REGULAMIN
“Fists of fury” – koszaliński challenger
Czas i miejsce turnieju: 18 - 19 grudzień 2010 r., Koszaliński Klub Osiedlowy "Na skarpie" - ul. Na skarpie 3-5Koszt akredytacji za turniej wynosi 40zł. Skład Sędziowski:- Sędzia główny - Jakub "Vladdi" Podruczny- Główny organizator i sędzia liniowy - Wojciech "łosiu" ŁośZgłoszenia: vladdi (at) poczta.onet.plPytania i uwagi można kierować bezpośrednio na adres: moo88 (at) poczta.fmRozpiski należy wysyłać na adres vladdi (at) poczta.onet.pl do 12 grudni b.r. włącznie do godz. 24.00,Zgłoszenie się do 12 grudnia, nadesłanie rozpiski oraz dokonaniewpłaty na wskazane konto z wpisaniem imienia i nazwiska gracza jako tytułprzelewu. Osobom wcześniej zgłoszonym przyznane zostanie 5 pktów doklasyfikacji generalnej. W wypadku nie stawienia się na turnieju podokonaniu wpłaty zwrócone zostanie 35 pln. Osoby które wpłaciły przedpłatę mają pierwszeństwo przed osobami zgłoszonymi bez tej przedpłaty.Wpłaty:Wojciech ŁośING Bank 61 1050 1559 1000 0090 7263 8365
Ul. Wąwozowa 16/475-339 Koszalin Do turnieju dopuszczone zostaną armie nie przekraczające 1500 pkt., zbudowane według Standard FOC. Bez jednostek sojuszniczych (z wyłączeniem indukowanych oddziałów w armiach inkwizycji oraz jednostek sojuszniczych w LatD).Bez Kroot Mercenaries.Bez Special Characters (włączając w to Samaela i Beliala).Dopuszczone armie:Codex: Space MarinesCodex: Blood AngelsCodex: Dark AngelsCodex: Black TemplarsCodex: Space WolvesCodex: EldarCodex: Dark EldarCodex: Chaos Space MarinesCodex: Chaos DaemonsCodex: OrksCodex: Witch Hunters (należy zaznaczyć czy ze strony GW czy stare)Codex: Daemon Hunters (należy zaznaczyć czy ze strony GW czy stare)Codex: TyranidsCodex: Imperia GuardCodex: TAU EmpireCodex: NecronsCodex: Lost and Damned by Sztab.Armie BT, DA, WH i DH mogą korzystać z następujących pojazdów z "IA2up1.3" (z uwzględnieniem wszelkich zastrzeżeń):1. Rhino, Rzorback (bez opcji multi-melty), Predator Destructor, Predator Annihilator, Whirlwind, Vindicator, Land Rider, Land Rider Crusader, LandSpeeder Squadron, Drop pod, Inquisitorial Land Rider, Inquisitorial Rhino2. Inquisitorial Chimera Armoured Transport3. Sisters of Battle Rhino, Immolator, ExorcistPojazdy z grupy 1 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Space MarinesPojazdy z grupy 2 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Imperial GuardPojazdy z grupy 3 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Witch Hunters oraz Codex: Space Marines.Umieszczenie w rozpisce choć jednego pojazdu z IA2up1.3 powoduje, że wszystkie pojazdy z powyższej listy należy wystawiać na zasadach IAup1.3, a nie kodeksu. - Ogólne zasady turnieju
Gramy na stołach 48”x60”.
