Autor Wątek: Wydawnictwo Fantasmagorie - wątek zamknięty  (Przeczytany 886302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cringer

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1755 dnia: Lipiec 29, 2017, 09:38:36 am »
Troche to straszne co piszecie, komiksowo rządzi się własnymi prawami.
Nie widzicie problemu z przedsprzedażą, tolerujcie przesunięcia, akcentujecie brak kontaktu, jedna jak jest po premierze potrafcie się doczepić o przesunięcie grafiki o 0,1 mm, bark przecinka, czy inna pierdołe. Gdzie tu sens i logika?
logika jest w tym że do momentu wydania komiksu, wydawca ma czas na dopracowanie wszystkiego. Jeśli potrzebuje więcej czasu, to niech ma, tylko ma wydać dopieszczony produkt.
Zatem czemu komiksowo nie traktowane jest jak każdy normalny biznes tylko jak święte krowy?
w każdym biznesie pojawiają się obsuwy. Jedyne co jest tutaj karygodne to podejście wydawcy do tematu. Do pyskówek to jest pierwszy do informacji co i jak to cisza. Tyle że to już było pisane nie raz. Szkoda że wydawcy brakuje trochę pokory, to jego buńczuczne podejście odbije mu się czkawką.
Tym co chcą zwrotu pieniędzy wcale się nie dziwię. I tak będą mogli sobie kupić te komiksy jak już będą wydane. Nawet się nie dziwię gdy będą czekać do ukazania się całych serii.  W końcu ktoś tu już wcześniej napisał że wydawca może się w każdej chwili obrazić na krytykę i zamknąć wydawnictwo.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2017, 09:49:02 am wysłana przez Cringer »

Offline NuoLab

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1756 dnia: Lipiec 29, 2017, 10:07:09 am »
Już sam fakt, że ktokolwiek bierze pod uwagę możliwość zamknięcia wydawnictwa nie z powodu wyników finansowych a ze względu na "obrażenie się wydawcy" świadczy o tym, że komiksowo nie jest normalnym biznesem a raczej czymś w rodzaju działalności hobbystyczno-charytatywnej.

Tutaj każdy wydawca jest takim lokalnym monopolistą oferującym doskonale zbędny do życia towar do którego nabywca ma zarazem emocjonalny stosunek. I jedni sobie z tą sytuacją mentalnie radzą lepiej a inni gorzej, tyczy się to zarówno wydawców jak i klientów.

Kijanek

  • Gość
Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1757 dnia: Lipiec 29, 2017, 10:13:40 am »

Akurat nie pisałem na temat Fanty, tylko ogólnie.
co do obsuw w normalnym biznesie, terminy rzecz święta, przeciągnięcie terminu wiąże sie z karami.
Tylko ze z tego co czytam, to tylko wydawcy sa traktowani jak świętość. Sklep sie spóźni dzień z dostarczeniem przesyłki jest g...burza, źle zapakowano j/w.
Fancie wysłałem maila z info o zmianie regulaminu. Tak by troche swoje 4 litery chronili.
zero odzewu, w sumie ich sprawa.
co do stwierdzen ze wydawca może się fochowac no sorki, naprawdę przedszkolne tłumaczenie.
przy modelu sprzedaży współfinansowania, nie tylko komiksów to wydawca i klient sa na równi partnerami.

Offline arczi_ancymon

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1758 dnia: Lipiec 29, 2017, 10:22:54 am »
Drążysz ten temat od 15 stron - naprawdę ma to sens? Nowy wydawca, dał dupy, a niektórzy już chcieliby go pogrzebać, bo wysłali mu 100zł i zamówienia nie ma. Co mają powiedzieć tacy ludzie, którzy wspierają akcje na kickstarterze i dostają przykładowo gry z roczną obsuwą? Pewnie też zdarzają się pajace, którzy nie mają do roboty nic lepszego prócz jęczenia, ale jednak sporo ludzi w to wchodzi (choć ten przykład jest taki se, bo sporo tam przekrętów i gównianych w rezultacie gier, w każdym razie z mojej strony jest to luźne porównanie).

