[size=24]
Turniej: Mistrzostwa Podbeskidzia Warhammer'a 40.000 ' 2010[/size]
Data: 18-19 grudzień 2010 (turniej dwudniowy: sobota-niedziela)
Start - sobota: 12:00
Planowane zakończenie - niedziela: ok. 16:00Miło nam zaprosić po raz kolejny wszystkich graczy oraz fanów gry
Warhammer 40.000 na czwartą już edycję turnieju z serii
Mistrzostwa Podbeskidzia!Tak jak w ubiegłych latach chcemy tym turniejem zapełnić weekend dobrą zabawą przy grze, plus kilka dodatkowych atrakcji bazujących na naszym hobby. Dla nas to duża impreza i chcemy by wzięło w niej udział jak najwięcej graczy, tylko tak będzie się ona Wam podobała - stąd też zapraszamy nie tylko graczy z najbliższych okolic, ale także z innych miast i miasteczek. Ogólnie - każdego kto w tym terminie ma czas, ma trochu figsów, i ma ochotę przyjechać by zagrać nawet, a raczej zwłaszcza, jeśli dawno już nie grał w Warhammer'a, a jego figurki pokrył kurz.
Bardzo ważna sprawa – aby turniej się podobał trzeba graczy, a żeby podobał się bardziej to trzeba ich więcej. Tak więc bardzo proszę – dla Waszego dobrego turnieju – podajcie te informacje jak największej grupie Waszych znajomych graczy, zaproście ich na ten turniej. Jeśli ktoś jeszcze nie grał na turnieju to może być na prawdę dobry początek, a jeśli ktoś już dano nie grał to niech przyjdzie na ten właśnie jeden turniej w roku – Warto.
Czym są Mistrzostwa Podbeskidzia?Turnieje te zostały zapoczątkowane przez nasz klub w 2005 roku, założenie podstawowe to turniej nastawiony na klimat i pogranie, gdzie aby zostać zwycięzcą trzeba w równym stopniu pokazać umiejętności gracza jak i podejście hobbystyczne do tej gry, czyli pokazać się z jak najlepiej przygotowaną i wypieszczoną armią.
Staramy się uwzględniać jak najwięcej możliwości jakie dają, często uważane za czysto fanowe, zasady wydawane przez GW. W tym roku zapraszamy Was do udziału w rozgrywkach z wykorzystaniem misji - „Battle Missions”.
Od zeszłego roku przygotowujemy też dla zwycięzców specjalne puchary – rzadkie figurki produkcji Games Workshop, osadzone w dioramach na podstawach pucharowych, przygotowywane i malowane przez naszych najlepszych modelarzy w regionie. Zwycięzca naszego turnieju stanie się posiadaczem oryginalnej nagrody, która jest owocem miesięcy pracy. W ten sposób zwycięzca staje się posiadaczem oryginalnej nagrody . Na turniej ma wstęp każdy, bielszczanie zapraszają
- - - - - - - - - - - - - -
[size=18]
I. Podstawowe Informacje[/size]
WARHAMMER 40.000 - MISTRZOSTWA PODBESKIDZIA 2010
Miejsce turnieju: Miejski Dom Kultury Włókniarzy, ul. 1 maja 12, Bielsko-Biała
mapka dojazdu:
KLIKNIJ TUTAJData: 18-19 grudzień 2010 (sobota-niedziela)
Format: 1750 pkt
Godziny startu: sobota: 12:00
(zapisy i obecność graczy oczekiwana od 11:30)niedziela: 10:00
. .
Planowe zakończenie: sobota: ok. 20:30
niedziela: ok. 16:00
Rundy: 5 bitew
Wpisowe: 25 złStoły: 48x72" (120x180 cm)
Prerejestracja: patrz niżej
Kontakt: Tel: (33) 8213432 begin_of_the_skype_highlighting (33) 8213432 end_of_the_skype_highlighting lub 660527787,
mail: wh40k.gnom@gmail.com
NAGRODY:-
Zwycięzca otrzymuje tytuł
Mistrza Podbeskidzia 2010 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję
pucharem (puchar to diorama na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową). Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości
250 zł.- Miejsce drugie jest nagradzane bonem o wartości
200 zł.- Miejsce trzecie jest nagradzane bonem o wartości
100 zł.- Zostaną także przyznane trzy nagrody losowe, o wartości
60 zł każda.
Wraz z pucharem wartość puli nagród na tym turnieju wynosi ok. 1100 zł.
Info ligowe: Turniej ten jest zgłoszony do ligi ogólnopolskiej
[size=18]
II. Konkretne ustalenia formatu.[/size]
** Format punktowy to
1750 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
** Można korzystać z oficjalnych armii GW.
** Na tym turnieju do Waszych armii możecie dołączyć bohaterów specjalnych. To jest specyfika naszego turnieju.
** Dopuszczone są jednostki z podręczników Forge World z wyłączeniem maszyn ciężkich (z punktami struktur), ogromnych monstrów oraz lotnictwa. Wymagane jest aby gracz posiadał oryginalne modele jeśli chce skorzystać z tej opcji.
