trawa

Autor Wątek: Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!  (Przeczytany 9413 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Beast

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2004, 09:13:27 am »
Cytat: "Adam Waśkiewicz"
zyz: Jeżeli w miarę dobrze posługujesz się językiem angielskim, to zamiast wydawać ciężką kasę na podręczniki do dedeków, możesz sobie ze strony wydawcy zassać SRD (System Reference Document) - skrótowy opis zasad niezbędnyc do grania. O ile się orientuję, są także prowadzone prace nad jego przetłumaczeniem na polski.
 Jak Ci się spodoba, może kupisz sobie podręczniki; jeżeli nie - nie wydasz bez sensu pieniędzy.

 Pozdrawiam,
 Adam


To duża oszczędność.W klubie fantastyki (do którego ja uczęszczam) tak postąpiliśmy z podręcznikami drogimi i mało dostępnymi w Polsce.

Offline zyz

Witajcie!!
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2004, 03:38:10 pm »
Z jakiej stronki można by sciągnąć takiego SRD (najlepiej by było po Polskiemu ale może jakoś poradze se z anglikańskim) do D&D albo do Warhamera (tego nigdy nie widziałem ale widze że jest popularny( czy jest  on podobny do D&D??  {zasadami i klimatem   :?  

Offtopic usunęłam. Proszę o trzymanie się tematu. Petra Bootmann

 Za często nie będę na forum bo neta w domu niemam ale czasem będę u kolegi nanecie lub ew. w kafeii. Do zeszytu z moim systemem od wczoraj nie zaglądałem bo po prostu nie chciało mi sie ale to nadrobie. Będę kończył ( napiszcie mi adres stronki gdzie znajde te zasady D&D.  Do Zobaczenia!!! :|
ułka z goblinem!

Offline Adam Waśkiewicz

Re: Witajcie!!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 16, 2004, 08:58:39 am »
Cytat: "zyz"
Z jakiej stronki można by sciągnąć takiego SRD (najlepiej by było po Polskiemu ale może jakoś poradze se z anglikańskim) do D&D albo do Warhamera


 SRD są tylko i wyłącznie do D&D i d20 Modern, znaleźć je można na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Sony

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 16, 2004, 09:46:55 am »
Po pierwsze : jak zwykle większość twórców zaczyna od końca : MECHANIKI.

Krok Pierwszy : HAK
czyli co odróżni Twój świat od innych. Co będzie przyciągać graczy do systemu ? W czym będzie inny. Jeśli Tobie podoba się dana koncepcja nie znaczy że innym też. Wymyślić należy coś nowego co jest bardzo trudne, najgorsze jest poskładanie do kupy fajnych pomysłów z kilku gier zwykle wychodzi cienko - lepiej coś samemu wymyślić. Sprawdzić czy ktoś nie wpadł na podobne lub identyczne pomysły wcześniej. Należy unikać też tego co się czasem stosuje : dopasowania systemu do STYLU PROWADZENIA. System powinien być elastyczny. No chyba, że chcemy zrobić system w którym dany STYL będzie wszystkim. Dwa przykłady : Pozytywny 7 SEA - klimat Płaszcza I Szpady, któremu wszystko jest podporządkowane stylowi, jak gracz robi coś super bajerancko, to nie ma prawa zginąć, skręcając kark w latrynie, nawet śmierć ma być efektowna. Wyszło super. Przykład negatywny Monastyr : Tu mamy Jesienną Gawendę i Mrok, ale gramy niezłymi Herosami z dużymi możliwościami, świat nie bardzo mroczny, sporo zapożyczeń i brak jakiegoś HAKA. Niezły przykład systemu autorskiego w którym kilka doskonałych pomysłów zostało zabitych. A dużą rolę odegrał tu fakt, że prace postępowały skokami, to widać. jak się zabieramy za własny system to nie można zawieszać i skakać z kwitka na kwiatek. Czeka nas rok ciężkiej pracy. Monastyr powstawał prawie 5 lat, w między czasie był zawieszany wiele razy - co widać, jest bardzo nie równy.

Krok Drógi : ŚWIAT
TIME LINE (Linia Czasu) Historia, Geografia, Rasy, Państwa, Stosunki, Bogowie, Magia, Religie, Kosmologia, Codzienne Życie Mieszkańców, MAPY. Czyli najbardziej wredna część, całość musi być opisana, a to ciężkie i niewdzięczne zajęcie. Zupełnie jak pisanie podręcznika do Historii, Geografi itd. Całość musi być spójna i ciekawa.

