Witam,
Ponizej prezentuję pierwszy scenariusz do kampanii. Kampania przewidziany dla 2-8 graczy. Prośba do moderatorów o nie zamykanie tego tematu. To nie jest samodzielny scenariusz tylko częśc kampanii.
A. Preludium
Na zboczach góry przeznaczenia zebrały się oddziały ostatniego przymierza ludzi i elfów. Wspierani przez wszystkie żywe istoty przyszli pokonać raz na zawsze władcę Ciemności.
Jako że bitwa ma miejsce na zboczach Orodruiny żadna ze stron nie może wystawiać Konnicy.
Mordor :
(ewentualna śmierć upiorów pierścienia w tej bitwie nie ma wpływu na ich udział w dalszej części kampanii, wyjątkiem jest ubicie Witch Kinga przez Galadrielę, jeśli do tego dojdzie Witch King nie bierze już udziału w dalszej części kampanii)
- Sauron (oczywiście z pierścieniem, dopóki żyje jeden trójki : Isildur, Elendil, Gil-galad pozostali bohaterowie dobra nie mogą atakować Saurona ani też go używać czarów w stosunku do niego – mogą używać czarów i atakować wszystkie pozostałe figurki zła)
-Witch King (na piechotę)
-1 szeregowy Nazgul (na piechotę)
- 2 szamanów Orków
- 2 Szamanów Goblinów
- 500 pkt. w zwykłych Orkach
- 300 pkt w Goblinach (maksymalnie 4 Trolle jaskiniowe)
Ostatnie przymierze
(bohaterowie mają dowolność w wybieraniu sobie rynsztunku, bohater, który zginie w tej bitwie nie może uczestniczyć w dalszej części kampanii):
-Gil-Galad (włócznia Aeglos rani Saurona na 4+)
-Elrond (ojciec Arweny - jeśli zginie nie będzie w przyszłości Arweny ani też Rivendel)
- Celeborn
- Galadriela (bez zwierciadła !, babcia Arweny - jeśli zginie nie będzie w przyszłości Arweny ani tez lasu Lorien)
-Gandalf Szary (jeśli zginie nie będzie brał udziału w dalszej części kampanii, nie pojawi się tez jako Gandalf Biały)
-Saruman (tak, tak oczy Was nie mylą nie znalazł jeszcze Palantiru, jeśli zginie to Isengard nie zaistnieje)
-Radagast
-Gwahir (lata, niszczy, kołuje, powraca, przewraca, morduje)
-Drzewiec (władca ciemności nie ma lekko – wszyscy go nie lubią)
-Elendil (Narsil działa jak Anduril – rani na 4+ każdą jednostkę, dodatkowo Elendil co turę otrzymuje darmowy pkt. might)
-Isildur (jeśli zginie Elendil, a Isildur walczy z Sauronem to przy wyniku 4+ AUTOMATYCZNIE zabija Saurona, jeśli zginie Isildur i Sauron to w dalszej części kampanii siły wszystkich wolnych ludów należy powiększyć o 10%)
-Kapitan ludzi (Gondor)
-Król ludzi (dowodzi ludzkimi posiłkami)
-Kapitan ludzi (Rohan)
-Król krasnoludów (dowodzi krasnoludzkimi posiłkami)
-Kapitan Krasnoludów
- 500 pkt - Elfy Wysokie
- 200 pkt - Elfy Leśne
- 500 pkt. – Gondor (można wystawiać Men of Gondor i Warriors of Minas Tirith, nie można : Knigts of MT, Guard of Fountain, Citadel Guard)
- 200 pkt – Posiłki ludzkie (reprezentowane przez Rohan nie można wystawiać Royal Guard, nie można wystawiać konnicy)
- 200 pkt – Krasnoludy (można wystawiać Khazady)
Teren i rozstawienie :
Mnóstwo gruzu, kamieni, skał i pagórków. Brak zieleni.
Po rozstawieniu przeszkód gracze zła wybierają stronę po której chcą grać. Mogą rozstawić w odległości 10-16 cali od swojej krawędzi mapy barykady – reprezentowane przez murki lub palisady. Łączna długość tych barykad nie może przekroczyć 24 cali.
