Autor Wątek: Ofiszial errata  (Przeczytany 4587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skolo

Ofiszial errata
« dnia: Wrzesień 17, 2004, 09:28:47 am »
na oficjalnej Mordheim pojawil sie LRB oficjalna errata podrecznika i nowe zasady. czek it aut i powiedzcie co sadzicie na temat zawartych tam poprawek. Smiem twierdzic ze nie wszystko tam zostalo dokladnie poprawione i nadal domówki beda obowiazywac...

Offline Mistrz wałków :)

Ofiszial errata
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2004, 10:16:09 am »
Tak jak już wiwelu postach pisałem nadal nie została dobrze rozwiązama sprawa w związku z armor-ami. Nadal będą nieurzywane i nieprzydatne :(
A szkoda ponieważ dużo lepiej by się grało :(
Kamil. (miszczu)

Offline Dabi

Ofiszial errata
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2004, 10:57:16 am »
Cytuj
Tak jak już wiwelu postach pisałem nadal nie została dobrze rozwiązama sprawa w związku z armor-ami. Nadal będą nieurzywane i nieprzydatne  
A szkoda ponieważ dużo lepiej by się grało


Zmiany idą generalnie w dobrym kierunku ale wydaje mi się że przydałaby się wieksza rewizja systemu niż ma to miejsce w tym momencie. Ale do tego należałoby poczekać do ewentualnej drugiej edycji Mordheima. A to chyba nie predko nastapi
Szczególnie cenną rzecza jest wyjaśnienie skilli oraz zmiany w zasadach włóczni które są teraz identyczne jak w wielu domówkach. Nie tzreba już liczyć na "fair play" przeciwnika (umiesz liczyć licz na siebie) na jakimś turnieju który nie zaprezentuje nam człowieka walczącego 2 włóczniami
Co do batów to chyba dobrze się stało że zmodyfikowano ich zasady. bat bijący praktycznie za zasieg stzrału pistoletu to lekkie nieporozumienie.

Całkowicie popieram armory w dalszym ciagu są bezsensowne niestety :( Wynikiem tego jest fakt iż to co się sprawdza w battlu żywcem przeniesione do skirmisha po dodaniu krytyków po prostu zawodzi na całej linni. Jeśli ktoś płacący 50 gc otrzymuje ochronę wynikającą ze zbroi chroniącej go w jakiś dwudziestu paru procentach to jest to za mało.
Pozatym w samym battlu uzywanie tarczy i brni zapewnia lepszego sava.
W zwiazku z brakiem sensu noszenia pancerzy zastanawiający jest również fakt korzystania z wszelkiego rodzaju hand gunów itp. Po cóż przepłacać za możliwość zdejmowania pancerza skoro nikt go nie nosi.
Podobnie ma się niestety z broniami z gromrilu. Nie wystepują przez to sympatyczne sytuacje kiedy trzeba pomyśleć o tym jak wyciagnąć krasnala z gromrilu i wysłać człowieka po zakup przeciwpancernego ekwipunku (gromril axe)  :)
Przeszkadza to w sumie w dłuższych kampaniach kiedy stać nas na tego typu zabawki.
W tym elemencie niestety Mordheim jest niewyważony

Kolejną sprawa to według mnie zbyt mały wpływ WS na walkę tutaj również niestety pokutuje przeniesienie WHB w mniejsza skalę. O ile stojąc w szeregu na polu faktycznie mniej licza się nasze zdolności władania oreżem to juz podczas potyczek małych jeden na jeden i pojedynków bo przeciez tak wyglądać powinien Mordheim gra on znacznie wieksza rolę niż pokazują nam to tabelki. Ale na to nie licze aby cokolwiek zostało zmienione.
 :|

Ostatnia sprawa to magiczna zdolność każdego nawet najmarniejszego chłopka do walki dwoma brońmi. Potem wynikają z tego komplikacje takie iż najemników wyposaża się w korbacz zamiast w młot tylko dlatego aby gracz nie zadeklarował że nosi najemnik tarczę na plecach. Tutaj dobry pomysł miał Drach
Aby ciosy taklie wyprowadzane były z modyfikatorem - 1 do hita ( albo do WS jeśli tabelka przestawiała realnie róznice w umiejetnościach posługiwania się bronią) i dopiero po wzieciu skilla możliwe byłoby combo bez minusów a takze np w walce 2 mieczami parada + reroll do niej.
Jeśli z drugiej strony rozważylibyśmy zasadę iż tarcza z bronią taką jak miecz topor lub mlot dawałaby sava 5+ to wtedy gracz stałby przed realnym wyborem.
obie opcje byłyby kuszace i modyfikowały znacząco zdolnosci takiego wojownika czyniac z niego albo blokera albo po prostu czlowieka do szturmu.

Ale i tak jest to pozytywna sprawa  :)
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline MiSiO

Ofiszial errata
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2004, 10:09:16 am »
mordheim jest oparty na WFB i "wieksza" zmiana jest bez sensu!

lepiej zrobic nowa gre! Zreszta... obecny system jest na tyle klarowny ze da sie w niego grac ... i sie w niego gra!!!

