trawa

Autor Wątek: Zalety armii zła  (Przeczytany 7531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pablooss1

Zalety armii zła
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2004, 07:24:36 pm »
Jeszcze jedno co mnie denerwoje apropo postaci. Ile w armii dobra jest bochaterow a ile po stronie zła!! to jest niesprawiedliwe a to mało powiedziane!!!
alczący z potworami winien uważać aby nie stać się jednym z nich.

Offline LordThom

Zalety armii zła
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2004, 08:05:22 pm »
no wlasnie. jakich gracze zla maja bohaterow? sharku, lurtz... pomijajac nazgule, sarumana i kapitana troli z mordoru to nic specjalnego... bo sarauron i balrog rownych sobie raczej nie maja... ale jak to powiedziec... sa ciut nie praktyczni, jesli trzeba na nich wydac 500 pkt...
i]Czas nie ma początku ani końca.
Czas jest jak wąż Uroboros, który chwycił zębami własny ogon.
W każdym momencie kryje się wieczność.
A wieczność składa się z chwil, które ją tworzą.[/i]

Offline szymek4000

Zalety armii zła
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2004, 08:09:53 pm »
W armi zła najbardziej podoba mi się Barlog jest poprostu świetny. :)
Byłem tam dniu klęski ludzi" Elrond

http://members.lycos.co.uk/dimithil/
Odzielne forum dla LOTRa

Offline Lugburc

Zalety armii zła
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2004, 08:46:36 pm »
Wracając do Aragorna, no cóż, ginie zawsz na początku bitwy. Moje Nazgule i mój Saruman... wiecie co chcę powiedzieć.
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline Bioły

Zalety armii zła
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2004, 09:05:44 pm »
Dziwne troszke ze Aragorn tak szybko ginie . :x I to przez Nazgule i Sarumana... mozesz cos wiecej na ten temat napisac :?

Pokazowa i bardzo dobra figurka zła jest pan ciemny Sauron. Gram przeciwko niemu i bardzo czesto potrafi skopac tylek ...  :x
ww.forum.swc.prv.pl  - rózne fora :)
              ..

Offline Lugburc

Zalety armii zła
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 16, 2004, 07:39:40 am »
rzucasz na obieżyświata paraliż z przesunięciem - ruch do przodu o 7 cm,
Saruman poprawia tym samym czarem - kolejne 7 cm; podsuwasz go pod własną armię, tam otaczasz (rany razy dwa) trollami, berserkerami, które używają broni 2ręcznej i... po kłopocie. Aragorn nie ma szans.
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline Bioły

Zalety armii zła
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 16, 2004, 08:37:47 am »
Ha no to maiłeś od razu napisac ze sa jeszcze trolle i berserkerzy . z poprzedniego postu wynikało ze tylko Sarumanem i Nazgulem powalasz Aragorna. Zreszta grałem podobna potyczke i nie dalem sie zeby Aragorn dostał w pupe ..... :)
ww.forum.swc.prv.pl  - rózne fora :)
              ..

Offline Lugburc

Zalety armii zła
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2004, 09:38:15 am »
ok, wariant nr 2
rzucasz na Aragorna nazgulem paraliż z przesunięciem - opętanego przemieszczasz w stronę krańca mapy. Saruman rzuca na niego pocisk i... wyrzuca go z pola bitwy!!!!
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline Lu-trz

Zalety armii zła
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 16, 2004, 10:54:51 am »
Witam,

Lugburc, ktoś tego Aragorna strasznie badziewnie ustawia  :o.

