Autor Wątek: Kampania - losy Śródziemia  (Przeczytany 4183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lu-trz

Kampania - losy Śródziemia
« dnia: Lipiec 05, 2004, 12:08:42 pm »
Witam,

Ponizej prezentuję pierwszy scenariusz do kampanii. Kampania przewidziany dla 2-8 graczy. Prośba do moderatorów o nie zamykanie tego tematu. To nie jest samodzielny scenariusz tylko częśc kampanii.

A. Preludium
Na zboczach góry przeznaczenia zebrały się oddziały ostatniego przymierza ludzi i elfów. Wspierani przez wszystkie żywe istoty przyszli pokonać raz na zawsze władcę Ciemności.
Jako że bitwa ma miejsce na zboczach Orodruiny żadna ze stron nie może wystawiać Konnicy.

Mordor :
(ewentualna śmierć upiorów pierścienia w tej bitwie nie ma wpływu na ich udział w dalszej części kampanii, wyjątkiem jest ubicie Witch Kinga przez Galadrielę, jeśli do tego dojdzie Witch King nie bierze już udziału w dalszej części kampanii)
- Sauron (oczywiście z pierścieniem, dopóki żyje jeden trójki : Isildur, Elendil, Gil-galad pozostali bohaterowie dobra nie mogą atakować Saurona ani też go używać czarów w stosunku do niego – mogą używać czarów i atakować wszystkie pozostałe figurki zła)
-Witch King (na piechotę)
-1 szeregowy Nazgul (na piechotę)
- 2 szamanów Orków
- 2 Szamanów Goblinów
- 500 pkt. w zwykłych Orkach
- 300 pkt w Goblinach (maksymalnie 4 Trolle jaskiniowe)

Ostatnie przymierze
(bohaterowie mają dowolność w wybieraniu sobie rynsztunku, bohater, który zginie w tej bitwie nie może uczestniczyć w dalszej części kampanii):
-Gil-Galad (włócznia Aeglos rani Saurona na 4+)
-Elrond (ojciec Arweny - jeśli zginie nie będzie w przyszłości Arweny ani też Rivendel)
- Celeborn
- Galadriela (bez zwierciadła !, babcia Arweny - jeśli zginie nie będzie w przyszłości Arweny ani tez lasu Lorien)
-Gandalf Szary (jeśli zginie nie będzie brał udziału w dalszej części kampanii, nie pojawi się tez jako Gandalf Biały)
-Saruman (tak, tak oczy Was nie mylą nie znalazł jeszcze Palantiru, jeśli zginie to Isengard nie zaistnieje)
-Radagast
-Gwahir (lata, niszczy, kołuje, powraca, przewraca, morduje)
-Drzewiec (władca ciemności nie ma lekko – wszyscy go nie lubią)
-Elendil (Narsil działa jak Anduril – rani na 4+ każdą jednostkę, dodatkowo Elendil co turę otrzymuje darmowy pkt. might)
-Isildur (jeśli zginie Elendil, a Isildur walczy z Sauronem to przy wyniku 4+ AUTOMATYCZNIE zabija Saurona, jeśli zginie Isildur i Sauron to w dalszej części kampanii siły wszystkich wolnych ludów należy powiększyć o 10%)
-Kapitan ludzi (Gondor)
-Król ludzi (dowodzi ludzkimi posiłkami)
-Kapitan ludzi (Rohan)
-Król krasnoludów (dowodzi krasnoludzkimi posiłkami)
-Kapitan Krasnoludów
- 500 pkt - Elfy Wysokie
- 200 pkt - Elfy Leśne
- 500 pkt. – Gondor (można wystawiać Men of Gondor i Warriors of Minas Tirith, nie można : Knigts of MT, Guard of Fountain, Citadel Guard)
- 200 pkt – Posiłki ludzkie (reprezentowane przez Rohan nie można wystawiać Royal Guard, nie można wystawiać konnicy)
- 200 pkt – Krasnoludy (można wystawiać Khazady)

Teren i rozstawienie :
Mnóstwo gruzu, kamieni, skał i pagórków. Brak zieleni.
Po rozstawieniu przeszkód gracze zła wybierają stronę po której chcą grać. Mogą rozstawić w odległości 10-16 cali od swojej krawędzi mapy barykady – reprezentowane przez murki lub palisady. Łączna długość tych barykad nie może przekroczyć 24 cali.

