scenariusze pod kątem wyjazdu
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: niedziela 11 czerwca 2006
Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00
wpisowe : 10 zł
Impreza nie jest imprezą komercyjną. Jest towarzyskim spotkaniem graczy składających się na koszty organizacyjne, ewentualne nagrody itp.
Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko gracza oraz rozpiskę jego armii należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 9.06. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
REGULAMIN
I. Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają jedną armię na 500p.
2. Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
3. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
5. Modele zakazane to: Tom Bombadil i Goldberry, Gollum,
6. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale
zasada "The Ring" nie działa.
8. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów
9. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków "A Shadow in the East" i "Fall of the Necromancer".
II. Rozgrywka
1. Gramy 3 bitwy po 1h 45 minut.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Jeżeli wszystkie modele przeciwnika zginęły lub uciekły cel scenariusza uważa się za zrealizowany!
III. Scenariusze:
1. God save the Queen!
Na początku gry ustalamy poprzez rzut kościa kto będzie atakującym, a kto broniacym. Broniący się ma za zadanie ochronić królową przed śmiercią. Atakujący ma za zadanie zabić królową. Atakujący dzieli swoje wojska na dwie częsci po 250 p. Jedną z częsci wystawia w swojej strefie rozstawienia. Drugą cześć bedzie mógł wystawić od 5 tury w dowolnym miejscu w strefie przeciwnika.
Za zabicie królowej + 500 p.
Za uchronienie królowej od zabicia + 500 p.
Królowa F4/- S3 D3 A1 W2 C5 M1 W1 F3
2. Skarby
Na stole znajdują sie 4 skarby. Skarby można podnosić i przenosić. 1 model niesie skarb z 1/3 ruchu, 2 modele z 1/2, a 3 z pełnym ruchem. Modele z siłą 6 lub więszą mogą samodzielnie nieść skarb z pełnym ruchem. Podniesienie odbywa się w fazie walki, może go dokonać tylko model niezaangażowany w walkę.
Za kontrolowanie skarbu pod koniec gry otrzymuje się 125 p.
3. Posłańcy
Na początku gry po wystawieniu wszystkich modeli gracze wystawiają w swojej strefie rozstawienia 3 posłańców, który musi przedostać się przez linie wrogą, aby przekazać niezwykle istotną dla planów strategicznych wiadomość.
Za przeprowadzenie 1 posłańca 150p.
Za przeprowadzenie 2 posłańców 350p.
Za przeprowadzenie 3 posłańców 500 p.
Posłańcy wystawiani są po rozstawieniu wszystkich modeli obu stron.
Rzućcie k6- ten kto wyrzuci mniej wystawia swojego posłańca jako pierwszy
Strefa rozstawienia 12’’
Posłaniec
F 3/- S3 D5 A1 W 2 C 5 Migth :1 Will: 1 Fate:1 ruch 6 cali
ma jedynie sztylet
Nie ma on stand fasta.
Boski wiatr! - zasada specjalna
Gracz może raz zadecydować, na początku swojej tury ruchu, że na jego posłańców spada boskie błogosławieństwo. Powoduje to, że w tej turze ruchu ruszają się oni 10”/25cm. Może zesłać też błogosławieństwo tylko na jednego posłańca, w tym przypadku posłaniec dostaje skrzydeł i taktujemy go jakby w tej fazie ruchu mógł latać na 10”/25cm.
IV. Punktacja:
1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 500p.
-za wybicie 75% wrogiej armii – 200p
2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 100 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
101-200 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
201-300 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
301-200 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
401-250 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
501-300 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
601-350 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
701-400 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
801-451 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
901-500 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1000 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:
a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP
b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres glorfindel@buziaczek.pl do 8.06 rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf +4 VP (należy ją posiadać również na turnieju!!!)
c) Wykonanie podstawek od 0 do 2 VP
d) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
e) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
e) pomalowanie armii
+5 VP armia pomalowana w 50%
+10 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)
g) Ogólny wygląd armii:
Oceniając ogólny wygląd poszczególnej armii, każdy z sędziów ma do dyspozycji 5 punktów, może je przyznać według własnego uznania biorąc pod uwagę:
-schemat kolorystyczny armii - Wasze wojsko nie przypomina przypadkowej zbieraniny figurek pożyczonych od kilku kolegów, ale wygląda jak armia.
-detale malowanie - figurki są cieniowane , wyraźnie widać szczegóły np. oczy modeli itp.
V. Przepisy porządkowe.
1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie