


Pozdro
4) 
Świeżo upieczony fan wilków :)

Sancho

  • Gość
Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 30, 2010, 04:48:58 pm »
jest na sieci od groma funowskich codexów więc jak widać GW ma to gdzieś :)

 

anything