Rozstawienie :
Zło wybiera stronę, rozstawia barykady. Zło rozstawia się w odległości do 16 cali od swojej krawędzi. Na razie nie wstawia Saurona.
Dobro rozstawia się w odległości do 8 cali od swojej krawędzi. Ważne jest aby jednostki danej nacji (krainy) stały ze swoimi bohaterami odrębnie od innych.
Po rozstawieniu dobra gracz zła wystawia Saurona w odległości do 16 cali od swojej krawędzi stołu.

Cel gry :
Gramy do zabicia Saurona (zwycięstwo dobra) lub do zabicia wszystkich bohaterów dobra (zwycięstwo zła). Śmierć Saurona automatycznie kończy bitwę – nie kończymy już nawet tej tury, po prostu zło ucieka.

Komentarz :
Dobro
Atakuje i ma znaczącą przewagę punktową. Nie powinno mieć wielkich problemów z wygraną. Niemniej jednak warto być ostrożnym, strata w tym scenariuszu Gandalfa, Elronda lub Galadrieli może spowodować przegraną w dalszej części kampanii. Śmierć Sarumana może natomiast mocno osłabić siły ciemności w dalszej części kampanii, warto go więc wysyłać do starcia. Strata Elendila i Gil-galada nie ma negatywnego wpływu dla dobra, należy więc śmiało używać ich do walki z Sauronem. Ciekawą figurką jest Isildur, jeśli zginie wzmacnia to pozycję Dobra w kampanii, z drugiej strony ma największe szanse na zabicie Saurona (o ile wcześniej padnie Elendil). Gwahir, Radagast i Drzewiec tez nie powinni lekkomyślnie zostać straceni. Straty bezimiennych bohaterów oraz szeregowych jednostek aczkolwiek smutne nie maja wpływu na dalszą część kampanii.
Głównym celem dobra jest zabicie Saurona.
Warto aby wojskami dobra dowodziło 2-4 generałów. Jeden dla elfów, drugi dla ludzi, trzeci dla Krasnoludów i ew. Bohaterów nie zrzeszonych (Gandalf, Saruman, Radagast, Gwahir, Drzewiec)

Zło
Broni się i jest znacznie słabsze od Dobra. Prawdopodobnie przegra lecz broniąc umocnionych pozycji ma szansę zadać poważne straty dobru. Może jednak pociągnąć za sobą kilku bohaterów Dobra wpływając w ten sposób na dalszy przebieg kampanii. Trzeba jednak umiejętnie wybierać cele. Najgroźniejszy jest Isildur – jeśli zginie Elendil – może bardzo łatwo zabić Księcia Ciemności. Warto spróbować go wyeliminować przed Elendilem. Groźnymi przeciwnikami są Gil-galad i Elendil dość łatwo zadający Sauronowi rany. Dodatkowy might Elendila w każdej turze czyni go bardzo groźnym. Trzeba bardzo uważać na Sarumana – za wszelką cenę nie można go zabić. Zamiast niego należy skoncentrować się na Gandalfie, Galadrieli, i Elrondzie. Zabicie któregoś z tych bohaterów będzie bardzo poważnym sukcesem dla całej kampanii. Trzeba uważać na Galadriele – jako jedyna kobieta na stole tylko ona może skutecznie wyeliminować Witch Kinga.


