Odnośnie oceny anime. Może się wydawać niektórym że stosuję cały czas wysokie oceny, ale to głównie dlatego bo nie zawsze komentuje te słabe anime. Moja punktacja ocen jest następująca w 10 stopniowej skali.
1-3 beznadziejne anime nie warte obejrzenia
3-5 można ewentualnie obejrzeć jak lubisz ten gatunek, ale i tak anime nic ciekawego nie oferuje
5-7 przeciętne anime czyli można obejrzeć, ale o żadnym zachwycie nie może być mowy. Ot po prostu taki przyjemny wypełniacz czasu.
7-9 anime znacznie powyżej przeciętnej to znaczy jedne z najlepszych produkcji danego gatunku. Anime powinno wywoływać emocje i nie może być nudne jak również powinno być sensownie skonstruowane i choćby trochę ambitne.
9-10 (czyli również 9,5) - prawdziwy hit, doskonałe anime w każdym calu czyli zarówno fabuła, muzyka jak i kreska. To wcale nie znaczy że musi być piękne wizualnie gdyż ważne żeby kreska nie powielała setek schematów jak również fabuła żeby była znacznie ciekawsza od większości.
Oczywiście można by więcej dopisać lecz to tylko nieliczne szczegóły.
Więc teraz to kategorii 1-3 mogę zaliczyć Peach girl czy He is my master oczywiście i wiele innych beznadziejnych.
Do 3-5 mogę zaliczyć np Tenjou Tenge, True Tears, Ichigo 100% TV (nie oav), Kimikiss pure rouge.
Jeśli chodzi o 5-7 to m.in będą to Kaze no Stigma, Jigoku Shoujo 2, School days, Shounen Onmyouji, Princess Resurrection, Kannazuki no Miko, Iriya no Sora, II sezon Full Metal Panic.
7-9 to będą Elfen Lied, Kara no Kyoukai, Haruhi Suzumiya, Myself ; Yourself, Lamune, Shuffle!, Scrapped Princess, Jigoku Shoujo, Noir, Kodomo no Jikan, Clannad, Seirei no Moribito, Aishiteru ze Baby, Mai Otome, Sola, I sezon Full Metal Panic, Bamboo Blade, Ghost Hound, Claymore, Death Note,Rosario to Vampire, School Rumble oba sezony
I teraz UWAGA bo anime 9-10 lecz muszę przy tym powiedzieć że to UMOWNA granica gdyż 7-9 a 9-10 często prezentują podobny poziom.
Więc 9-10 to Air, Kanon 2006, Ghost Hunt, Fate Stay Night, Tsukihime, My Hime, Serial Experiments Lain, Chobits,The Twelve Kingdoms, Shakugan no Shana I jak i II sezon, Genshiken oba sezony.
I powtarzam to tylko niektóre tytuły z tych kategorii, które mi przyszły na myśl gdyż mógłbym o wiele więcej ich powpisywać do KAŻDEJ kategorii.