Oto zasady
"Burza”, czyli „А просто летний дождь прошел…” 18 VI 2005 - Warszawa
Miejsce: Gimnazjum nr 2 w Warszawie, ul. Narbutta 65/71
Start: 10:00 (przewidywane zakończenie 18:00)
Wejściówka: 10 zł
Format: Czar Par 2*222 pkt bez sideboardu (max przekroczenie równe połowie najtańszego modelu, ale nie więcej niż 15 pkt), 3 bitwy
Nagrody: Jeszcze się okaże –wrzucę na dniach
Obowiązują wymogi rankingowe (
http://www.mythos.pl/rank_zasady.php)
Zasady turnieju:
=>Zakaz wystawiania jakichkolwiek bohaterów !!
=> 1 model w każdej armii (czyli max.2 na sojusz) może (ale nie musi) być awansowany do rangi lidera za 15 pkt. Dostaje wtedy Zdolności Przywódcze/10. Liderem może zostać tylko figurka na piechotnej lub kawaleryjskiej podstawce (wyjątek Wilki i Devki – tu mogą być to modele na dużych podstawkach). Może on tworzyć Warstaff jak bohater!
=> Sojusze mogą być tworzone między dowolnymi armiami, jednakże jeśli są to armie z tej samej ścieżki lub sojuszu to liczą się jako „friendly”, w innym przypadku jako „neutral”
=>W przypadku gdy w sojuszu grają 2 takie same armie to są one liczone jako friendly, ale są osobnymi armiami. Tak więc cały czas maksymalne przekroczenie limitu może być równe 15 pkt w każdej z tych 2 armii. Ponadto w tym przypadku kapłani mogą brać punkty wiary od modeli partnera/partnerki. Alchemicy traktowani są jako 1 armia pod względem mutagenu (dostają 5 (a, nie 6) kostek mutagenu do wspólnej puli). Podobnie jakikolwiek Toxic.
=> Jeżeli przeciwnikowi (wrogiemu sojuszowi) na koniec bitwy nie zostanie na stole ani jedna figurka, to zwycięzcy bitwy dostają +0,5 dużego punktu na koniec
=> Zwycięstwo daje 3 duże punkty, a remis 1. Do osiągnięcia zwycięstwa potrzebna jest na koniec przewaga 150 małych punktów.
=>W każdym scenariuszu limit tur wynosi 6 a limit czasu 120 minut (2 godziny ).
=> Przeprowadzony zostanie test wiedzy z którego będzie można uzyskać 1 duży punkt.
=> Na koniec turnieju w przypadku 2 par ex equo na 1szym miejscu decyduje wynik bezpośredniego starcia (jeśli takie się odbyło) lub małe punkty.
Scenariusze : I Nadchodzi Burza„Chyba będzie padać
-Może jednak przejdzie bokiem”Za chwilę nadejdzie straszliwa burza i już z daleka słychać grzmoty.
Każda jednostka w momencie aktywacji musi zdać test strachu, o trudności 0 (nawet jeśli sama wzbudza strach – testuje wtedy swój współczynnik strachu lub jest w jakikolwiek sposob odporna).
Nie da się od niego uodpornić.
Każdy nie zdany test powoduje uzyskanie do końca tury normalnych minusów do cech wynikających z oblania testu odwagi (jednakże model nie ucieka!!).
Ten scenariuszowy strach nie kumuluje się z utrudnieniami wynikającymi z oblania normalnego testu.
II Deszcz „Gdzie mi z tą strzałą!”Na polu bitwy pada rzęsisty deszcz. Wszelka broń dystansowa zamokła, a magom i kapłanom jest niezmiernie trudno skupić.
Wszystkie strzały, cuda i czary przy rzucaniu/strzelaniu mają dodatkowy 1 punkt utrudnienia.
Wyjątkiem są czary i cudarzucane na zasięg „personal” lub „contact”.
III Rdza „-Panie Rycerze nam rdzewieją!
- Niech się Hammereitem pomalują!”Z powodu rdzy wszystkie zbroje i bronie stały się mniej użyteczne.
Każdy model odejmuje sobie 1 od wartości swojej Wytrzymałości (zawsze), a także 1 od Siły (tylko podczas walki wręcz).
Jakby miały być jakieś zmiany to powiem na kilka dni przed.