na wstępie prośba o przyklejenie:
Liga Mazowiecka LOTR i Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych "Bazyliszek" serdecznie zapraszają na kolejny turniej LOTR
kiedy: 18 września
gdzie : Warszawa , Gimnzajum nr 2 ul Narbutta 65/71
za ile : 10 zł
rejestracja graczy 9.15-9.45
start 10.00
zgłoszenia zawierające imie, nazwisko, nick oraz rozpiskę
proszę przysyłać do 16 września
na adres: glorfindel@buziaczek.pl
osoby, które przysłały rozpiskę otrzymają potwierdzenie w ciągu 3 dni
brak potwierdzenia = zgłoszenie nie doszło
regulamin na stronie
http://www.lord.friko.pl/index.php?zm=liga&sel=regulamin z nastepującymi wyjątkami:
gramy następujące scenariusze:
1.Tajne Rozkazy
Przed rozpoczęciem bitwy każdy gracz losuje w obecności sędziego cel scenariusza. Informacja o tym, który rozkaz został wylosowany jest odnotowywana przez sędziego. Rozkaz jest znany tylko sędziemu i graczowi, aż do zakończenia bitwy. Treść rozkazu jest ujawniana przeciwnikowi w momencie podliczania punktów za bitwę.
1-2. Anihilacja – należy zabić 75% wrogich modeli i samemu nie stracić więcej niż 50% modeli
Za wykonanie celu scenariusza + 700 p .
3-4 Generał : generałem armii jest najdroższy punktowo bohater, za zabicie wrogiego generała + 700p. W przypadku posiadania dwóch bohaterów o tym samym koszcie gracz ma obowiązek poinformować przeciwnika przed bitwą, który z tych modeli jest generałem.
5-6 Przebić się : należy przeprowadzić 20% modeli przez krawędź przeciwnika. Modele te nie liczą się jako straty. Za wykonanie zadania +700 p
Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu
Zasada specjalna: Perfidia
Każdy z graczy otrzymuje 5 Punktów Perfidii (PP)
Może je wydać na:
-Zmuszenie przeciwnika do przerzucenia dowolnego rzutu poza pierwszeństwem 1PP
-Zmuszenie przeciwnika do przerzucenia rzutu na pierwszeństwo 2PP
-Zmodyfikowanie o +/-1 dowolnego rzutu przeciwnika poza pierwszeństwem 2PP
Rzut na perfidie jest ostateczny - wykonuje się go po wszystkich przerzutach ze sztandarów, podnoszeniu za pomocą potęgi itp.
Nie można przerzucić rzutu już raz przerzuconego z powodu perfidii. Wynik można albo przerzucić albo obniżyć za pomocą punktów perfidii.
2.Posłańcy
Na początku gry po wystawieniu wszystkich modeli gracze wystawiają w swojej strefie rozstawienia trzech posłańców, którzy muszą przedostać się przez linie wrogą, aby przekazać niezwykle istotną dla planów strategicznych wiadomość. Ze względów bezpieczeństwa każdemu z posłańców została powierzona tylko część informacji.
Za przeprowadzenie jednego posłańca przez krawędź przeciwnika gracz uzyskuje +100p
Za przeprowadzenie dwóch posłańców przez krawędź przeciwnika gracz uzyskuje +300p
Za przeprowadzenie trzech posłańców przez krawędź przeciwnika gracz uzyskuje +700p
Posłańcy wystawiani są po rozstawieniu wszystkich modeli obu stron.
Statystyki posłańca:
Ruch: 6 cali
F 4/- S3 D5 A1 W1 C5 M:1 W:1 F:3
Posłaniec ma broń ręczną
Rzućcie k6 - ten kto wyrzuci mniej wystawia swoich posłańców jako pierwszy
Posłańcy nie liczą się do maksymalnej liczebności, nie bierze się ich pod uwagę przy obliczaniu strat pod kątem testów odwagi, szpiedzy nie muszą zdawać testów odwagi po stracie 50 %.
Strefa rozstawienia : 12 cali od krawędzi stołu
Zasada specjalna: Mgła
Pole bitwy zalega gęsta mgła. W pierwszej turze bitwy widoczność ograniczona jest do 6 cali. Na początku każdej kolejnej tury gracz, do którego należy pierwszeństwo w danej turze rzuca k6. Przy wyniku 1-3 mgła rozwiewa się (czytaj: widoczność zwiększa się) o k3 (czyli k6 dzielone na dwa, zaokrąglając w górę) cale, przy wyniku 4-6 mgła rozwiewa się o k6 cali.
3.Skarb
Na stole znajdują się znaczniki reprezentujące 4 części skarbu. Są one rozmieszczane na stole przez sędziego. Celem scenariusza jest kontrolowanie ich pod koniec rozgrywki. Za każdą kontrolowaną część skarbu gracz otrzymuje 175p. Część skarbu uważa się za kontrolowaną, jeżeli minimum jeden model Gracza styka się z nią podstawka, oraz nie dotyka jej żaden model przeciwnika.
Skarb może być przenoszony przez Graczy. Dwa piesze modele na małych podstawkach (lub jeden pieszy model na dużej podstawce np. Troll) mogą nieść skrzynię ze skarbem z połową prędkości, cztery piesze modele na małych podstawkach (lub dwa na dużej) mogą poruszać się z pełną prędkością. Aby podnieść skrzynie z miejsca wszyscy „tragarze” muszą poświęcić pełną rundę na podniesienie skrzyni (nie mogą strzelać z łuków, kusz itp. ani walczyć w fazie walki wręcz). W przypadku zaatakowania modelu niosącego skrzynię wypuszcza on ją z rąk. Jeżeli przy skrzyni pozostała wystarczająca do jej przemieszczenia ilość modeli, mogą one kontynuować ruch. Skarbu nie można przekazywać innym modelom.
Strefa rozstawienia : 12 cali od krawędzi stołu
Zasada specjalna: Do ostatniego żołnierza!
W trakcie tej bitwy nie wykonujemy testów Odwagi po przekroczeniu 50% strat
Punktacja za bitwy:
Różnica do 100 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
101-200 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
201-300 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
301-400 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
401-500 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
501-600 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany
601-700 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
701-800 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
801-900 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
901-100 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1000 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0