Autor Wątek: White Scars - funowski codex  (Przeczytany 5519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Josef Knecht

White Scars - funowski codex
« dnia: Maj 07, 2010, 03:15:05 pm »
Łazi mi po głowie opracowanie czegoś takiego, może na lokalu lub syrence mi to ktoś dopuści.
Jest ktoś chętny do współpracy? Mam już sporo pomysłów, później wrzuce na forum :smile:


Be swift as the wind!
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2010, 01:47:30 am »
To zaczynam, FOC widzę mniej więcej tak (będę używał nazw z codexu SM, bo oryginalne są jeszcze do przemyślenia i odświeżenia znajomości flaffu):


Zasady specjalne:
ATSKNF
Skilled riders
Wszystkie jednostki scarsow na bikach moza uzywac 2 broni w combacie, tak wiec sierzanci moga brac upgrady dla obydwu lapek

Follow the ride - każda piechota, która nie ma jump packów albo nie deep strikuje się (termosy) musi mieć wykupiony dedicated transport
Power Lance - + 1 do S i I w szarży, dostępna dla kapitana, veteranów na motorach i sierżantów
Veterani na motorach mają do wyboru outflank, counter attack i hit & run, tak samo bohaterowie
Nie ma combat squadów (wyobrażam sobie White Scarsów jako chapter o organizacji plemiennej, podobnej do wilków)
Odpowiedniki runic armoura i wolf talismanów
O 5 punktów tańszy motor dla wszystkich HQ
HQ
1) Kapitan ma motor w standardzie, statsy kapitana marynatów
2) Librarian - moce
- furious charge dla libry i oddzialu
- force dome - jak w dexie SM
- fleet dla libry i oddzialu
- + 1 do WS, S, T, I i A jednego modelu 6` od libry
- modele 12` od libry sa trafiane na BS gorszym o 1
- 24` duzy blast, s 4 ap 6 z rendingiem
- 24` pinning test dla oddzialu, jak zdadza ruszaja sie jak w trudnym i niebezpiecznym terenie
- 18` 1-4 glan, 5-6 penetracja na pojezdzie
- bez zasiegu, celowanie w oddzial w terenie albo 6` od niego, dostaja d6 trafien s 4 ap 6, za kazde zranienie dochodzi jedno wiecej trafienie, pojazdy dostaja na tyl, ale tylko d6 trafien, na te moc nie ma cover savow
Wszystkie moce strzelajace sa psychic shooting attack


3) Chaplain - z zasadą oath of war i możliwością upgrade`u do healera (daje fnp jednostce)
4) Mały kapitan w przeciwieństwie do kapitana, może mieć terminatorke, jump pack albo być piechociarzem
5) Master of the hunt mały kapitan ze zwiększonym WS, dający przerzut woundowania na modele z t5+ i monstrousy
6) Command squad - tanszy od smowego, w standardzie na motorach, z możliwoscia brania sztandaru lub sztandaru zakonu, z mozliwoscia dokupienia attack bike`a

ELITES
1) Veterani na motorach - jeden veteran skill z tych co wyzej, 2 special weapony, do oporu stom shieldow, plasma pistoli i combi-weaponow, do 3 broni do walki wrecz, mozliwosc upgrade`u motorow do storm bolterow
2) Techmarine - standard, mozliwosc wykupienia servitorow na motorach (2 moze brac zwykle melty)
3) Terminatorzy - standard, musza brac landka albo sie deepowac
4) Terminatorzy assaultowi (cena jak u BA), musza brac landka albo sie deepowac
5) Sternguardzi - musza brac transport

TROOPS
1) Motory - o 10 punktow tansze z bazy, koszty dodatkowych modeli jak w dexie SM, z zasada fire support - za kazdy pelny oddzial motorow (8+1 ab) mozna brac szwadron AB jako troops

2) Scouci na motorach - o 10 punktow tansi z bazy, koszty dodatkowych modeli jak w dexie SM, sierzant moze brac lance i shielda
3) Scouci - jak w dexie SM, musza brac LS storm jako transport dedykowany albo rozpoczac gre poza strefa rozstawienia
4) Taktyczni - jak w dexie, musza brac transport
Fast Attack
1) Vanguardzi - musza miec packi lub transport
2) Assault Squad
3) Ab szwadron
4) land speedery
Heavy Support
1) Szwadron land speeder tempest
2) Devki - tylko z transportem - w kilku miejscach kwestionuje sie, ze WS ich maja, wiec chyba wyleca
3) Predator - bez mozliwosci wykupienia sponsonow
4) whirlwind
5) vindicator
6) storm raven
7) dosc dziki pomysl bestii z howdahem, ktora moze przewozic 6 marinsow i ma jakies bronie zamontowane


Jakieś komentarze? :smile:
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2010, 02:31:49 am wysłana przez Josef Knecht »
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2010, 07:13:09 am »
wrzuć to lepiej na GV, dostaniesz porządny feedback :)

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2010, 03:57:29 pm »
Zapomniałem, że tutaj same zgredy :)
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Błotnik

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2010, 06:35:53 pm »
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić Whirlwinda u White Scarsów, jako że mają jeszcze większe zapędy do walki w zwarciu niż Templarzy nawet (a u Czarnych obsługę Whirlwinda załapuje się w ramach kary lub pokuty).
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2010, 07:04:17 pm »
Zapewne masz rację, musze wygrzebac z szafki ten artykul z WD, bo dokladnie nie pamietam niektorych rozwiazan, tez mi sie wydaje, ze nie mieli Whirlwinda


