Witam,
Lugburc, ktoś tego Aragorna strasznie badziewnie ustawia
.
Godna polecenia dla armi zła jest armia RZEŹNICKA :
1. 17 Goblinki z łukami (volley fire do eliminacji konnicy, herosówi i łuczników i do zasłaniania cięzkiej piechoty) = 85 pkt.
2. 4 Goblinki z włóczniami (do wspierania goblinków z łukami kiedy zaczną już walczyć wręcz) = 20 pkt.
3. Cięzka piechota dysponująca 4 atakami czyli : 10*Berserker+10ork z włócznią+4*pikinier = 10*15+10*6+4*11=150+60+44=254 pkt.
4. Witch king bez konia (niewidoczny za piechotą, 20 pkt will, użytek dowolny w szczególności obrona przed Arweną próbującą poprzewracać Twoje wojsko) = 140 pkt.
powyższa armia liczy 499 pkt., 46 figurek i jest bardzo skuteczna, zwykle w momencie gdy dobro jest wybite do nogi zło nie ma jeszcze przekroczonego break pointu, zagrożeniem dla niej może byc dużo konnicy (od 20 wzwyż).
dodatkowe jednostki w miarę jak rośnie wielkośc armi to
5. Saruman (bez ograniczeń obezwładnianie łucznków, konnicy ew. bohaterów)
6. Wargowie (mobillna jednostka do zabezpieczania flanek)
7. Lurtz, Shagrat, Gorbag, Shaku (wyłacznie dla Might i will)
8. Troll chieftain do eliminacji silnych bohaterów.
9. Sauron (tylko dla sadystów
, super walka i super czary)
10. Balrog (tylko dla super sadystycznych sadystów w bitwach po 2.500 pkt uwielbiającyh gigantyczne podstawki, które gdziekolwiek trudno wcisnąc
)
Uwaga taktyczna : najsłabszych (goblinki) ustawiaj w środku, powinny przez jakiś czas się obronić a w międzyczasie ciężką piechotą wygrywaj na skrzydłach co pozwoli okrążyc resztki wojska dobra. Możesz też używac goblinków do forsowania przeszkód terenowych celem wyjścia na tyły armi dobra. I trochę statystyki 2 goblinki z łukami (10 pkt) radzą sobie równie dobrze jak 1 elfi lub ludzki łucznik jeśli obie strony strzelają do siebie z uzyciem volley fire. Generalizując jeśli dobrzy nia mają konnicy możesz sobie poczekać aż obu stronom zaczną kończyć się łucznicy i dopiero wtedy posłać ciężka piechotę. Natomiast jeśli od razu atakujesz to koniecznie ustaw przed berserkerami 2 szeregi goblinków aby nie wystrzelano ci najlepszej piechoty.
Powyższa armia to samograj. Statystycznie jak nią dojdziesz do piechoty albo kawaleri dobra to wygrasz. Jak masz pecha w kościach to wystaw jeszcze 1, 2 sztandary - uwaga : nie są tak przydatne jak można by się spodziewać, prznajmnie z perspektywy małych liczb Lu-trza