Wydawca zapowiedział fajne tytuły na przyszłość, warto dać mu szansę. Generalnie tak, wydawca jest bucem i nie ogarnia kontaktu z klientem, to też już ustaliliśmy. Nie wiem jak ty, ale ja nie wchodzę z nim w związek małżeński, a tylko kupuję jego komiksy. Jeśli wydaje je ok (tego nie wiem, bo ciągle czekam na zamówienie, heh), a są sygnały, że tak, to dla mnie czekanie jest drugorzędnym problemem.

Płaci ci ktoś za gnębienie Fantasmagorii i "szukanie sprawiedliwości"? Zażądaj zwrotu kasy, wydawca może cośtam poględzi jak widzieliśmy na zamieszczonym wyżej zrzucie, ale odda, bo nie ma innego wyjścia - i po temacie, już się rzygać chce od czytania tego jęczenia.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2017, 10:57:18 am wysłana przez arczi_ancymon »

Kijanek

  • Gość
Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1759 dnia: Lipiec 29, 2017, 10:38:36 am »

Drążysz ten temat od 15 stron - naprawdę ma to sens? Nowy wydawca, dał dupy, a niektórzy już chcieliby go pogrzebać, bo wysłali mu 100zł i zamówienia nie ma. Co mają powiedzieć tacy ludzie, którzy wspierają akcje na kickstarterze i dostają przykładowo gry z roczną obsuwą? Pewnie też zdarzają się pajace, którzy nie mają do roboty nic lepszego prócz jęczenia, ale jednak sporo ludzi w to wchodzi (choć ten przykład jest taki se, bo sporo tam przekrętów i gównianych w rezultacie gier, w każdym razie z mojej strony jest to luźne porównanie).

Wydawca zapowiedział fajne tytuły na przyszłość, warto dać mu szansę. Generalnie tak, wydawca jest bucem i nie ogarnia kontaktu z klientem, to też już ustaliliśmy. Nie wiem jak ty, ale ja się wchodzę z nim w związek małżeński, a tylko kupuję jego komiksy. Jeśli wydaje je ok (tego nie wiem, bo ciągle czekam na zamówienie, heh), a są sygnały, że tak, to dla mnie czekanie jest drugorzędnym problemem.

Płaci ci ktoś za gnębienie Fantasmagorii i "szukanie sprawiedliwości"? Zażądaj zwrotu kasy i po temacie, już się rzygać chce od czytania tego jęczenia.
Stary przeczytaj post, nie jest kwestia fanty, ogólnie komiksowa.
Skwitowanie ze śmieszne jest ze ktoś napisał, place wiec wymagam, jest nie na miejscu.
Dlaczego komiksowo nie jest traktowane jak każdy normalny biznes przez klientów, tylko przed premierą bez mała na kolanach całować ziemie po której wydawca stąpa, po premierze jad. Taka schizofrenia.
Fajnie, są zapowiedziane tytuły, fajna lista zakupów, od wszystkich wydawców.
Napiszę raz jeszcze nie chodzi mi o fantę, tylko o zjawisko komiksowa, czy naprawdę aż tak zbzikowana i przestaje logicznie myśleć.
Sorki ale chyba bazyl mimo wszystko jakoś w całym tym forum powoli zaczyna wyrastać na logicznie myślącego osobnika, przynajmniej ma swój światopogląd i jest mu wierny.
Wpisy, takie jak Twoje, uświadamiają że do premiery nie można złego słowa o wydawcy powiedzieć, bo jeszcze się obrazi, lub będzie kazał po złości odwrotnie skleić komiks, po premierze można jeździć jak po burej suce.
Po prostu staram się szukać w tym całym kółeczku wzajemnej adoracji jakiegoś sensu.

Nie brałem nigdy komiksów od wydawnictwa, a tym bardziej nic od kogoś by oczerniać.
Wczoraj słyszałem fajny komentarz z kontekstu wyjdzie zapewne o co chodzi, "jeśli ktoś potrzebuje dwóch lata na to by pełnić jakieś stanowisko, bo się wolno rozkręca, to niech najpierw na sucho przez dwa lata, na sucho się uczy, bo nie ma okresu na rozkręcanie się" Błąd się wybaczy, kolejny błąd również, dziesiąty jeszcze się jakoś wytłumaczy, ale stałe popełnianie błędów już pod kpinę podchodzi. 
Skoro
Tobie płacą za bronienie komiksowa?
Jakieś gratisy od wydawców?
Czy tylko wyłączasz myślenie jak pada słowo komiksowo?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2017, 02:14:12 pm wysłana przez Kijanek »