Godna polecenia dla armi zła jest armia RZEŹNICKA :
1. 17 Goblinki z łukami (volley fire do eliminacji konnicy, herosówi i łuczników i do zasłaniania cięzkiej piechoty) = 85 pkt.
2. 4 Goblinki z włóczniami (do wspierania goblinków z łukami kiedy zaczną już walczyć wręcz) = 20 pkt.
3. Cięzka piechota dysponująca 4 atakami czyli : 10*Berserker+10ork z włócznią+4*pikinier = 10*15+10*6+4*11=150+60+44=254 pkt.
4. Witch king bez konia (niewidoczny za piechotą, 20 pkt will, użytek dowolny w szczególności obrona przed Arweną próbującą poprzewracać Twoje wojsko) = 140 pkt.

powyższa armia liczy 499 pkt., 46 figurek i jest bardzo skuteczna, zwykle w momencie gdy dobro jest wybite do nogi zło nie ma jeszcze przekroczonego break pointu, zagrożeniem dla niej może byc dużo konnicy (od 20 wzwyż).

dodatkowe jednostki w miarę jak rośnie wielkośc armi to
5. Saruman (bez ograniczeń obezwładnianie łucznków, konnicy ew. bohaterów)
6. Wargowie (mobillna jednostka do zabezpieczania flanek)
7. Lurtz, Shagrat, Gorbag, Shaku (wyłacznie dla Might i will)
8. Troll chieftain do eliminacji silnych bohaterów.
9. Sauron (tylko dla sadystów  :D, super walka i super czary)
10. Balrog (tylko dla super sadystycznych sadystów w bitwach po 2.500 pkt uwielbiającyh gigantyczne podstawki, które gdziekolwiek trudno wcisnąc :lol: )

Uwaga taktyczna : najsłabszych (goblinki) ustawiaj w środku, powinny przez jakiś czas się obronić a w międzyczasie ciężką piechotą wygrywaj na skrzydłach co pozwoli okrążyc resztki wojska dobra. Możesz też używac goblinków do forsowania przeszkód terenowych celem wyjścia na tyły armi dobra. I trochę statystyki 2 goblinki z łukami (10 pkt) radzą sobie równie dobrze jak 1 elfi lub  ludzki łucznik jeśli obie strony strzelają do siebie z uzyciem volley fire. Generalizując jeśli dobrzy nia mają konnicy możesz sobie poczekać aż obu stronom zaczną kończyć się łucznicy i dopiero wtedy posłać ciężka piechotę. Natomiast jeśli od razu atakujesz to koniecznie ustaw przed berserkerami 2 szeregi goblinków aby nie wystrzelano ci najlepszej piechoty.

Powyższa armia to samograj. Statystycznie jak nią dojdziesz do piechoty albo kawaleri dobra to wygrasz. Jak masz pecha w kościach to wystaw jeszcze 1, 2 sztandary - uwaga : nie są tak przydatne jak można by się spodziewać, prznajmnie z perspektywy małych liczb Lu-trza   :eek:
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Rav-SD

Zalety armii zła
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2004, 10:59:58 am »
Cytuj
rzucasz na Aragorna nazgulem paraliż z przesunięciem - opętanego przemieszczasz w stronę krańca mapy. Saruman rzuca na niego pocisk i... wyrzuca go z pola bitwy!!!!


Piszesz o tym jakby to była pestka :)  Ale przecierz po pierwsze czary mają ograniczony zasięg po drugie trzeba wyrzucić kością odpowiednią liczbe oczek by zadziałały i po trzecie Aragorn ma pkt Woli i może się oprzeć czarowi.[/code]
REEDOM IS THE STATE OF MIND!!!

If knowledge is a power!? So to be unknow is to be unconquerable!

http://www.histeria.pl/sf/szuflada.phtml <--
Stronka dla poczatkujących w sztuce pisania...