Modele te muszą także być w pełni pomalowane.** Nie dopuszczone do użytku na polach bitew są jednostki specjalistyczne: DEATHSTORM DROP POD oraz DREDNOUGHT DROP POD. Komisarze Imperium nie uznają tej technologii za bezpieczną.
** Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też transporterów grających ciężkie czołgi [/b]
** Wymiary stołów bitewnych na turnieju: 48'' x 72''.
** Zostanie rozegrane 5 bitew, systemem szwajcarskim, w układzie: 3 bitwy w sobotę i 2 bitwy w niedzielę.
** Układ scenariuszy jest następujący:
* 3 bitwy sobotnie będą rozgrywane korzystając ze scenariuszy zamieszczonych w podręczniku „Battle Missions”. W pierwszej bitwie rzutem kością wybierany jest gracz którego armia będzie losowała jedną ze swoich misji z księgi. Po wylosowaniu jednej z trzech dostępnych misji gracze przystępują do gry wcześniej zapoznając się ze sposobem wystawienia, zasadami specjalnymi oraz celami misji.
W drugiej i trzeciej bitwie gracze postępują przy losowaniu misji w następujący sposób: Gracz który jeszcze nie grał scenariusza dotyczącego własnej armii losuje misje z tabeli dla własnej armii; Jeśli obaj gracze rozgrywali już przynajmniej po jednej z misji „własnych” to rozpoczyna się od rzutu kością który wyznacza armię dla której będzie losowana misja.
W przypadku gdy na polu bitwy spotkają się dwie takie same armie gracz który losuje misje jest jednocześnie graczem do którego odnoszą się zasady misji; drugi gracz automatycznie staje się „enemy player”.
Gracze prowadzący armie inkwizycji losują dla siebie misje z puli dla Gwardii Imperialnej.
Gracze prowadzący zakony (Black Templars, Dark Angels, Blood Angels, Space Wolves) losują dla siebie misje z pili dla Space Marines.
* 2 bitwy niedzielne są rozgrywane w kolejności:
Bitwa 4: scenariusz Seize Ground, 5 znaczników
Bitwa 5: scenariusz Anihilation
** Ustalenia dodatkowe punktacji w bitwach:
- za rozbicie wroga poniżej 20% stanu początkowego (liczonego w modelach) +1 punkt.
** Ustalenia dodatkowe dotyczące terenu:
- wyjście na górkę kosztuje tyle cali ile cali ma wysokości ta górka (zaokrąglając do pół cala w dół),
- jeśli wzgórze ma 3 cale i więcej wtedy staje się terenem niedostępnym dla pojazdów z wyjątkiem
maszyn kroczących oraz skier-ów,
- stosujemy tzw. „warszawskie” zasady dotyczące lasów.
** Rozpiski armii należy wcześniej nadesłać do weryfikacji na adres:
wh40k.gnom@gmail.com. Na rozpiski czekamy do dnia 16.12 włącznie.
Nie wysłanie rozpiski nie eliminuje Was z turnieju, ale utrudnia nam pracę i nie otrzymujecie części punktów hobbystycznych.
** Na turnieju punktujemy armie które są pomalowane – to jest turniej hobbystyczny więc nagradzamy starania i chęci by na polach bitew było ciekawiej i bardziej klimatycznie. Będziemy też w tym roku promować klimat - punktujemy wymyślone i spisane przez Was historie waszych armii - napisać czytelnie i przekazać przy rejestracji. Tematyka: ma opisywać Waszą armię, forma: w zasadzie dowolna, byleby minimum 12 zdań.
[size=18]
III. Wymagania[/size]
Gracze są zobowiązani znać i respektować zasady gry, szczególnie dotyczące własnej armii, co oznacza również posiadanie na turnieju podręcznika do własnej armii. W przypadkach spornych wołamy sędziego. Jego decyzje też respektujemy.
Podręcznik własnej armii jest wymagany do udziału w turnieju.
Drugim wymogiem jest posiadanie kopii rozpiski armii która będzie do dyspozycji przeciwnika przez cały czas trwania danej gry.Gracze są zobowiązani do przestrzegania kultury osobistej, zachowania czystości miejsca gry, zachować jak
najbardziej kulturalne zachowanie w stosunku do pozostałych uczestników turnieju. Postarajmy się wypaść tak, by dla żadnego z graczy nie był to czas tracony.
Gracze biorący udział w turnieju są zobowiązani do posiadania kostek, miarki, używanych przez siebie wzorników, zasad swojej armii, plus dodatkowe elementy jak las dla Wood Elfów (no chyba, że nie
będą ich używać). Brak tych akcesoriów opóźnia rozgrywkę, wiec będzie punktowane ich posiadanie.