Walka 2 bronmi raczej nie jest duzym problemem!...  ale moja wypowiedz jest subiektywna jako ze jestem obureczny :)

zreszta walczyc np. rapierem isztyletem uczono kazdego kto chcial sie nauczyc walczyc a rozumiem ze byle rolnik do mordheim bez umiejetnosci walki sie nie wybiera :)

Offline Dabi

Ofiszial errata
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2004, 10:46:52 am »
Cytuj
zreszta walczyc np. rapierem isztyletem uczono kazdego kto chcial sie nauczyc walczyc a rozumiem ze byle rolnik do mordheim bez umiejetnosci walki sie nie wybiera


Raczej uczono walczyć rapierem i lewakiem a to duża różnica i to był styl florencki o ile mnie pamięć nie myli W każdym razie tak pojedynkowano ( POJEDYNKOWANO!) się we Włoszech. Lewakiem nie zadawano raczej ciosów a służył on tylko do parowania.
Pozatym nie była to taka powszechna umiejętność i ludzie ktorzy ją maja mieli na pewno takiego skilla :P
Nie wytłumaczysz  tego racjonalnie bo to nie jest racjonalne :)

Mówię raczej o zasadach w wersji revised i ja np z utęsknieniem będę czekał na 2 edycję aby  poprawili te błedy. Poki co zadowolę się tym co mamy
A błedem jest dla mnie właśnie oparcia Mordheima na WHB tamten jest dobry do dużych bitew a skirmish powinnien się rządzić innymi zasadami.
 
Strasznym jesteś MiSiu ortodoksem :)

Pozdrawiam
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline Mistrz wałków :)

Ofiszial errata
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:35:47 am »
Lewak wazył prawie nic i był bronia która dało się w miare pogodzić z rapierem.
Ale nikt mi nie wciśnie że przęciętny szkolony wojownik wymachiwał sobie tak od niechcenia dwoma toporami lub mieczami.
Do tego należało mieć niezłego "pałera", że juz o kordynacji nie wspomnę.

A posługiwanie się dwoma brońmi nie ma nic wspólnego z oburęcznością!!! (Misiu).
Aby się tego nauczyc trzeba wylać dużo potu i jeszcze posiadać odrobinkę umiejętności wrodzonych.


Więc w skrucie posumiowuwując: Nie pierd.. głodnych kawałków ( Misiu) :)
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Ofiszial errata
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2004, 11:38:46 am »
moze i jestem... ale osobiscie nie mialbym problemu machajac 2 palkami na ten prztyklad :)  to taka sama nauka jak nauka korzystania z tarczy :)  a jak ktos jest niewyszkolony i sie do mordheim wybiera to jego problem... ale nie na dlugo :)

co do tych umiejetnosci to wlasnie mowie o tym ze oburecznosc temu sprzyja. Walka kada bronia zajmuje czasu... czy dwoma czy jedna... bo np. dwurakiem tez nie jest latwo walczyc :)


co do "pi****l..." to mila rozmowa sie robi... to jak z boksowaniem... jedna reka jest trudniej sie poslugiwac niz druga ale troche cwiczenia i sie da... i nawet nie wie czlowiek kiedy! i nie trzeba byc mistrzem swiata zeby to opanowac... kwestia koordynacji... nic trudnego... zawsze mozna zrobic skille do poslugiwania sie kazda bronia... np. 1+ za miecz, palke, wlocznie itp... ale to troche by zepsulo system bo by sie mniej grywalny zrobil...

no chyba ze ktos jest fizyczna kaleka... to moze miec problem :) ... nawet z samodzielnym siusianiem.

zreszta systemy fantasy nie beda nigdy doslownym odwzorowaniem rzeczywistosci... ani realiow swiatow fantastycznych... bo dwarf czy elf mielyby za duzo bonusow ktorych zwykla czlowieczyna nie milaby jak wyrownac! a zasady jakie sa to po to aby wyrownac poziom rozgrywki...! (tak jak dyskusja o dlugim luku i kuszy... normalnie dlugi luk potrafil wystrzelic do 12 strzal na minute na jakies 175 metrow a kusza 2 na minute i na mniejszy zasieg... do tego lucznik mial zestaw ciezszych strzal do bisia w kawalerie i ciezkozbrojnych... a ty mamy obie bronie po 30"... i tak samo czesto strzelaja... INACZEJ gra bylaby niegrywalna :))

a dawanie zbrojom nizszych cen zmieniloby szybka gre w dlugie walki i czekanie na nieudanego savea wroga... nudna stagnacja by sie porobila!

Offline Wercyngetoryks

Ofiszial errata
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2004, 12:12:37 pm »
A Wy znowu nie na temat mamy mówić o nowej erracie,a nie wracac do starego tematu co jest realistyczne w Mordheim :P  

Poza tym zgadzam się z Misiem, że gry tego typu nigdy nie bede w pełni realistyczne, bo to nie możliwe!!!