W przyszłość dalsza część kampanii rozegra się w następujących scenariuszach :

B.Wyprawa pod samotną Górę / atak na Dol-Guldur
-Bitwa Pięciu Armii
-Biała Rada atakuje Dol-Guldur

C. Wojna o pierścień
-Drużyna w Morii,
-Zasadzka przy Amon-Hen
-Północ w ogniu (Jeśli Elrond i Galdriela zginęli w pierwszej bitwie to Gobliny zaatakują Erebor i Rohan)
-Rohan się chwieje (jeśli Saruman zginie wcześniej to się nie chwieje)
-Aragorn na progu ścieżki umarłych (jeśli Arwena nie żyje nie wstąpi na tą drogę)
-Bitwa na polach Pellenoru
-Bitwa pod czarną bramą i ostatnia droga powiernika pierścienia.

Pozdrawiam i życze świetnej zabawy. Proszę jednoczesnie o konstruktywne uwagi.
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline drachenfeles

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2004, 12:26:16 pm »
ciekae, ale mam kilka ale:

· - trochę utrudnia czytanie, może zastąpisz to
    Zasady specjalne dotyczące zabijania saurona są IMO trochę niebardzo, uważam że powinny pozostać niezmienione, tak jak i zasady wszystkich magicznych przedmiotów. Pozatym Orkow powinno być ok 1100p, a gobosów i trolli wcale. Ewentualnie 700p orków i 400 gobosów ale bez trolli.

Offline xioze

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2004, 12:41:48 pm »
Zasady Zabijania saurona odwzorowują książkowy przebieg bitwy i w tym scenariuszu są dobre inaczej  Elrond mógłby nie mieć dzieci(nie odbierajmy mu tej przyjeności ;) ) Co do Gobosów i Troli Jaskiniowych To są jak najbardziej na miejscu (książka) Gobcie odwzorowują tez to że orkowie są u siebie i poruszaja się łatwiej na Trudnym terenie.
Osobiście Dodał bym Elrondowi Sztandar bo tym się wtedy zajmował :)  ;)

Offline Lu-trz

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2004, 01:06:40 pm »
Co do składu Armi - należy to traktować jako propozycję. Jeśli gracze w swoim gronie chcą wprowadzać zmiany to nikt im tego nie zabrania.  8)
Ja starałem się odwzorowac wielką bitwę przy użyciu jednostek, które ja i moi kumple mamy.

Jeśli chodzi o skład armii i zasady specjalne to cel był taki aby Sauron raczej zginął. Dla tego dobro ma taką miażdząca przewagę. Natomiast (jak zobaczycie) śmierć niektórych jednostek w tej bitwie może mieć katastrofalne skutki dla Dobra w przyszłości.
Gandalf, Elrond i Galadriela (trzy pierścienie elfów)  - bez tych postaci dobro nie będzie miało zbyt wielkich szans w III erze. Tak jak zło bez Sarumana lub Witch Kinga.
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline GICO

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2004, 02:59:42 pm »
ja mam ale do kilku spraw:

1. Jeśli gil-galad, elendil i isildur żyje to nie mozn atakowac saurona (zakładam że ta trójka moze go atakować- bo sauron unikał by ich całą bitwę i podsyłał jakichś stoperów, żeby być imortalem:) ), jeśli sauron zaatakuje inną jednostkę to mozna z nim normalnie walczyć, czy atakowany używa zasady shieldingu.

2. jaki ma wpływ czy czarnoksiężnik z agmaru zginie i tak oni się odradzają.

3. tka patrze i jak bym grał dobrem to zrobił bym takruszył elendilem na saurona gil-galadem na innych bohaterów. isildura trzymał blisko saurona pod obstawą jak kipnie elendil to atakujemy saurona z pełną parą i kill him :)

4.brak brata isildura (anariona tak się chyba nazywał) powinien mieć statsy króla ludzi

5. skupiłes się na tym że jak ktoś zginie to czegoś nie bedzie. a teraz pytanko: czy jak zginie elrond a gil-galad nie to co będzie :P
jak przeżyje elendili albo wymieniony w 4 punkcie anarion, a isildura zabraknie :P
a z sauronem co z nim jesli przeżyje to kampani koniec bo nie narodzą się ci którzy mogli by go zabic (mało prawdopodobna opcja, ale możliwa)

no właśnie co by było gdyby nie było?? ten punkt jest najbardziej zakręcony (mam na myśli 5) lepiej wszystko dobrze zaplanować żeby nie było później problemu, że fabuła umrze w butach bo nie wiadomo co zrobić gdy wszyscy co byli w książce zgina, a Ci co polegli jakimś cudem przetrwali.