Offline Lugburc

Zalety armii zła
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 16, 2004, 12:05:28 pm »
Tak, to prawda - Aragorn ma wiele b. świetnych bajerków, łącznie z Wolą. Weź jednak pod rozwagę, że nazgule z TRotK posiadają więcej Woli, poza tym mają takie zabawne zaklęcie z S9 i punkty Mocy. Zatem, dokładając do tego uderzenie Sarumana Z S5 (oraz jego punkty M), obawiam się, że pojedynek Obieżyświat kontra Karunir&Upiór, wygra Zło. Spadkobierca dawnych królów nie dojdzie nawet do wali. Zbyteczne może się okazać wyrzucenie go poza planszę przy splocie w/w zaklęć.
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline Lugburc

Zalety armii zła
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 16, 2004, 12:16:44 pm »
Lu-trz, ciekawa koncepcja, jakkolwiek nie do końca się z nią zgadzam. budując armię Zła stosuję sprawdzoną w wielu bitwach zasadę. Jak najmniej bohaterów, jak najwięcej wojska. taki układ wymuszają strzelcy wroga, i dla tego musisz dążyć do uzyskanie przewagi liczebnej. co ci z tego, że Lurc (czy nawet sam Barlog) dojdzie przed szeregi wroga jaśli będzie sam i dostanie w klatę 20-30 elfickich strzał? podobnie jest z każdym herosem.
a co do volley fite, chcąc kiedyś przebić dobro w łucznikach wystawiłem ich ok. 80. Strzelałem w/w sasadą i jak spedło 2-3 elfiaków na turę, to było dobrze....
rki i Gobliny wszystkich krajów łączcie się!

Offline pablooss1

Zalety armii zła
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 16, 2004, 02:22:27 pm »
No ja narazie dysponuje Sarumanem, Nazgulem na latającej bestii, 12 goblinami, Lurtzem i 3 Uruk hai z łukami.

Czy cos mozna zdziałać z takim asortymentem??

Czekam na prenumerate tak ze moi uruk hai zwiekszą swoją liczebność do 27. Jak wam sie widzi taka armijka??
alczący z potworami winien uważać aby nie stać się jednym z nich.

Offline Lu-trz

Zalety armii zła
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2004, 09:35:25 am »
Isitari Lugburc, wybacz ale mój post i tak był dość długi więc pozwoliłem sobie na skrót myślowy.
W pełni się zgadzam z Tobą - im mniej bohaterów tym lepiej. Chodziło mi o to że rozbudowując armię o dodatkową piechotę, łuczników i jazdę można się pokusić o dodawanie niektórych bohaterów gdyż ich might bardzo się przydaje do wykonywania ruchów poza kolejnością, warto do tego używać tańszych orkowych bohaterów mających po 3 might a kosztujących raptem 45 pkt. Uważam też, iż jest 3 bohaterów zła których naprawdę warto mieć w swoich szeregach o ile oczywiście punktowa wielkośc armi na to pozwala, sa nimi : Witch King (20 will), Saruman (unieruchomienie rzucane na dowolny punkt stołu, 1 darmowy will na turę) no i Sauron (3 darmowe will na turę, super czary o dużym zasięgu - 42 cm, doskonałe umiejętności bojowe).

Natomiast Balrog jest przereklamowany, ma gigantyczną podstawkę i jest zawsze widoczny (podobnie jak upiór pierścienia na Nazgulu) - super cel dla łuczników.

Myslałem sobie o takiej armi zła za 1000 pkt. : Sauron z pierścieniem (500 pkt.), 50 goblinków z łukami (250 pkt), 1 ork z łukiem (6 pkt.) i 22 Wargów (242 pkt.). Problem z ww. armią polega na tym że przy zmniejszeniu jej do 500 pkt trzeba by wystawiac pół Saurona  :lol: .
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Rav-SD

Zalety armii zła
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2004, 11:34:22 am »
Odpowiedz mi na nurtujące mnie pytanie na co Ci jeden Ork z łukiem :) ?? Zeby było urozmaicenie :P
REEDOM IS THE STATE OF MIND!!!

If knowledge is a power!? So to be unknow is to be unconquerable!

http://www.histeria.pl/sf/szuflada.phtml <--
Stronka dla poczatkujących w sztuce pisania...

 

anything