A co do erraty to dla mnie bomba, wreszcie poprawili ten idiotyzm,ze Orki nie mogą uzywac pałek 8) . I teraz to się zacznie granie  :bite:  
Tyle,ze musze znów przekonwertować połowe bandy z powrotem na pałki :(

Poza tym cieszy mnie uoficjalnienie Beastmenów, lekkie osłabienie procy (która i tak dla mnie jest chora,bo niby dlaczego ma być praktycznie tak samo skuteczna jak łuk), i pomimo wszystko osłabienie Lucky Charmów sporo wniesie do gry.

Offline MiSiO

Ofiszial errata
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2004, 02:08:10 pm »
lucky charmy sa teraz fajne... a proca nie jest przegieta :) mozna ja taktowac... jak secyficzny ekwipunek skavenow i siostr :)

Tak orki z palkami to bedzie cos!!! 17 zielonych w tym fanatyk, czy pitfighter :) MIOD

Errata dla mnie jest super... poprawili to co bylo do porawienia!

Ludzie... mam w konsu zasady do eastmenow... ladnie zrobione i ze zdjeciami... komus sie chcialo to przepisywac :) he he ale sa... chetnie -PRIV me...

NO i niezapominajmy o Carnivalu... banda bardzo podobna do Kultu Opetnach ale jak dla mnie znacznie ciekawsza bo opiera sie na konkretnym bogu chaosu-Panu Zarazy - Nurgle'u.. moim ulubieńcu :)!!! (ma w sobie cos z 6 edycji WFB)

Offline Herudaio

Ofiszial errata
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2004, 04:47:36 pm »
Według mnie jest lepsza od Possesdów, niekoniecznie widać to od razu, ale np. na takim turnieju niekoniecznie musi wygrać, ale ta która będzie z nią walczyć w pierwsze lub drugiej bitwie raczej nie wygra, ta zgnilizna nurgle'a rządzi
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline MiSiO

Ofiszial errata
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2004, 05:03:11 pm »
zgnilizna jest super... ale... brutes maja tylko 1W i 4M ale za to 2A S6 :)

odpowiednik mutantow moze miec od razu po dwie lub wiecej ran :)

ale stronnicy ciency!

poza tymi 2ma demonami :) i sa chmura much ... :) to jest power

nurglingi sa miodzio :) tanie miesko z savem na +5 (od czaru +4)

Offline Mistrz wałków :)

Ofiszial errata
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2004, 06:54:30 pm »
Na temat chaosu nie bęę sie wypowiadał bno zawsze go nie znosiłem!!!
Jedynie lubie go wycinać w pień.

Co do ciebie Misiu to po ostatniej wypowiedzi widać jak na załączonym obrazku że niegdy w życiu nie próbowałeś nawet machać meczem a co nopiero nim walczyc.
Jako konkretny argument podam statystyki turniejów np .w Malborku.
Nikt prawie nie uzywa dwuch broni. Powód prosty, aby się wyszkolić w takiej technice trzeba wielu lat, olbrzymiej siły. A jeśli już sie pokaże taki śmiałek to dostaje łomot od pierwszego lepszego napotkanego przeciwnika. :(

Co do przewag elfów i krasnali to widać je odrazu:
Krasnoludy WS i T
Elfy WS BS I.

Więc mam prośbe że jeżeli już wypowiadasz się na taki temat to przynajmiej rób to kiedy masz jakiekolwiek o tym pojęcie!!
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Ofiszial errata
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 19, 2004, 07:42:06 pm »
Nie wiem czy zauważyliście ale teraz quick shot po pierwsze nie odnosi się do broni palnej a z drugiej teraz nie trzeba się nie ruszać, taaaa krasnal z quick shot i nimble (bodajże to że ignorujesz zasade move or fire) teraz rządzi :)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Mistrz wałków :)

Ofiszial errata
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 19, 2004, 07:58:46 pm »
Tak a co powiesz na temat Tielien marksmena z tym zestawem.
"Panowie chować głowy!!!"- mi tylko tyle przychodzi na myśl :(
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Ofiszial errata
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 19, 2004, 09:11:55 pm »
nie chce wam kolejny raz powtarzac ale tarcza z savem na +5 (nie mowie juz o lekkiej zbroi... zreszta znowu sie pojawia problem jak dziala obuch na zbroje lekka) powoduje ze gra siada ... cala jej szybkosc grzeznie w przydlugich pojedynkach...  a przenoszenia naszych realiow jest nie na miejscu... ale w sumie nie kazdy musi miec tarcze... :) ale juz widze zastepy krasnoludzkich konserw! z savem na +2 i toporem krasnoludzkim w lapsku :)

co do 2 broni... widzisz... 150 letni dwarf ma czas na taka nauke... nie mowiac o oelfie... pomiot chaosu moze byc plogoslawiony przez boga... i tylko nedzni ludzie musieliby miec jakies nimusy do tego :)

2 palkami to jest looz... bo rabiesz tym jak popadnie... zreszta poprat na kilicow :) 2 palki albo 2rak i policja z tarczami spier... :)

dwarfom przydalaby sie wieksza sila jeslby miala zostac zachowana proporcja... a slayerzy na mewno S4!