trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 829883 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4920 dnia: Czerwiec 14, 2011, 07:41:24 am »
My bad ;)

Offline Brajtman

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4921 dnia: Czerwiec 17, 2011, 12:30:23 pm »
http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/DARK_ELDAR_REAPER.html

Zasady może nie urywają jajec (chociaż zwarte szeregi chimer to zaboli) ale model jest pro.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2011, 03:44:28 pm wysłana przez Brajtman »

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4922 dnia: Czerwiec 17, 2011, 02:02:03 pm »
Chyba wszyscy czytaja bo nie mozna wejsc ;)

Offline mlodyrs

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4923 dnia: Czerwiec 17, 2011, 02:08:46 pm »
Jest błąd w linku. Jak wykasujesz nadmiar http w adresie, to działa.

Offline PaulShin

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4924 dnia: Czerwiec 17, 2011, 05:15:50 pm »
Kupiłem finecasta! :O

Offline Breaker

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4925 dnia: Czerwiec 17, 2011, 05:17:38 pm »
laczymy sie z Toba w bolu. a jaki jest? w porzadku czy kolejny rozpackany?
his place is ready to recieve the gift of the eldar

Offline przemosan

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • =][= For The Emperor, For The Caliban =][=
    • moje wypociny
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4926 dnia: Czerwiec 17, 2011, 07:50:16 pm »
Kupiłem finecasta! :O


jak przyjedziesz do domu to cie wyśmieje  :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Offline PaulShin

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4927 dnia: Czerwiec 17, 2011, 08:11:55 pm »
Bardzo porządny, mi tam się podoba. ;)

Offline pajak

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4928 dnia: Czerwiec 18, 2011, 09:37:48 am »
kupiłem wracki i 2 pojedyncze modele (haemonculusa).. jakość petarda, szczegóły kosmiczne.. nie wiem jak z trwałością jeszcze ale wyglądają super
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2011, 06:20:49 pm wysłana przez pajak »
What is your fear?
My fear is to fall

KLUB SPIDER!!!!


Offline PaulShin

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4929 dnia: Czerwiec 18, 2011, 03:17:09 pm »
Wracki to następna rzecz na mojej liście.
Bylem dziś w GW w Kopenhadze, nie mogłem opędzić się od gościa który bez przerwy mi opowiadał jakie nowe DE są zajebiste, czy mam już to, na ile gram, gdzie kupuje i czy na pewno nie chce Razorwinga. :P

Offline Ketchup

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4930 dnia: Czerwiec 20, 2011, 07:45:06 am »
Jeżeli to prawda, to że tak powiem WOW!
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=307825


From Blood of Kitten:
http://bloodofkittens.com/network/members/rideroftheerk/activity/14616/


 We, the gamers, are sitting on the receiving end of this dishonest policy once more. We are treated like children and that is exactly the goal of these changes. So here are some of their plans, as long as the info is available, to spoil some of their surprises:

 * first 6th edition codexes, but release before or with rulebook, small release with single or two waves: Black Templars (1 waves: 2x plactic, 2x Finecast), Tau (1 wave: 3x plastic boxes, 4x Finecast), Necrons (2 waves)

 * first real 6th edition codex: Codex Chaos Legions, really big release in three waves, doesn’t invalidate Codex Chaos Space Marines which gets extensive White Dwarf update as Codex Renegade Space Marines

 * two starter sets, each with rules, dices, movement markers, mission booklet, one with Dark Angels and fitting scenery, the other with Black Legion and Chaos scenery.
 You can combine both to play the campaign or use one set alone to play a selection of dumbed down scenarios against every other force, first starter set that comes with a model for a well established special character

 * 6th edition is finished rulewise for some time now, the overall goal is to fix some of the long time problems of the game system. Expect a lot more fundamental improvements than last edition. The rules were even more ambitious at some stage of development, but didn’t get approved as they were too far away from the established rules.
 The main designer left company and his successors brought the rules back in line with the existing codexes. The rules are nonetheless a bigger step forward than from 4th to 5th. Changes are so big that the next edition relies partial on erratas to fix old codexes. Development relied heavily on feedback of veteran playtesters. You can see some results of this new approach by the way the FAQs were handled in the last months. All codexes since Codex Tyranids were written with the new rules in mind, especially the new mission and reserve structure.