Jesli chcesz to moge pomóc Ci z tym problemem Lu-rtz. Przedstawie ci w mailu moje pomysły na temat fabuły a Ty je wykorzystasz lub nie, jeśli jesteś zainteresowany to skontaktuj się ze mną.

ale pomysł na kampanie jest genialny popieram w 100%
img]http://img211.imageshack.us/img211/3488/userbar111511ag4.gif[/img]

Offline Lu-trz

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2004, 03:23:34 pm »
1. Oczywiście trójka może atakować Saurona, podobnie jak wszystkie szeregowe jednostki Dobra. Jeśli Sauron atakuje jakiegoś bohatera to ten oczywiście może się bronić jak chce :).

2. Wg przepowiedni Witch Kinga zabije kobieta (Eowina) no ale Galadriela to też kobieta :). Więc jeśli go zabije Galadriela to biedaczek już się nie zregeneruje.

3. Myślę, że z powodu dośc zróżnicowanych celów scenariusza każdy będzie miał jakąs swoja taktykę / strategię.

4. To już szczegół, jak pisałem każdy może modyfikować te rozpiski. Chodzi po prostu o to aby dobro miało miażdzącą przewagę.

5. Elendil umrze za te 100-200 lat a Gil-galad popłynie do valinoru. Nie chcę dodawać zbyt wielu wątków bo ludzie się pogubią. Na losy kampani ma wpływ tylko postaci, które są posiadaczami jakiegoś pierścienia (Sauron, Gandalf, Galadriela, Elrond, Nazgule) jego powiernikiem (Bilbo, Frodo, Sam) ew. chorobliwie go pożądają (Saruman).
Zło wygrywa jeśli przeżyje Sauron a zgina wszyscy bohaterowie dobra - bardzo mało prawdopodobne. No cóż w taki wypadku losy śródziemia zadecydują się w tej jednej bitwie :).

Dziękuję za propozycję współpracy - mówiąc szczerze mam dosyc klarowną wizje tego jak ma wyglądać kampania (sporo nad tym myślałem), problemem jest ich spiasanie (nad tym scenariuszem siedziałem kilka godzin). Bardzie liczę na uwagi. Btw. GICO z kąd jesteś ? Jeśli z Warszawy to może przyłączysz się do rozgrywania kampani  8) ?
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline GICO

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2004, 03:59:40 pm »
z Rawy mazowieckiej ale bywam w warszawie. trzeba by było się umówić z pewnym wyprzedzeniem. ale zaden problem dal mnie.

Ale zmotywowałeś mnie sam dam scenariusz, ale bardziej hardcorowy połączenie z RPG-iem. Dodam że na początku będzie tylko zwykła ekipa wojaków i ich dowódca a potem historie i komplikacje losu. Będzie to osobna historia nie taka jak w książce, ale będą możliwości spotkania bohaterów z ksiązki i odwiedzania tych samych miejsc. Lae będzie mnie to kosztowało duzo pracy.
img]http://img211.imageshack.us/img211/3488/userbar111511ag4.gif[/img]

Offline fisha

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2004, 04:17:56 pm »
Bardzo podoba mi się ta kampania czekam na kolejne odcinki.

Ale wydaje mi się ze jednyna bitwa w której uczestniczyły drzewce to oblężenie Isengardu. Jednakże nie mogę powiedzieć czy napewno bo książki nie czytałem.