Krok Trzeci : TESTY
Dajemy Nasze wypociny obcym, niech czytają. Jeśli 10 osób powie nam, że coś jest słabe a Nam się podoba, to jednak jest słabe  :lol: Może bany pomysł po drobnej przeróbce się lepiej nada.

Krok Czwarty : Mechanika
Tu najczęściej mamy syndrom PTSA  (POLSKIEGO TWÓRCY SYSTEMÓW AUTORSKICH) - czyli "Co ? Ja mam korzystać z mechaniki kogoś innego? Nie takie mechaniki wymyślaliśmy z kumplami na konwentach po trzech dniach i nocach grania"
Mechanika powinna być prosta, realistyczna, nie przekombinowana. I BROŃ Boże nie być "KLIMATYCZNĄ". Dobry przykład : Dead Lands - super klimatyczna mechanika korzystająca z Talii Kart niezbyt dobrze się sprawdza, zwłaszcza w czasie szybkich i dynamicznych starć. Mechanika powinna stać z boku. GOTOWA CZY SWOJA ? Cóż, ja od 12 lat gram i prowadzę RPG, tworzę swój własny system RPG (Space OPERA), uczestniczę w powstaniu kilku innych. A mimo to jeszcze nie widziałem dobrej autorskiej mechaniki. Prawda jest taka : wydawnictwo zachodnie wyda dziesiątki tysięcy dolarów na opracowanie mechaniki, następnie przez dwa lata tysiące ludzi  ją testują, to będzie lepsza od czegoś zrobionego przez garstkę zapaleńców.

Z mechanik do wykorzystania jest kilka wzorców : GURPS, D20, Roll&Keep. Ale pamiętajmy o PRAWACH AUTORSKICH. I o lenistwie graczy i MG. Jeśli Twoja mechanika i gra będzie średnia to wielu jej nie kupi. Po co się męczyć skoro coś podobnego jest do systemów, które znam. Obecnie najbardziej godna polecenia jest D20. Jest darmowa, nakłada stosunkowo małe ograniczenia, jest znana, jest też jedną z najlepszych mechanik na rynku. Ma wady jak każda, inna ale stosunkowo je łatwo wyeleiminować. Mamy klika wariantów : np. Grim&Griddy - to dla miłośników słabych i cienkich postaci  :lol: mocno obcięto "MOC" postaci i dramatycznie spadł Heroicm. Są też inne. Mamy też dwa warianty dla światów Fantasy, czyli wersja D20 wykożystana w D&D oraz wariant D20 MODERN czyli czasy współczesne. W Sierpniu pojawi się kolejny podręcznik źródłowy D20 FUTURE - czyli przyszłość (fazery, lesery bajery  :D ). Jeśli gra ma być podobna do D&D to wybór jest jeden : D20.

Naj łatwiej zrobić Twój system jako dodatek do D&D, kolejny świat.

Kolejna uwaga : jeśłi korzystamy z gotowych mechanik to róbmy to z głową. Legendy 5 Kręgów czy Zew C. to przykłady jak należy konwertować systemy na D20 - pierwsza edycja Gwiezdnych Wojen to przykład jak tego nierobić. Każdy system da się konwertować - ALE z głową.

Krok Piąty : WYDANIE
Wydawca, który wyda nasze dzieło - a o to ciężko. Mało jest na polskim rynku wydawnictw. Na dzień dzisiejszy pozostaje właściwie tylko STALOWA TWIERDZA. PORTAL cierpi na alergię na D20, i wyda wszystko byle nie na D20 i było Jesienno-Gawędowo-Mroczne :D . To ich misja dziejowa  :D - walka z D20. ISA - wydająca polską edycję D&D i D20 MODERN - na razie nic raczej autorskiego nie wyda. Wyjątek to WOLSUNG. Po prostu mają napięty plan wydawniczy w kolejce czekją hity WARCRAFT, EVERQUEST, RAVENLOFT, DRAGONLANCE. Stalowa Twierdza zaś daje szansę amatorom. Ale trzba się wykazać. Zwykłe stwierdzenie o super systemie nie wystarcza. Trzeba dostarczyć sporo materiału.