EDIT: zaskoczenie, mieli whirlwinda ale nie mieli vindicatora, musze to przemyslec
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2010, 07:53:49 pm wysłana przez Josef Knecht »
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2010, 08:02:00 pm »
Tutaj macie w linku scan strony z zasadami do WS do starszego codexu, nie pamietam juz ktoroedycyjnego

http://img576.imageshack.us/img576/9688/whitescars.jpg

Jezeli chodzi o poprzedni codex (jezeli sie nie myle, ten z traitami, to wiekszosc powinna miec go na stanie, tam to dopiero combosy mozna bylo tworzyc :) )

P.S. mam nadzieje, ze to legalne :)
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Błotnik

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2010, 01:49:42 pm »
Skan jest akurat z Index Astartes, który wprowadzał dodatki do 3ed. kodeksu. Traity były później.
We Wrocławiu na turniejach można używać dowolnego kodeksu z przedziału 3-5ed.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline karlvant

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 09, 2010, 10:01:22 pm »
Nie przesadzaj - nie rób Wrocławiowi wiochy. Były dwa czy trzy takie turnieje? Nie widziałem, żeby ktoś z tej opcji skorzystał.

Offline Błotnik

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2010, 07:28:11 pm »
Nie zauważyłem, że mi zjadło połowę posta. Musiałem coś źle nacisnąć  :lol:
W dalszej części była mowa, że stare kombosy są bardzo klimatyczne i bardzo przyjemnie się nimi gra. Ponadto stare kodeksy są o wiele ciekawsze od obecnych, mają więcej opcji do wyboru i (poza Tyranidami) żaden z nich nie jest całkowicie przegięty w stylu "dajmy w tej armii wszystko za darmo i zobaczmy jak to będzie wyglądało w praktyce". Dzięki umożliwieniu grania starą książką nikt nie może narzekać, że nie pozwala mu się grać armią "klimatyczną" oraz że kiedyś grało się lepiej, bo były lepsze kodeksy.

Poza tym, po raz pierwszy na takim turnieju byłem 2 stycznia, a kolejne są co miesiąc (razem już pięć). Skorzystałem z opcji "grania na starym" za pierwszym razem, poszło mi świetnie, zamierzam skorzystać ponownie. O ile mnie pamięć nie myli, już trzy osoby zagrały na tej zasadzie (wliczając mnie samego).
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2010, 07:18:43 pm »
http://www.megaupload.com/?d=H9H958PF


W powyższym linki jest wersja Alpha zasad, na prośbę ludzi z GV.
Ponieważ do weekendu mam niewiele czasu, z góry przepraszam za skrótowe opisy zasad, brak fluffowych opisów dla większości skilli i niedopracowany angielski w tekscie. Jednakze, skoro chcecie, to macie - mniej wiecej tak wygladaja zasady na obecna chwile, po poteznych rozkminach ale jeszcze przed testowaniem
Czekam na komentarze :)


Kolejne, rozszerzone wersje pliku, juz wkrotce :)
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline ederus

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2010, 07:34:00 pm »
Po pierwszym przejrzeniu to jedyne co mnie zastanawia to ta lanca czy glancing na 1-4 to nie jest zbyt wygiete. Miec pewny glancing  (trzeba trafic, tak wiem) to jest na prawde fajna opcja jak sie strzela do open topa. Bym rozwazyl zmiane, ze glancing jest na 3-4 albo 2-4, ale to akurat wymaga testow;) Reszta wyglada na prawde porzadnie i nie zauwazylem jakichs przegiec. Postaram sie w sobote tym zagrac na format naszego chelka.
106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas half a pack of cigarettes, its dark and we're wearing sunglasses.

Hit it!

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2010, 07:39:58 pm »
Drugi link, jakby byly problemy z megaupload:

White Scars Rules Finished


Koszt Kagan Guards - bo gdzies ucieklo - to 195
Land Rider tylko i wylacznie (ale bez ograniczen) jako dedykowany dla termosow
FNP od wanderera dziala na wszystkie modele w tym independent charakters
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2010, 08:37:31 pm wysłana przez Josef Knecht »
Świeżo upieczony fan wilków :)

Offline Nazroth

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2010, 09:50:21 pm »
Słuchaj za dużo tych mocy dla libry... zamknął bym się w 6 mocach. Możesz pomyśleć o czymś takim jak FC i FLEET, nie samo FC z mocy - i tak na motorach nei użyjesz, ale dla kolesi wyciadających z landka to fajna sprawa... nie będzie przegięte mimo to.

Hunters spear bym zmienił na S10 AP1 Lanca... przynajmniej wiemy co to potrafi...

Rozkmiń sobie zaczerpnięcie kilku pomysłów z Dark Angelsowych Ravenwingów... np. UBER składy ze speederami, oraz ich herosów... te same punkty, te same statsy i nikt nie przyczepi się do 'przegiętego'...

Fajna inicjatywa, dobre wykonanie - teraz robić jak GW publikować w sieci i czytac komenty...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Josef Knecht

Odp: White Scars - funowski codex
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2010, 01:18:59 pm »
Dzięki za dobre słowa i sugestie  :smile:


Projekt ewoluuje i myślę, że dopiero za miesiąc będzie miał ostateczny kształt.
Zastanawiam się, co zrobić z fluffem. Całość piszę w języku angielskim, a trochę bez sensu jest przepisywanie tego, co było w Chapter Approved (zwłaszcza, że to łamanie praw autorskich). A przecież samemu nie mam co wymyślać z powietrza fluffu. Kurczę...
Co do mocy libry, BA mają 10, SM bodaj 8, a SW 7, tak więc optymalna ilość to średnia, czyli 8-9.


P.S. Wydaje mi się, że jak skończymy, to weźmiemy się za kolejny zakon, tj. Iron Hands. 
Jaro, może masz ochotę wziąć udział ? :smile:
Świeżo upieczony fan wilków :)

 

anything