 * The main design goals are: one book to rule them all, heroic characters, visceral combat, streamlined mechanism, cleaned up presentation and strategy before chance * strong narrative focus on Chaos, perspective shifting from the Empire to the struggle between free races and the Warp


 * the biggest rule changes:

 - similar ballistic to hit chart as wound chart: compare BS to target’s speed and unit type. BS 3 hits moving infantry on 4+, but lightning fast jetbikes on 6+ and stationary tank on 2+… HUGE

 - victory points are back, but with another twist: you get two victory points if an unit holds an objective for an entire game turn, if a scoring unit holds one, you get three and one if you destroy a squad leader or vehicle

 - before the game there is a bidding contest for the opportunity of the first turn, if you bid more strategic points you can go first, but the enemy can spent these points on stratagems as in Cities of Death: 22 generic stratagems

 – for example for one point you can decide on night fighting or place an automatic gun, for four you can shift your reserves, most expensive stratagems are at 12 points and are really drastic, every unspent point can be used once a game for a reroll

 - new turn sequence: prepare-movement-assault-shooting-consolidate new phase “consolidate” phase for random movements, jetpack movements, pursuits, morale checks/effects and resolving shooting reactions assault before shooting


 * big units are real roadblocks! Some more examples for the development doctrines One rulebook for all:

 - flyer rules are incorporated in the main rules

 - narrative rule section that expands core rules: formations, super heavies, gaining experience


 * modular rules, core rules can easily be expanded by narratives rules or another expansion set Heroic characters:

 - independent characters more powerful, armour save and invulnerable save at the same time

 - squad leaders more important, no more 50% rallying threshold, unit can rally as long as squad leader lives

 - independent characters can snipe More visceral combat:

 - standard cover only 5+ now, Feel No Pain (1) only on 5+

 - slow slogging units very vulnerable


 * some weapon types are specialized in taking out specific unit types and are incredible good at doing this (sniper vs. infantry without armour), but on the other hand ordnance vs flyer isn’t going to do much streamlined:

 - no more random movement at all

 - 5 general types of psychic powers

 - wound allocation like 4th edition on unit basis, but attacker can chose every 5th wound to go to a single model (sniper weapon every second wound)

 - artillery is normal immobile vehicle squadron, crew has no other game purpose than to be a counter for rate of fire and attacks clean up of combusted rules:

 - there are tiers for most of the special rules. Instant Death (2) circumvents Eternal Warrior (1) for example. Feel No Pain (1) is 5+, Feel No Pain (2) is 4+ and Feel No Pain (3) is 3+. If no value is given, the special rule is tier 1.

 - no more difference between leadership test and morale test


 * terrain rules on a single page, true line of sight, non-vehicles models are ignored altogether, rules for special terrain like bunkers, ruins or deathworld mangroves in narrative rule section less randomness, more strategic options:

 - more elaborate reserve rules, can nominate turn of arrvial and has only small change to arrive earlier or later, or can intervene behind enemy lines, arrives randomly but can hinder enemy reserves, must be distributed evenly between turn two and three, later arrivals only randomly

 -no more random game length -no roll for first turn

 -deep striking units more than 18” from enemy away don’t scatter, but landing in 6” is much more dangerous

 - movement impairing effects from pinning weapons even if morale check is passed (if roll is above halved Ld), Fearless not immune to this, but only effected if rolled over full Ld

 - more reactions to shooting than going to the ground depending on unit type and special rules. bikes can evade (3+ cover as same as before, but cannot assault or shoot next turn), jump troops can fly high, units with Stealth can attempt to vanish, …
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2011, 07:49:55 am wysłana przez Ketchup »
ANWIL MISTRZ!!! In the grim darkness of the future, there is only ... Ketchup.

Offline Eman

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4931 dnia: Czerwiec 20, 2011, 08:48:36 am »
No to bedzie sie dzialo  :biggrin:
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline gilthanas

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4932 dnia: Czerwiec 20, 2011, 08:54:27 am »
Jeszcze duzo czasu do premiery. Zasady wydaja sie ciekawe, ale wiecej rzeczy bedzie musialo byc oznaczane, porownywane, itd. Wydaje mi sie, ze to jakies wstepne pomysly, inaczej trzeba bedzie zredukowac punkty, dla zachowania sensownego czasu rozgrywki.

GW sobie na taki manewr raczej nie pozwoli. Do tej pory wszystko zmierzalo w strone coraz wiekszej ilosci punktow.
A ninja knows no fear.

Offline Eman

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4933 dnia: Czerwiec 20, 2011, 09:03:43 am »
Niby duzo czasu do premiery, ALE podrecznik glowny byl przy poprzednich edycjach gotowy juz na jakie 6 - 9 miesiecy przed premiera. W pozniejszym okresie wprowadzano jedynie drobne, kosmetyczne poprawki. Takze na moje oko, skoro premiera 6ED ma byc latem przyszlego roku, to prace nad zasadami musza juz byc powaznie zaawansowane, zeby nie powiedziec - na finiszu.
A co do zasad, to po tym, co sie podzialo w Batlu, jestem w stanie uwierzyc doslownie we wszystko  :biggrin:
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline afruniu

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4934 dnia: Czerwiec 20, 2011, 09:20:31 am »
fakt, że większy akcent kładą na skila niż na szczęście w kościach to akurat dobre. np ruch przez trudny, itp.
chociaż strzelanie na zmiennym BS, choć faktycznie lepiej oddaje realia, to może być dość kłopotliwe (trzeba będzie oznaczać co ile się ruszyło).
no zobaczymy, spokojnie podchodzę do tych rewelacji. trzeba będzie po prostu się dostosować.
narka
"There must be some kind of way out of here..."

 

anything