Offline Wolf85

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1760 dnia: Lipiec 31, 2017, 05:42:14 pm »
Sytuacja jest jednak bezprecedensowa - Egmont jeśli mnie pamięc nie myli nie zbierał pieniędzy w przedsprzedaży i całkowicie rozumiem oburzenie niektórych klientów. Zwłaszcza, że sam wydawca nie omieszkał narzekać na polskie komiksowo, na czytelników i kolekcjonerów.
Otaczają mnie idioci, w liczbie trzech

Offline daviddaniel

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1761 dnia: Sierpień 07, 2017, 05:56:13 pm »
Witam,

takie pytanie:

czy Ktoś dysponuje innymi niż poniższe (dostępnymi na stronie) danymi kontaktowymi do Dłużnika

Fantasmagorie Anna Urbańska Adres: ul. Warszawska 81 lok. 15
15-201 Białystok
Telefon: 518-031-707
Adres e-mail: sklep@fantasmagorie.com.pl
Od trzech tygodni próbuje bezskutecznie odzyskać swoje pieniądze. Oczywiście Pani Urbańska nie odbiera telefonu i od tygodnia nie odpowiada również na moje mail'e.

 Chciałbym przed uruchomieniem procedury windykacyjnej i penalizacyjnej spróbować jeszcze ostatni raz porozmawiać z Dłużnikiem. Następnym krokiem będzie musiał być bowiem pozew cywilny, donos do prokuratury i wpis do rejestru dłużników.


Offline Ryba2111

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1762 dnia: Sierpień 07, 2017, 06:29:12 pm »
Hahaha. Sztywniutko.


Znajdziecie mnie również na Avalon MarvelComics.pl
http://www.marvelcomics.pl/publicism/list/type/other

Offline eyesore

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1763 dnia: Sierpień 07, 2017, 06:40:45 pm »
 :biggrin: ktoś tu ostro trolluje  :lol:

Offline Shinue

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1764 dnia: Sierpień 07, 2017, 07:06:58 pm »
A ja pozytywnie popatrzę na całą sytuację i z przyjemnością odkupię od kogoś "wekse" na TMNT. Czy ktoś z was drodzy forumowicze nie zechciały odsprzedać mi przedpłatę na "Teenage Mutant Ninja Turtles: Ultimate Collection 1"? Oferuję natychmiastowy przelew czyli tak jakby dostajecie natychmiastowy zwrot wpłaconej przez was gotówki.

Kijanek

  • Gość
Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1765 dnia: Sierpień 07, 2017, 08:03:38 pm »
A ja pozytywnie popatrzę na całą sytuację i z przyjemnością odkupię od kogoś "wekse" na TMNT. Czy ktoś z was drodzy forumowicze nie zechciały odsprzedać mi przedpłatę na "Teenage Mutant Ninja Turtles: Ultimate Collection 1"? Oferuję natychmiastowy przelew czyli tak jakby dostajecie natychmiastowy zwrot wpłaconej przez was gotówki.
W sklepie Gildii masz kilka tomów "luźnych" :D
Tak jak i limitowanego Krazy Kata :D

Offline mack3

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1766 dnia: Sierpień 07, 2017, 09:01:47 pm »
...a wystarczyło napisać "organizujemy crowdfunding na TMNT. Wydamy w październiku albo w listopadzie... może uda się wcześniej"
Sprzedałoby się tak samo, a afery by nie było. Trochę jednak wychodzi brak doświadczenia w biznesie.


Hahaha. Sztywniutko.


standard, zanim się wkręciłem mocniej w forum, komiksiarzy wyobrażałem sobie raczej jako luzackich geeków (przynajmniej wewnętrznie), troszkę oderwanych od rzeczywistości na poły hippisów. Dopiero obcując z bracią zauważyłem... no, że się trochę pomyliłem, całkiem dużo osób z luźnym podejściem do życia nie ma nic wspólnego, a obrażanie się o najdrobniejsze słówko jest raczej, cóż, częste (nie piję tu do bezpośrednio do "windykatora", co więcej - wcale nie uważa tych działań za bezzasadane - tym bardziej, że Wydawca trochę leci sobie w kulki nie informując na bieżąco co i jak w temacie wydania (ok - przyznaję, jedyne, co mnie śmieszy to forma - ten oficjalny ton i urzędniczo-prawniczy żargon, bez urazy :wink: ) ).