Gracze biorący udział w turnieju zgadzają się jednocześnie z regułami turnieju opisanymi w tym temacie i dokumencie turniejowym.
[size=18]
IV. Informacje techniczne[/size]
a) Harmonogram turniejuSala turniejowa będzie otwarta w niedzielę od g. 8:00. Graczy chętnych do pomocy przy ustawianiu stołów zapraszamy wcześniej (znaczy ok. g. 10:30) – pomoc potrzebna, więc zapraszam tak jak w latach ubiegłych miejscowych graczy do trochę wcześniejszego przybycia (skoro uważamy się za graczy hobbystycznych to szanujmy się wzajemnie, nie zostawiajmy wszystkiego na głowie jednej osoby). Prosimy o punktualne przybycie na sam turniej, co oznacza
PRZED godziną 12:00. Jeśli osoby z dalszych okolic miałyby problem z dojazdem na tę godzinę od razu proszę o kontakt, podobnie gdyby pociąg/autobus się spóźniał w dniu turnieju też proszę dzwonić bezpośrednio do organizatora (patrz Kontakt).
Po zakończeniu głównej części turnieju i rozdaniu nagród będziemy prosić graczy z naszych okolic o pomoc w porządkach – do zebrania będą stoły w jedno miejsce i tereny do pudeł, nic nadzwyczajnego, a na pewno łatwiejsze do wykonania w osób dziesięć niż dwie.
SOBOTA:
11:00 – Rozpoczęcie zapisów. Przy zapisach należy pokazać rozpiskę armii.
12:00 - Koniec zapisów, spotkanie organizacyjne graczy
12:10 – 14:55 – Bitwa pierwsza
15:10 – 16:55 – Bitwa druga
17:00 – 17:30 – przerwa obiadowa
17:30 – 20:15 – Bitwa trzecia
po 21:00 – planowane Side Eventy w sklepie „Gnom”. Szczegóły – przy następnej aktualizacji tego dokumentu.
NIEDZIELA:
10:00 – 12:30 – Bitwa czwarta
12:45 – 15:30 – Bitwa piąta
Ok. 15:45 – Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród, zdjęcia
b) PapuBędzie możliwość zamawiania Pizzy, plus inne Fast-foody.
Na Sali turniejowej możliwe do nabycia napoje – Cola, Fanta, Sprite, soki Cappy, woda mineralna.
Można także prosić (a nawet się powinno
) organizatora o gorącą herbatę czy kawę.
c) NOCLEGI
Informacja głównie dla graczy wybierających się do nas z dalszych okolic - namiary na tanie noclegi w schroniskach młodzieżowych w bliskiej okolicy:
Szkolne Schronisko Młodzieżowe im. Bolka i Lolka, ul. Starobielska 10telefon: +48 (33)8167466 strona:
http://ssm.bielsko.pl/ Dom Turysty PTTK, ul. Krasińskiego 38telefon: +48 (33)8123019 strona:
http://www.pttk.bielsko.pl/ W obu przypadkach polecam rezerwacje grupami 3-5 osobowymi. Jeśli byłyby jakieś poważne problemy z noclegiem proszę o kontakt.
[size=18]
V. Punkty Turniejowe - Bitwy i punkty dodatkowe[/size]
Pełna punktacja za bitwy zostanie podana w tym dokumencie oraz w ogłoszeniach na stronach www.mistrzostwapodbeskidzia.pl i www.gnom.bielsko.pl/forum podczas
następnej aktualizacji – 5 grudnia.
Prosimy o cierpliwość !Rozpisane punkty za hobbystykę znajdziecie w dokumencie turniejowym poniżej.
[size=18]
VI. Kontakt i Prerejestracja[/size]
Organizator turnieju - Klub Fantastyki "Gnom";Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu),
email: wh40k.gnom@gmail.com (prerejestracja i rozpiski + pytania)
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie turnieju – Roman Cupek -
Tel: 660527787
Aby zgłosić swój udział w turnieju proszę o podanie: imienia, nazwiska, miejscowości i armii którą będziecie grać:
- odpowiadając jako post w tym temacie
- pisząc mail na adres: wh40k.gnom@gmail.com
- dzwoniąc do nas: (33)8213432 w godzinach pracy /pon-pt 10:00-19:00, soboty 10:00-16:00/
- lub odwiedzając po prostu nasz sklep.
DOKUMENT TURNIEJOWY - PLAYER'S PACKET WARHAMMER 40.000Aby ułatwić graczom przygotowania do turnieju w linku poniżej znajdziecie plik - Dokument turniejowy w formacie PDF. Znajdują się w nim wszystkie powyższe informacje uzupełnione o szczegóły.
Plik można pobrać z linku:
http://mistrzostwapodbeskidzia.pl/Warhammer40k_MP2010_Przewodnik_Gracza.pdf<-ZAPRASZAMYWWW.MISTRZOSTWAPODBESKIDZIA.PL