Dzisiaj rano sprawdzam status przesyłki w UPS i mało zawału nie dostałem:
"Odbiorca nie chciał produktu i nie przyjął dostawy. / Paczka zostanie zwrócona do nadawcy."
i wyjechała z powrotem do drukarni.
Zadzwoniłem natychmiast na UPS z reklamacją i dowiedziałem się, że drukarnia PrintGroup w której komiks drukowano, zadzwoniła do firmy kurierskiej by wstrzymać dostawę i zwrócić jej tę przesyłkę!
Tutaj macie status przesyłki w UPS:
https://wwwapps.ups.com/WebTracking/track?loc=pl_PL&trackNums=1Z9W303F7954086727&showMultipiece=YZadzwoniłem do drukarni i potwierdzili, bo przez pomyłkę wysłali towar "za pobraniem" choć był zapłacony i nie da się w UPS tego odkręcić (próbowali, ale nic z tego). Jak przesyłki dotrą do drukarni od razu je zawrócą do mnie z nowym listem przewozowym z dostawą "bez pobrania". W drukarni nie przyszło nikomu do głowy by mnie uprzedzić.
Przy okazji dowiedziałem się, że jeśli jakiś egzemplarz dojdzie uszkodzony przez kuriera, oni go dodrukują i wyślą na wymianę. Podobno druk wyszedł dobrze (no, ale to słowa pracownicy drukarni). Mieli egzemplarz wzorcowy (tom 2) by zrobili te same rozmiary w introligatorni.
Mamy wtorek 12 grudnia, jak dobrze pójdzie komiks dotrze najwcześniej 13 grudnia a w gorszym przypadku 14 grudnia. Ale to dla mnie ważne kilka dni zwłoki, bo na spakowanie i wysłanie wszystkich potrzeba 7 dni (taka jest moja moc przerobowa w pakowaniu) a chcę by wszystkie dotarły do zamawiających przed świętami a nie po. Pierwsze wysyłki mogą wyjść najwcześniej 14 grudnia, ostatnie 21 grudnia. 23 i 24 grudnia to weekend, więc
do niektórych osób komiks nie dotrze przed świętami.