Obowiązują aktualne FAQ i PKZ.Obowiązują zasady "Koszalińskie Bory występujące w okolicy Łomianek" - każdy las, niezależnie od gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i monstrous creature. W wyniku losowania gracze zostaną podzieleni na pary, w których rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). Każdy gracz stoczy w sumie 5 bitew, po czym zostanie wyłoniony zwycięzca. Wygra ten, kto będzie miał największą liczbę punktów. W przypadku remisu, wygra ten, kto będzie miał więcej "małych punktów".Osoby biorące udział w turnieju muszą posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jest również posiadanie podręczników lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii). Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć kwestię na jego niekorzyść.Armie niemuszą być w całości pomalowane. Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach. Makiety będą rozstawione przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można modyfikować ich położenia. Jednostki muszą być reprezentowane przez adekwatne figurki (WYSIWYG jest niezbędny).Marines mający bazowo ccw, bp i bolter nie muszą mieć wymodelowanych wszystkich tych broni.Rozegranych będzie 5 bitew: Sobota: 9
.00- 10.00 Zapisy 10.00 - 12.30 Bitwa I 12.45 - 15.15 Bitwa II (od godz. 15:15 do 16:00 - przerwa obiadowa) 16.00 - 18.30 Bitwa III Niedziela: 9.00 - 11.30 Bitwa IV 11.45 - 14.30 Bitwa V - Ogłoszenie Wyników i wręczenie nagród - Punktacja
Z wyniku bitew (różnica małych punktów):
0000-0220 = 10:100221-0441 = 11:90441-0660 = 12:80661-0880 = 13:70881-1100= 14:61101-1320 = 15:51321-1540 = 16:41541-1760 = 17:31761-1980 = 18:21981-2200 = 19:12201+ = 20:0 W każdej misji liczymy KP i różnica w Kp: 1)2 oznacza +1 duży punkt 2)4 oznacza +2 duży punkt 3)6 oznacza +3 duży punkt W każdej bitwie można więc zdobyć 23 pkt.Każde pełne 5 minut opóźnienia będzie skutkować 1 pkt’em karnym dla obu graczy.Jeden troops może zająć na raz tylko jeden znacznik. 1 – Sabotaż rozstawienie: Pitched battle. po wyborze strony podziel armie na 3 w miarę możliwości równe części, następnie swoją strefę rozstawienia również na 3 równe części (wzdłuż dłuższej krawędzi, co 20 cali każda). Wybierz jedną z części armii i rzuć kością losowo określając w której części strefy (sektorze) wystawi się wybrana część armii. Ponów rzut dla kolejnej części, pomijając sektor już zajęty, i tam wystaw drugą część armii. Ostatnia część wystawia się w sektorze dotąd nie zajętym. Sektor to oczywiście strefa 12" od dłuższej krawędzi i 20" wzdłuż tej krawędzi.czas trwania: 6 tur, 7 na 5+.cele: na stole zostają rozstawione 5 znaczników - każdy wart 300 pts.(znaczniki rozstawiane są po przed rzutem na stronę).2 – Granicarozstawienie: pitched battle (po 12" od swoich krawędzi)czas trwania: 6 tur, 7 na 5+cele: 5 znaczników, po jednym na środku każdej ćwiartki, jeden na środku stołu. Każdy wart 300pkt. 3 – Dominacjarozstawienie: Spearheadczas trwania: 6 tur (4+ - kolejna, 5+ następna - kolejna; max cele: Capture the flag. Na stole jest 9 obj. (1 - środek stołu, 4 –środki ćwiartek, 2 - ½ linii przecinających stół wzdłuż na pół, 2- 1/3 linii przecinającej stół w poprzek na pół). Obj zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalsza obecność przy nim troopsa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje. Jeśli masz na koniec bitwy:1)5 znaczników więcej niż przeciwnik 1500vp2)4 znaczniki więcej niż przeciwnik 1200vp3)3 znaczniki więcej niż przeciwnik 900vp4)2 znaczniki więcej niż przeciwnik 600vp5)1 znacznik więcej niż przeciwnik 300vp Prosta mapką znaczników:................................... ..................
..........#............#...........#..............
................................... ..................
................................... ..................
..........#............# ..........#..............
................................... ..................
................................... ..................
..........#............#...........#..............
................................... ..................
zasady specjalne: Nie ma ograniczenia czasowego na bitwę. Gra się do końca ostatniej tury. Wyniki można oddać sędziemu rano. 4 - Bieg ku wolnościrozstawienie: pitched battleczas trwania: 6 tur, 7 na 5+cele: każda wprowadzona jednostka punktująca do strefy rozstawienia przeciwnika daje +300 VP. Jeśli jednostka jest poniżej połowy liczebności początkowej daje +150VP. Liczy się tylko pierwsze 6 troopsów, kolejne nie dają bonusu.5 - Pierwsze wyjście z mrokurozstawienie: DoWczas trwania: 7 turcele: Annihilacja - bez KP. Vp za każdy oddział przeciwnika liczymy x 2.Rozbicie (przeciwnikowi zostało mniej niż 75% stanu modeli na stole) +1duży punkt. Całkowita annihilacja przeciwnika +2 duże pkt. 1) Malowanie: 0-3 0 - armia nie pomalowana 1 - armia pokryta podkładem; nieliczne modele pomalowane 2 - armia w znaczącej większości pomalowana; nieliczne modele są nie pomalowane; armia maźnięta 3 kolorami 3 - armia pomalowana w 100% (bez zastrzeżeń) 2) wymodelowanie: + 1 pkt za wszystkie podstawki wymodelowane (co najmniej posypka) + 1 oznaczenia oddziałów + 1 jednolitość armii ( nie ma np. rhinosów SW w armii BA) 3 - WYSIWYG (-1 za każde odstępstwo do max - 5), wysiwyg nie będzie sprawdzany, ale każde wskazane przez innego gracza odstępstwo będzie karane. 4 - uznanie oceniającego (1-3) - ocena indywidualna prawie jak WOW (ale nie do końca)- liczą się ciekawe/śmieszne konwersje; pomysłowość itp.