Rozstawienie :
Zło wybiera stronę, rozstawia barykady. Zło rozstawia się w odległości do 16 cali od swojej krawędzi. Na razie nie wstawia Saurona.
Dobro rozstawia się w odległości do 8 cali od swojej krawędzi. Ważne jest aby jednostki danej nacji (krainy) stały ze swoimi bohaterami odrębnie od innych.
Po rozstawieniu dobra gracz zła wystawia Saurona w odległości do 16 cali od swojej krawędzi stołu.
Cel gry :
Gramy do zabicia Saurona (zwycięstwo dobra) lub do zabicia wszystkich bohaterów dobra (zwycięstwo zła). Śmierć Saurona automatycznie kończy bitwę – nie kończymy już nawet tej tury, po prostu zło ucieka.
Komentarz :
Dobro
Atakuje i ma znaczącą przewagę punktową. Nie powinno mieć wielkich problemów z wygraną. Niemniej jednak warto być ostrożnym, strata w tym scenariuszu Gandalfa, Elronda lub Galadrieli może spowodować przegraną w dalszej części kampanii. Śmierć Sarumana może natomiast mocno osłabić siły ciemności w dalszej części kampanii, warto go więc wysyłać do starcia. Strata Elendila i Gil-galada nie ma negatywnego wpływu dla dobra, należy więc śmiało używać ich do walki z Sauronem. Ciekawą figurką jest Isildur, jeśli zginie wzmacnia to pozycję Dobra w kampanii, z drugiej strony ma największe szanse na zabicie Saurona (o ile wcześniej padnie Elendil). Gwahir, Radagast i Drzewiec tez nie powinni lekkomyślnie zostać straceni. Straty bezimiennych bohaterów oraz szeregowych jednostek aczkolwiek smutne nie maja wpływu na dalszą część kampanii.
Głównym celem dobra jest zabicie Saurona.
Warto aby wojskami dobra dowodziło 2-4 generałów. Jeden dla elfów, drugi dla ludzi, trzeci dla Krasnoludów i ew. Bohaterów nie zrzeszonych (Gandalf, Saruman, Radagast, Gwahir, Drzewiec)
Zło
Broni się i jest znacznie słabsze od Dobra. Prawdopodobnie przegra lecz broniąc umocnionych pozycji ma szansę zadać poważne straty dobru. Może jednak pociągnąć za sobą kilku bohaterów Dobra wpływając w ten sposób na dalszy przebieg kampanii. Trzeba jednak umiejętnie wybierać cele. Najgroźniejszy jest Isildur – jeśli zginie Elendil – może bardzo łatwo zabić Księcia Ciemności. Warto spróbować go wyeliminować przed Elendilem. Groźnymi przeciwnikami są Gil-galad i Elendil dość łatwo zadający Sauronowi rany. Dodatkowy might Elendila w każdej turze czyni go bardzo groźnym. Trzeba bardzo uważać na Sarumana – za wszelką cenę nie można go zabić. Zamiast niego należy skoncentrować się na Gandalfie, Galadrieli, i Elrondzie. Zabicie któregoś z tych bohaterów będzie bardzo poważnym sukcesem dla całej kampanii. Trzeba uważać na Galadriele – jako jedyna kobieta na stole tylko ona może skutecznie wyeliminować Witch Kinga.
W przyszłość dalsza część kampanii rozegra się w następujących scenariuszach :
B.Wyprawa pod samotną Górę / atak na Dol-Guldur
-Bitwa Pięciu Armii
-Biała Rada atakuje Dol-Guldur
C. Wojna o pierścień
-Drużyna w Morii,
-Zasadzka przy Amon-Hen
-Północ w ogniu (Jeśli Elrond i Galdriela zginęli w pierwszej bitwie to Gobliny zaatakują Erebor i Rohan)
-Rohan się chwieje (jeśli Saruman zginie wcześniej to się nie chwieje)
-Aragorn na progu ścieżki umarłych (jeśli Arwena nie żyje nie wstąpi na tą drogę)
-Bitwa na polach Pellenoru
-Bitwa pod czarną bramą i ostatnia droga powiernika pierścienia.
Pozdrawiam i życze świetnej zabawy. Proszę jednoczesnie o konstruktywne uwagi.