Jeśli Twoja wypowiedź odnosi do mojego zarzutu, to muszę ją sprostować. Mianowicie nie chodziło mi o sklep Egmontu, który (jak na razie) pakuje komiksy po prostu świetnie, w sposób niespotykany na polskim rynku - każdy, literalnie, każdy komiks pakowany jest indywidualnie w bąbelki. Natomiast mój zarzut odnosił się do sklepu Gildii.
Nie, chodziło mi o to, co spotkało Death'a. Pakują mu zniszczony komiks, a po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji chcą, żeby wysyłał go na własną rękę (nie wiadomo, czy zwrócą mu koszty).
Oczywiście samo zapakowanie zniszczonego towaru zdarza się (pakowacz może być niewyspany, zły na świat, może boleć go głowa, może zarabiać śmieszne pieniądze i mieć w głębokim poważaniu stan towaru, który pakuje), ale rozwiązanie takiej sytuacji jest jedno: kurier przysłany przez sklep przywozi nowy egzemplarz i odbiera od klienta zniszczony. Miałem taką sytuację w Arosie i dokładnie tak się to odbyło (w tym wątku jeden z forumowiczów wspomina też o podobnej praktyce w Gildii). W Arosie zamawiam bez strachu, bo wiem, że bez problemu wymienię zniszczony towar. Wolę nawet zapłacić u nich więcej, ale mam pewność, że wszystko będzie OK. Chciałem zamówić w egmontowym sklepie komiksy, ale opisany sposób postępowania z reklamacjami u nich mnie zniechęcił.
Jak pisało kilka osób w tym wątku pakują świetnie, szkoda tylko, że czasami zabezpieczają tak już zniszczony towar, a potem obciążają klienta koniecznością zwrotu towaru.
Myślisz, że Death sprawdził stan przesyłki w obecności kuriera (dostawę miałes kurierem czy w inpoście?) i spisał z nim protokół zniszczenia?
Jeżeli sklep domaga się przy rozptrywaniu reklamacji protokołu zniszczenia to działa niezgodnie z prawem.
Zapis o konieczności posiadania takiego protokołu jest jedną z częściej spotykanych klauzul niedozwolonych.
Np.: "Tylko protokół spisany przy odbiorze przesyłki, w obecności kuriera, uprawnia do zgłoszenia reklamacji w postaci braku lub uszkodzenia mechanicznego sprzętu. W przypadku braku takiego protokołu nie będziemy mogli rozpatrzyć reklamacji"