Jeśli Cię to nie przeraża, to gratulacje. I jeszcze jedno : samemu jest ciężko, potrzeba grupy. I zaparcia, aby po 3 miesiącach sięnie okazało, że mamy dość.

Adres SDR do światów Fantasy po angielsku, po polsku jest w trakcie tłumaczenia, kiedy koniec? Nie wiadomo.
http://www.wizards.com/d20/files/v35/SRD.zip

A to wersja dla czasów współczesnych czyli D20 MODERN
http://www.wizards.com/d20/files/msrd/MSRD.zip

Oczywiście SDR to edycja 3.5, która różni się od edycj 3.0 na której bazuje polskie wydanie D&D. Końcem przyszłego roku powinna się ukazać po polsku D&D 3.5

Offline Pegaz234

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 18, 2004, 02:30:59 pm »
IMHO na samym początku naprawdę warto zaoszczędzić chociażby na podręcznik gracza..... Kiedy już trochę pograsz , zobaczysz z czym się to je wtedy wszystko pójdzie łatwiej.... Bo rozumiem , że chcesz zrobić system by po prostu pograć w "Rpegi" i jako tako nie masz żadnych doświadczeń...... Przypomina mi to trochę historię pionierów , którzy z jednej strony zamiesczonej w bodajże sztandarze młodych musieli sklecić wizję systemu....Tyle , że ty masz o wiele lepszą sytuację bo RPG nie jest teraz towarem "dla wybrańców".

Warhammer jest systemem zdecydowanie mroczniejszym - w skrócie: pełno potworów tyle tylko , że skubane wygrywają , ludzie nie dzielą się tylko na dobrych i złych - odcienie szarości zdarzają się częściej , smoków praktycznie nie ma , pojawiają się wielcy bohaterowie tylko tyle , że..... w większości nie żyją długo  , a jak uda im się przeżyć to często popadają w obłęd i wyruszają na ostatnią wyprawę :)  (NIgdy nie lubiłem Sigmara). Mechanika jest inna bazuje na k100. Naprawdę trudno odwoływać się tutaj do świata Forgottenów i Greyhawka , ciężar gatunkowy jest jednak zupełnie różny....

Sony - portal wydaje znowu Gwiezdnego Pirata , który będzie się zajmował tylko i wyłącznie Neuroshimą i d20.......... Więc chyba mamy odwilż jeżeli chodzi o stosunek do "dwudziestki". Aczkolwiek spotkała się to z oburzeniem niemałej liczby fanów portalu - jeżeli chodzi o mnie to również nie rozumiem już polityki Trzewiczka.....

To ISA wydała kiedykolwiek coś autorskiego , własnego???? :D  To jeżeli chodzi o przytyki do Portala :P Mam koszulkę z tym słynnym "protestem" z ostatniego Portala - dla niewtajemniczonych "D&D go home" i coś  niecenzuralnego. :)

Monastyr jest naprawdę dobrym systemem , nie do końca rozumiem o co Ci Sony chodzi???? Żeby świat był mroczny nie musimy grać "cherlakami". Chodzi Ci o to , że gramy bohaterami w wieku zaawansowanym??? Dla wielu osób buduje to tylko dodatkowy klimat i smaczek. Nie gramy "młodymi pięknymi" , a stetranymi życiem ludźmi , którzy znaleźli się na marginesie społeczeńśtwa , a teraz próbują odzyskać pozycję. Co jak co , ale Monastyr jest udanym systemem. Fakt , że jest WYMAGAJĄCY , ale czy ktoś powiedział , że jest to system prosty???? Niech ISA też wyda coś własnego to zobaczymy  :P

Zyz - podręcznik podstawowy naprawdę nie jest , aż taki drogi , a da ci szansę zobaczenia "z czym to się je". Naprawdę polecam ci tą opcję.....

Offline Milten

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 18, 2004, 03:05:25 pm »
Żeby zrobić w miare dobry system Autorski trzeba:

