Walka wręcz
Samo rozdzielanie walk, testy inicjatywy, przydzielanie kości do ataku/oborny, atakowanie, parowanie, itp. są identyczne jak w Konfrontacji. Nie dostaje się jedynie kości za przeciwnika, a bohater może dostać maksymalnie jedną kość obniżając statystyki. Nic mi nie wiadomo na temat Ciągłej Obrony. Nie trzeba też ustalać minimalnego poziomu ataku równego obronie przeciwnika - minimalny poziom ataku to 0.
Po udanym rzucie na atak wykonuje się rzut w tabelce obrażeń. 6 można przerzucić, ale 1 po przerzucie jest automatycznie porażką (czyli równa 1 a nie 7).
Po walce liczy się wynik walki - strona, która zadała więcej ran, wygrywa. Przegrana strona wykonuje test Odwagi o trudności 6, a w przypadku kiedy Dominacja wygranego oddziału jest większa od jej Dominacji o 10 lub więcej - trudność tego testu wynosi 8. Jeśli nie trzeba wykonywać testu lub był on udany - przechodzi się do ruchów pościgowych. Oddział, który nie zdał tego testu nie może wykonywać ruchów pościgowych.
Modyfikatory trudności testu
+1 jeśli oddział jest w luźnym szyku
+1 jeśli oddział jest zdezorganizowany
+1 jeśli oddział jest w stanie "Kontroli"
Ruchy pościgowe
Po zakończonej walki wygrana strona (w przypadku remisu o kolejności decyduje gracz, który wygrał Rzut Taktyczny ) może wykonać pierwsza ruch pościgowy. Każdy model z tego oddziału nie będący w kontakcie z wrogiem może się poruszyć maksymalnie o dystans swojej charakterystyki Ruch w cm. Można wejść w zwarcie z wrogim modelem, ale musi to być model z tej samej walki. Jeśli model będący w innej walce stoi na drodze - trzeba go ominąć. Jeśli inny model (nie będący w walce) stoi na drodze - można go odsunąć.
Po zakończeniu ruchów pościgowych przez pierwszą stronę, ruchy wykonuje druga strona (o ile może - Nieumarli i Konstrukty, których Dominacja oddziału jest mniejsza od Dominacji oddziału wroga i którzy przegrali walkę nie mogą wykonać tego ruchu. Nie może go wykonać również uciekająca jednostka).
Niezależne modele będące w oddziale a nie będące w kontakcie z wrogimi modelami mogą się odłączyć od oddziału podczas ruchów pościgowych.
Jeśli po zakończeniu ruchów pościgowych jakiś model z oddziału nie jest w kontakcie z wrogiem, ale jest więcej niż 2.5cm od reszty oddziału, należy go przesunąć na 2.5cm, ale nie może on wejść w zwarcie z wrogim modelem podczas tego darmowego ruchu.
Jeżeli oddział wroga został wybity do nogi, zamiast wykonywać ruch pościgowy można się przegrupować.