Chciałbym wszystkich zaprosić na najbliższego lokala w Warszawie:
1. Informacje ogólne- 31 stycznia 2009
- godz. 9:00 zapisy, prosiłbym jednak o wcześniejsze przybycie osób, które byłyby chętne pomóc przy przygotowaniach
- LO im. Lelewela ul. Kiwerska 3
- wpisowe w wysokości : 15 zł
- Sędzią głównym turnieju jest Czaj-nik (czaj-nik at poczta neostrada pl)
Gramy 3 bitwy na 1700 pkt
Czas jednej gry: 1h 45min
Turniej będzie zgłoszony do Ligi WH40K jako turniej lokalny.
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
Zapisy - 9:00 – 9:30
Pierwsza bitwa 9:45- 11:30
Druga bitwa 11:45- 13:30
Trzecia bitwa 14:00- 15:45
2. Zasady ogólneZa przesłanie zgłoszenia na maila (czaj-nik at poczta neostrada pl), PW lub GG (1607124) do 29 stycznia 23:59, +2 DP do klasyfikacji ogólnej.Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i punkty od 1 do 14 URP dostępne na forum ligowym:
http://www.liga40k.com/portal.phpLasy dają 4+ cover piechocie w i za nim, oraz 5+ mostrusom i czołgom. Nie dają one żadnego covera super heavy i gargantuanom.
Armie na 1700 pkt.
Obowiązuje standard FOC (1-2 hq, 0-3 elite, 2-6 troops, 0-3 fast, 0-3 heavy).
Dopuszczone są:
- wszystkie armie i jednostki oficjalne - czyli kodeksy i ew. artykuły w WD;
Niedopuszczone jest:
- imperial armour
- bohaterowie imienni/specjalni
3. WymogiWszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG).
Każde odstępstwo od WYSIWYG’u karane –1 DP.
Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii.
4. Punktacja10 : 10 - 0 – 240 vp
11 : 9 - 241- 480
12 : 8 - 481- 720
13 : 7 - 721- 960
14 : 6 - 961- 1200
15 : 5 - 1201- 1440
16 : 4 - 1441- 1680
17 : 3 - 1681- 1920
18 : 2 - 1921- 2160
19 : 1 - 2161- 2400
20 : 0 - 2401+
Rozbicie - jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii spadnie poniżej 25% stanu początkowego, jest ona traktowana jako rozbita. Przeciwnicy otrzymują za to 300 VP.
UWAGAZa poprawnie wypełnienie tabelek z wynikami na karcie gracza (tzn. wpisanie tego co jest wymagane w wyznaczone miejsce) +2 DP do klasyfikacji ogólnej.
Pod miejscem na wyniki będzie wyjaśnienie co należy gdzie wpisywać.
5. MisjeMisja Pierwsza:Rozstawienie: Pitched battle
Czas gry: 5 tur + standardowy dorzut.
Cele: Sieze Pigeon (Ground)- 5 gołębi (znaczników), każdy wart 500 VP, wystawiane przed wybraniem stref, muszą być min. 12” od siebie i krawędzi stołu, nie mogą stać w impassable terrain.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length, złap gołębia.
Złap gołębia: na początku każdej tury gry należy przesunąć każdy znacznik o d6” cali w kierunku pokazanym przez scatter (w przypadku hit należy go przesunąć tam gdzie pokazuje mała strzałka). Gołąb nie może wylecieć za stół, nie może wlecieć na impassa (bo mu się nie chce), może za to skończyć swój ruch nad modelem/oddziałem. Jeśli gołąb skończy swój ruch lub też przeleci nad oddziałem, musi on zdać test pinning. Fearless, obecność synapsy etc. nie chroni przed pinningiem wywołanym w ten sposób.
Misja Druga:Rozstawienie: Dawn of War
Czas gry: 5 tur + dorzut.
Cele: Take & hold. 550 vp za każdy scoring, który pod koniec gry znajduje się
całkowicie w 12” od środka stołu.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, random game length.
Misja Trzecia:Rozstawienie: Trójkąty (patrz rysunek)
Czas gry: 6 tur.
Cele: Annihilation. Każdy zdobyty kill point jest warty 150vp.
Zasady specjalne: deep strike, reserves, hunter-hunted.
Hunter-hunted: dwie najdroższe jednostki przeciwnika są warte 2kp każda (retinue liczymy oddzielnie od indepa).