1) Mieć drużyne dobrze grających graczy z dobrze prowadzącym MG(/GM/MP ;)) chcących sie zaangarzowąć w ten projekt.
2) Poznać dobrze i zrozumieć przynajmniej kilka rużnych systemów RPG.
3) Czytać mase literatury, oglądać filmy, grać w gry itd itp o tematyce związanej z klimatem systemu kóry zamierza się stworzyć
4) Mieć bardzo dobrą wyobraźnie
5) Poznać realia historyczne / przewidywania przyszłego rozwoju nauki itp też zalerznie od umiejscownienia świata w czasie
6) Poznać troche praw Fizyki, Geografii, Biologii, kilka różnych religii i systemów magii by stworzyć świat
7) Przy pomocy rużnych skąplikowanych obliczeń matematycznych przeliczyć wszystko na mechanike
8) Przy pomocy innych skąplikowanych obliczeń matematycznych całą mechanike przetestować i popoprawiać.
9) Połączyć Świat z mechaniką dodając do wszystkiego statystyki oraz dodać tworzenie postaci.
10) Teraz wszystko razem testować

I to by było na tyle żeby stworzyć w miare dobr działający system autorski  NIE przeznaczony do wydawania/publikacji

Jeśli chcemy go opublikować trzeba jeszcze:

11) Wszystko sposać w podręczniku w sposób przystępny dla każdego gracza i dodać standardowe cześć typu Wprowadzeinie do RPG
12) Znaleść wydawce który zajmie się resztą

ŻYCZE POWODZENIA przy tworzeniu nowego systemu ;)
Żonglerka - Profesjonalne Pokazy

Offline Sony

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 18, 2004, 04:28:19 pm »
Wolsung zostanie wydany przez ISĘ, a to autorski system GARNKA. Byłby wcześniej ale Remov nie skończył tłumaczenia D20 MODERN. A Portal ma przecież Pantar, który mógł być wydany dwa lata temu, założenia to setting na D20 Mroczny i bardzo Trzewiczkowski. Szkoda że sobie go odpuścili. Wg mnie odnisł by większy sukces niż Monastyr. A tego że nie dorobili zasad konwersji Monastyru na D20 nie zrozumiem. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by poprowadzić Jesienną Gawędę na D20. Prawda? A dodatkowa kasa by sie chyba Portalowi przydała?

Offline Pegaz234

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2004, 11:00:09 am »
Jeżeli czytałeś zasady walki do Monastyru to zauważyłeś chyba kolosalną różnicę jeżeli chodzi o prowadzenie starcia????? Nie da się tej mechaniki zmienić na d20 by zachować chociaż ułamek klimatu i tego na czym zależało portalowcom - walka miała być w miarę realistyczna , przy tym szybka i miała dawać graczom swobodę przy wyborze metody walki. Sama walka w Monastyrze przypomina licytacje - nigdy mmie wiadomo co przeciwnik ma w zanadrzu , jakie są jego współczynniki i zdolności.....

To nie k20 + bazowy atak + premie z okoliczności + premia za super magiczny miecz +3  + premia rasowa + premia z peleryny (magiczna!) + premia z siły (bo mam pierściń magiczny na palcu co zwiększa siłę) +..................   Chwila z kalkulatorem....... No tyle i tyle mistrzu-trafiłem????  Trafiłeś - rzucaj obrażenia.

Wątpie by Pantar był większym sukcesem niż Monastyr. Mitologizujesz d20 - o ile na zachodzie jest to instytucja o tyle w Polsce spotyka się z bezgranicznym uwielbieniem graczy młodszych i prawie z maniakalną nienawiścią fanów mrocznych klimatów....... Większość uważa , iż dark fantasy + d20 = chyba , żeś na głowę upadł.......
    ISA wydałaby Ravenloft - moim zdaniem miałby dużą sprzedaż bo to mroczny setting do d20 , a fanów mrocznych klimatów ci u nas dostatek , a może wtedy obraz D&D jako hack and slasha by się troche złagodził??? Ale to tylko gdybanie.......

Offline Adam Waśkiewicz

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 20, 2004, 11:16:06 am »
Cytat: "Pegaz234"
ISA wydałaby Ravenloft - moim zdaniem miałby dużą sprzedaż bo to mroczny setting do d20 , a fanów mrocznych klimatów ci u nas dostatek , a może wtedy obraz D&D jako hack and slasha by się troche złagodził??? Ale to tylko gdybanie.......


 Bynajmniej - Ravenloft jest w oficjalnych planach wydawniczych ISY, i o ile skleroza mnie nie zawodzi, będziemy mogli go zobaczyć jeszcze w tym roku. Ewentualnie w pierwszej połowie przyszłego.

