Ja dałbym ECL+4, albo zastosował poniższe zasady (zaczerpnięte z podręcznika Slaves of the Moon wydawnictwa Paradigm Concepts, s.45)
Wilkołak traktowany jest jako klasa postaci wraz ze wszelkimi tego konsekwencjami. Na poszczególnych poziomach doświadczenia otrzymuje następujące premie:
HD (kość życia): k8
Umiejętności klasowe: Wspinaczka (Sił), Kontrola Kształtu (Rzt), Opieka Nad Zwierzętami (Rzt), Zastraszanie (Cha), Skakanie (Sił), Nasłuchiwanie (Rzt), Tajniki Dziczy (Rzt), Pływanie (Sił).
Punkty na umiejętności: 2 + modyfikator z Intelektu
Wilkołaki potrafią posługiwać się lekkimi pancerzami, wszystkimi brońmi prostymi, i dwoma wybranymi rodzajami broni żołnierskiej
Poziom / BPA / Wytrw / Refleks / Wola / Specjalne
1 / +0 / +2 / +2 / +0 / +1 Siła, Tropienie, węch, zmiana kształtu, myśliwy
2 / +1 / +3 / +3 / +0 / +1 Zr, +1 Bd, widzenie w słabym świetle, pancerz +1/+0
3 / +2 / +3 / +3 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +2/+1, RO 5/srebro, wilcza empatia
4 / +3 / +4 / +4 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +3/+1, Przewracanie
5 / +3 / +4 / +4 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +4/+2, RO 10/srebro, klątwa likantropii
Premie do cech są kumulatywne i dotyczą tylko sytuacji, kiedy wilkołak jest w postaci hybrydy. Redukcja obrażeń także tylko w formie zwierzęcej lub hybrydy. W wilczej postaci wilkołak może gryźć (naturalny atak, 1k6/x2), w formie hybrydy także wykonać dwa ataki pazurami (1k4/x2). Pancerz to premia do pancerza w formie zwierzęcej i hybrydy / premia do pancerza w formie ludzkiej.
Specjalne zdolności:
Węch - postać zyskuje zdolność Węch (vide Księga Potworów).
Tropienie - postać zyskuje Atut Tropienie
Myśliwy - postać zyskuje premię +4 tropiąc przy użyciu węchu,
Zmiana kształtu - wilkołak może zmieniać kształt, tak jak opisano to w Księdze Potworów.
Widzenie w słabym świetle - na zasięg 9m. Jeżeli postać posiadała już tę zdolność, jej zasięg się nie zwiększa. Jeżeli posiadała zdolność widzenia w ciemnościach, nie zyskuje nic.
RO - redukcja obrażeń, działa tylko w formie zwierzęcej i hybrydy.
Wilcza empatia - postać zyskuje premię +4 do wszelkich testów, które są wykonywane by zmienić nastawienie do niej wilków.
Przewracanie - postać zyskuje zdolność przewracania przeciwników. Jeżeli w wilczej formie trafi wroga, może natychmiast spróbować go przewrócić z premią +2 do testu Siły. Nie prowokuje to ataku okazjonalnego.
Klątwa likantropii - osoba ugryziona przez wilkołaka musi wykonać test Wytrwałości (ST 15), lub zaraża się likantropią.
Wprawdzie te zasady nie są do końca zgodne z tymi, które znaleźć można w bestiariuszu, mam jednak nadzieję, że okażą się choć w części pomocne.
Pozdrawiam,
Adam
P.S. Oczywiście powyższy fragment jest w całości objęty OGLem, przedstawienie go tutaj nie narusza praw autorskich.