Offline kenji

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1767 dnia: Sierpień 07, 2017, 09:05:16 pm »
DonTomaszek- exactly.
 
W moim wypadku nie chodzi o kasę, chociaż oczywiście zawsze jej brak... chodzi o zasady i podejście wydawcy. Czuje sie zrobiony w konia. Nikt nie wytłumaczył skąd i dlaczego mam czekać. A zamówiony towar. I nawet nie wiem jak długo mam na niego czekać. Stad rezygnuje z zakupu ... jednak to jest niemożliwe , bo kontakt w wydawca jest zerowy. A jeśli komuś sie uda otrzymać odpowiedz z reguły jest to zjebka :smile:

Kijanek

  • Gość
Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1768 dnia: Sierpień 07, 2017, 09:09:40 pm »
A moze ktos sie zwyczajnie wkuriwl i chce tylko odzyskac swoj hajs?

Nie kazdy sra pieniazkiem i ma podejscie jak niektorzy tutaj - "o co wam chodzi, przeciez to tylko stowka, mozna zaczekac". Mozna, albo i nie. Nie kazdemu chce sie czekac i zamiast zamrazac zeton chce kupic cos od reki. A jesli dodatkowo jest ignorowany przez pana wydawce, to wkuwr jedynie wzrasta.
Nie ma sensu, wyjaśniać.
To że ktoś chce odzyskać swoje pieniądze to jest zbrodnia przeciw całemu polskiemu światkowi komiksowemu, a już na pewno "nie pełni sprawny umysłowo". Wydawca dobry, klient zły do czasu wydania komiksu. Później wydawca zły, klient dobry.
Fanta dała 4 litery i jak ktoś się zdenerwował, Fanta powinna ponieść konsekwencje.
Jeszcze jakby spróbowali jakoś to naprawić, wysłać maila, z pytaniem co dalej, czy wycofujemy kasę, czy kredytujemy dalej ich działalność, w ramach przeprosin powinni dać jakiś bonus, ewentualnie kod na - 50 % do następnego zamówienia.
W moim wypadku nie chodzi o kasę, chociaż oczywiście zawsze jej brak... chodzi o zasady i podejście wydawcy. Czuje sie zrobiony w konia. Nikt nie wytłumaczył skąd i dlaczego mam czekać. A zamówiony towar. I nawet nie wiem jak długo mam na niego czekać. Stad rezygnuje z zakupu ... jednak to jest niemożliwe , bo kontakt w wydawca jest zerowy. A jeśli komuś sie uda otrzymać odpowiedz z reguły jest to zjebka :smile:
Mi na szczęście udało się częściowo zmienić zamówienie i o dziwo otrzymałem komiksy.

Offline arczi_ancymon

Odp: Wydawnictwo Fantasmagorie
« Odpowiedź #1769 dnia: Sierpień 07, 2017, 09:37:34 pm »
To już się w sumie robi mocno żenujące, wydawcy nie spodobała się reakcja klientów, więc zrobił rzecz możliwie najgorszą: ukrył się i nie daje od dwóch-trzech tygodni znaku życia. Czas chyba przyszykować popcorn na chwilę, gdy obwieści - lub nawet i to nie - że kolejnych tomów Żółwi i tak nie wyda, bo nie zasłużyliśmy na nie.

Wciąż trzymam się wersji, że reakcja klientów jest przegięta, mogło się zdarzyć itp. itd., ale chyba jednak reakcja wydawcy jest w pewnym sensie jeszcze gorsza, bo to PR-owe samobójstwo :P Generalne wrażenie takie, że po jednej i drugiej stronie mam do czynienia z dziećmi. Śmieszno-straszne.

Jeszcze jakby spróbowali jakoś to naprawić, wysłać maila, z pytaniem co dalej, czy wycofujemy kasę, czy kredytujemy dalej ich działalność, w ramach przeprosin powinni dać jakiś bonus, ewentualnie kod na - 50 % do następnego zamówienia.

To już jest w ogóle komediowe złoto. Może jeszcze powinni ci dopłacić za to, że byłeś tak łaskaw złożyć u nich zamówienie na komiks?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2017, 09:44:25 pm wysłana przez arczi_ancymon »

 

anything