Offline drachenfeles

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2004, 04:21:53 pm »
Cytuj

Co do Gobosów i Troli Jaskiniowych To są jak najbardziej na miejscu (książka)


w książce nie było rozróżnienia na orki i gobliny, a trolli w tej bitwie nie było olog-hai sauron stworzył dopiero w III erze.

Cytuj

Zasady Zabijania saurona odwzorowują książkowy przebieg bitwy


a właśnie w książce Tolien zaznaczył, że był to przypadek 1 na wiele, że isildurowi się tak udało, co bardzo dobrze odwzorowują oryginalne zasady saurona.

Aha jesze co do Witch Kinga, to jest on takim samym nazgulem jak inne, ale potężnieszym i zarówno jego, jak i inne przy życiu trzymają pierścienie i wola saurona, także nie wiem z jakiego powodu jest śmiertelny, a pozostałe nie.

Offline Lu-trz

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2004, 04:30:51 pm »
Drach :

Jak pisałem - każdy moze rozgrywać te bitwę w takim składzie jak mu się żywnie spodoba (np. krasnoludy po stronie Saurona) ja proponuję tylko ramy dla bitew osadzonych w nieliniowym scenariuszu. Chodzi o to żeby Dobro miało zdecydowane szanse na wygranie tej bitwy - w końcu kampania która się skończy na pierwszej bitwie będzie mało interesująca, prawda ?
Co do Witch Kinga to ja też nie wiem - niemniej jednak Eowin jako kobieta była w stanie go zabić - czemu nie dać takiej szansy Galadrieli ?
A w końcu taki miałem KAPRYS  :P . W całej tej kampani będzie silny wątek feministyczny - bardzo dużo będzie zależeć od kobiet tj. Galadrieli, Arweny i Eowiny.
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Watcher

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 05, 2004, 06:17:46 pm »
Jedna uwaga: podczas Wojny Ostatniego Sojuszu spółki Radagast/Gandalf/Saruman jeszcze nie ma w Śródziemiu..
Marcet sine adversario virtus

Offline drachenfeles

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2004, 09:00:52 pm »
Cytuj

Co do Witch Kinga to ja też nie wiem - niemniej jednak Eowin jako kobieta była w stanie go zabić - czemu nie dać takiej szansy Galadrieli ?
A w końcu taki miałem KAPRYS  . W całej tej kampani będzie silny wątek feministyczny - bardzo dużo będzie zależeć od kobiet tj. Galadrieli, Arweny i Eowiny.


nie chciał bym być nieuprzejmy, ale Eowyna nie zabiła Witch Kinga, zrobił to Pippin, co zresztą o mały włos nie zakończyło się dla niego zgonem, bo targnąl się na istotę nadprzyrodzoną.

Offline Ribald

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2004, 09:10:24 pm »
Nie chciałbym być nieuprzejmy, ale sięgnij jeszcze raz do Tolkiena.
Jeśli już to nie Pippin, tylko Merry "przeciął ścięgno pod kolanem Czarnego Wodza", natomiast Eowyna chwilę później zadała mu śmiertelny cios "między koronę, a opięte płaszczem ramiona"
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline drachenfeles

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2004, 10:36:56 pm »
ok ok, merry, pippin - prawie tacy sami, tak czy owak, gdyby nie on to WK zrobił by z walecznej białoglowej marmoladę.

Offline Lu-trz

Kampania - losy Śródziemia
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2004, 08:38:52 am »
Dzięki za uwagę o czarodziejach - sprawdzę "źródłach" kiedy dokładnie dotarli do śródziemia.
Co do Eowyny, Galadrieli i Arweny oraz Witch Kinga to myślę, że zasada "tylko kobiety moga ubić Witch Kinga na dobre" powinna zostać.
Co do udziału Merry'ego w zabiciu WK to znajdzie to odzwierciedlenie w kampani.
Natomiast robienia Marmolady z kobiet nie przewiduję - chociaż i im może się noga podwinąć.  8)
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

 

anything