 Pozdrawiam,
 Adam

Anonymous

  • Gość
Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 20, 2004, 11:54:46 am »
Adamie - ISA wydaje Ravenloft, ale podejrzewam, że  z n a c z n i e  przesunie się to w czasie. Ale i tak mają znacznie mniejsze opóźnienia niż Portal :)

Offline Pegaz234

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 20, 2004, 01:30:28 pm »
W mojej wypowiedzi zapomnialem dodać , że ISA wydałaby Ravenloft przed Forgotten to może wtedy obraz D&D by się troszkę złagodził...... Do czasu Ravenlofta stwierdziliśmy sobie , że żadnego D&D.....
Na pewno się opóźni..... A powody zawsze te same - wina drukarni. Stąd też nie rozumiem psioczenia na Portal skoro ISA lepsza nie jest....

Offline Heimnar

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 464
  • Total likes: 0
  • Fire For The FORGE!!!
Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 20, 2004, 01:44:04 pm »
Cytuj
a może wtedy obraz D&D jako hack and slasha by się troche złagodził???


Jeżeli ktoś nie potrafi zagrać inaczej niż mu to wyłożą w przykładach w podręczniku, to faktycznie DD zawsze pozostaną H&S.
System to narzędzie - trzeba jeszcze swoją wyobraźnie i inwencję do tego dorzucić - dopiero wtedy wychodzi z tego gra  :)
www.myspace.com/hellforgehammer <-Nasza muzyczna kuźnia
podpisano - Kot BEHEMOT

Offline Sony

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 20, 2004, 08:58:03 pm »
RavenLoft i inne RPG za stajni SS - trawają negocjacje. Sama wymiana dokumentów trwa koszmarnie długo (tłumaczenia potwerdzane notarialnie itp).

Jest alternatywny system walki do D20, w którym mamy manewry szermiercze i całą masę innych bajerów - trafianie w oko, rękę itp. Niestety podobnie jak w Monastyrze wymusza odejmowanie, dodawanie. dobrze że chociaż na JEDNEJ nie na TRZECH K20. I się niestety nie sprawdza, wolę szybko : K20 plus liczba a nie 3K20 + coś - coś i na DWÓCH wyszło super, nie co za pech. Szkoda że nie dodali jeszcze logarytmów. Ja jestem zwolennikiem szybkości, a że D20 łączy szybkość z całkiem sporym realizmem tym lepiej. Zresztą świat Monastyru jakoś mnie nie ciągnie, brak w nim tego CZEGOŚ, jest bezbarwny, jako system amatorski, autorski trzymam poziom, ale daleko mu do tego czym miał być :Pogromcą D&D i następca WarHammera.

Offline Heimnar

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 464
  • Total likes: 0
  • Fire For The FORGE!!!
Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 20, 2004, 09:03:10 pm »
Dokładnie! Nie mogę się nie zgodzić.
Jak napisałem - system to narzędzie. Im prostsze tym lepsze (w rozsądnych granicach rzecz jasna).

Zbytnia pogoń za realizmem wpędzi nas w coś takiego jak Rolemaster.
Do tej pory do końca nie wiem, jak się tam gra. Te stosy tabelek, modyfikatorów... :x
www.myspace.com/hellforgehammer <-Nasza muzyczna kuźnia
podpisano - Kot BEHEMOT

Offline Bleddyn

Próbuję zrobić własny system RPG podobny do D&D!!!!!!!!!
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 20, 2004, 09:52:59 pm »
Cytat: "Sony"
Niestety podobnie jak w Monastyrze wymusza odejmowanie, dodawanie. dobrze że chociaż na JEDNEJ nie na TRZECH K20.


Obliczeń, z którymi poradzi sobie dziecko z podstawowki, dokonuje sie na jednej kostce z trzech ;) .

Cytat: "Sony"
Zresztą świat Monastyru jakoś mnie nie ciągnie, brak w nim tego CZEGOŚ, jest bezbarwny, jako system amatorski, autorski trzymam poziom, ale daleko mu do tego czym miał być :Pogromcą D&D i następca WarHammera.


Kwestia gustu. Mnie pociaga bardziej Monastyr, czy też 7th Sea - nie wspominając o L5K.
Pewnie, że d20 da się dostosować do każdej konwencji - lepiej lub gorzej oczywiście. Ale D&D już nie - sprzyja H'n'S.
A Monastyr raczej miewa się dobrze - sprzedano podobno ok. 1000 egzemplarzy.
i]Here we are. Born to be kings.
 We're the princes of the universe.
 Here we belong. Fighting to survive.
 In a world with the darkest powers.[/i]