Proponuję postarać się tutaj ustalić wspólne stanowisko przynajmniej w niektórych kwestiach. W wątku o MFKiG padło wiele konstruktywnych uwag, ale gubią się one w morzu innych postów. Chcę, aby można było organizatorom przesłać w miarę spójna propozycję. Na pewno będą kwestie, co do której nie będzie zgody, ale to nie szkodzi. Nasza propozycja może mieć różne warianty.
Bardzo zależy mi na nie zrobieniu z tego wątku śmietnika. Zanim coś napiszesz, postaraj się przeczytać poprzednie posty.
Jest to wątek o tym jak usprawnić system numerków. Wydaje mi się, że za tym systemem jest najwięcej osób (system „list kolejkowych” to w zasadzie z matematycznego punktu to samo).
Jeśli chcesz dyskutować o innym systemie (losowym, płatnych rysunków, internetowych zapisów),
załóż inny wątek. Będzie potem można przedyskutować który z systemów jest najlepszy. Zawsze można organizatorom wysłać też kilka propozycji.
Gdy odnosisz się do jakiegoś punktu, to napisz do jakiego. Napisz na przykład: „AD 7. Ja proponuję jednak dwa komiksy na osobę .” albo „zgłaszam punkt 18. … „
Za punkt wyjścia przyjąłem
propozycję napisaną przez Marvel. Uporządkowałem ją trochę i dodałem punkt 17. Przede wszystkim punkty na „podstawowe reguły” i na „usprawnienia techniczne”. Dla ustalenia uwagi proponuję na razie rozmawiać tylko o części pierwszej. Np. zależy mi na ustaleniu takich spraw jak to, że „stolik powinien stać w miejscu dostępnym dla wszystkich” a nie gdzie dokładnie ma stać. Nie chcę też tutaj rozmawiać o takich rzeczach jak sposób oświetlenia stolików rysowników, taśmach.
Podstawowe reguły3. każdy powinien mieć dojście do strefy wydawania numerków, ale bez możliwości wejścia na strefę targową
7. Każdy może pobrać max 1 (w każdym razie mniejszą ilość niż 6) numerek. Przynajmniej do gwiazd festiwalu (Andereas, Loisel, Ros, Kas). Powinno to skutecznie wyeliminować osoby, które biorą siedemnasty rysograf od Rosińskiego. Jeśli chcesz mieć autograf do innej osoby stań jeszcze raz w kolejce
9. absolutnie wyeliminować numery odcinane dla organizatorów (to straszy niesmak powoduje). Spokojnie można zrobić oddzielą sesję w VIP roomie.
10. OPCJA podpisywać można tylko i wyłącznie komisy z listy przedstawionej przez organizatora
11. do jednego autora przychodzisz tylko z jednym komiksem, nie ma wyjątków.
12. OPCJA w ciągu dwóch dni możesz podejść do (obleganego, patrz wyżej) autora tylko z raz. Tu niestety problem jest organizacyjny.
15. Absolutnie żadnych kolejek fanowskich rysografów po kątach "wykańczających rękę" autora
17. OPCJA - Gdy nie ma Cię gdy wyczytują Twój numer, Twoja kolej przepada.
usprawnienia techniczne/szczegóły organizacyjne2. wejście do strefy autografów otworzyć wcześniej (tak, żeby ludzie nie marzli na zewnątrz (w tym roku był luz, ale w zeszłym było sporo zimniej))
3. wejście [do strefy autografów] powinno być zlokalizowane na dole (…)
4. zastosować starą sprawdzoną metodę w nowej odsłonie, czyli zamiast krzeseł zastosować taśmy takie jakie są choćby w kolejkach do muzeów przy obleganych wystawach, tunel w jedną stronę, bez możliwości przystawania kolesiów, którzy pod pozorem znajomości wpychają się kolejkę.
5. numerki przygotować wcześniej na zgrabnych kupeczkach
6. numerki zamiast nieczytelnych "K607" opisać "Andreas 1.12.2015 godzina 12.00 nr 1"
8. zdecydowana większa ilość numerków w puli do scenarzystów
13. od początku wiadomo ile rysografów zrobi autor, wtedy jeśli wiadomo że od jakiegoś jest 20. to można z niego zrezygnować i wybrać innego autora. Z góry wiadomo też ile zrobi podpisów
14. to autor z góry mówi co zrobi i ile (wtedy nie ma zdziwienia jak Loisel mówi, że tylko podpisy)
16. taśmy także przed autorami, żeby się ludzie nie tłoczyli i nie zabierali autorowi "powietrza"