Autor Wątek: Apokalipsa  (Przeczytany 14767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Błotnik

Apokalipsa
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2007, 02:50:29 pm »
Przed chwilą skończyliśmy testowanie Apokalipsy.
Oto jakie wrażenia mam po prezentacji:

1. Stół 72 x 96 cali przy grze na 11k/strone to stanowczo za dużo. W zupełności wystarczy 48 x 72 cale.

2. Nie należy dopuszczać do stołu osób w wieku poniżej 12 roku życia [powodują straszny zamęt, hałasują, plączą się pod nogami - ból głowy murowany, podobnie jak zszargane nerwy]

3. Baneblade jest mięciutki jak kaczuszka.

4. Armie z mini/maksami, snajperami w troopsach, masą dużych stworów mają znacznie prostsze zadanie.

5. Wbrew pogłoskom, jeśli masz mniej punktów, to assety i tak nie zniwelują różnicy punktowej [naprawdę przydaje się tylko 5 z nich, reszta kuleje strzasznie].

6. Możliwość łączenia armii na zasadzie "allies" pozwala na robienie straszliwie przegiętych wojsk [np. gwardia strzelecka z tyrkami w assaulcie  :? ]

7. Wszystko trwa zbyt długo, ale jest to wina tylko i wyłącznie wielkości stołu.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline Idaan

Apokalipsa
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2007, 04:47:59 pm »
Cytuj
4. Armie z mini/maksami, snajperami w troopsach, masą dużych stworów mają znacznie prostsze zadanie.
O ile oczywiście ktoś zechce zagrać z nimi więcej niż raz.
Cytuj

6. Możliwość łączenia armii na zasadzie "allies" pozwala na robienie straszliwie przegiętych wojsk [np. gwardia strzelecka z tyrkami w assaulcie Confused ]
Jak długo ma to jakieś uzasadnienie we fluffie armii i towarzyszą temu odpowiednie konwersje, to czemu nie. No i zawsze można z nimi nie grać drugi raz.

W Apokalipsie nie chodzi tylko o to, żeby zbudować wielką armię pełną powergamerstwa. Ten dodatek to raczej coś dla hobbystów, fluffowców, czy zgranych paczek graczy prowadzących wspólnie kampanie niż zbalansowane środowisko turniejowe.

Offline MKG

Apokalipsa
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2007, 08:59:01 pm »
Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że Apocalipsę w Polsce spotka ten sam los co bardzo klawy General Compendium do WFB - totalne zapomnienie po pół roku. Będzie tak jak zwykle: "to niedozwolone turniejowo....", "nieoficjalne....", "co ja zrobię z figurkami....", "eeeeee...."

Wprawdzie półświatek WH40k w porównaniu do półświatka WFB jest otwarty na nowe doznania jak markiz De Sade w porównaniu z moherowym beretem, to jednak przeczuwam, że Apocalipsa pójdzie w odstawkę. Ile razy widzieliście, aby ktoś regularnie grywał w Cityfighta?
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


Offline Błotnik

Apokalipsa
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2007, 09:08:34 pm »
Średnio raz do dwóch razy w tygodniu mamy bitwę na 3k lub więcej w klubie, rozgrywaną naturalnie na zasadach Cityfight.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline Waaagh

Apokalipsa
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 07, 2007, 06:51:45 am »
W 40k jest sporo dodatków nie turniejowych i to chyba dobrze. Jak już ktoś wspomniał, 40k to nie jest gra nad którą trzeba wypocić cały mózg, można poturlać kostki przy napojach z garstką kumpli. Moim zdaniem dobrze złożona armia do apokalipsy na ok 5k pkt nie będzie wcale powodowała przedłużonej gry. Pamiętajcie że na te 5k nie mamy grać aktualnie posiadanymi figurkami, tylko skorzystać z IA i figurek FW.

A tak ogólnie, to teraz jeśli będziemy robić turniej z Super HEavy, to zasady skąd ? Z Apokalipsy czy IA ? Zapewne decyzja orgów ?
img]http://www.burhens.home.pl/userbar/40kplayer.jpg[/img]

Offline koix

Apokalipsa
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 07, 2007, 11:47:31 am »
Też mi się wydaję, że apokalipsa baardzo szybko pójdzie w odstawkę. A zasady do super heavy zapewne będą z IA.
entides de guerres mentides de morts
als llibres d´historia i als televisors
mentides de llengües, banderes i noms
mentiren al poble mentiren al món!

Offline Szaman

Apokalipsa
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 07, 2007, 02:15:31 pm »
Cytat: "Błotnik"
1. Stół 72 x 96 cali przy grze na 11k/strone to stanowczo za dużo. W zupełności wystarczy 48 x 72 cale.

jest to kwestia wzgledna - jesli by wszystkie sily graly od poczatku, stol bylby za maly. ponad polowa jednostek jednak wychodzila z rezerw...

Cytat: "Błotnik"
2. Nie należy dopuszczać do stołu osób w wieku poniżej 12 roku życia [powodują straszny zamęt, hałasują, plączą się pod nogami - ból głowy murowany, podobnie jak zszargane nerwy]

to byl pokaz sklepowy, wiec kazdy mogl w nim brac udzial. nikt nikogo nie zmusza do grania z dziecmi - wrecz przeciwnie, Apokalipsa to raczej gra w przyjacielskim gronie...

Cytat: "Błotnik"
3. Baneblade jest mięciutki jak kaczuszka.

nie zgodze sie - absorbowal dosc sporo oddzialow. padl dopiero w 3ciej turze, a walily w niego 4 oblity i 4 karasie (w tym w CC)...

Cytat: "Błotnik"
4. Armie z mini/maksami, snajperami w troopsach, masą dużych stworów mają znacznie prostsze zadanie.

rozwiniesz?

Cytat: "Błotnik"
5. Wbrew pogłoskom, jeśli masz mniej punktów, to assety i tak nie zniwelują różnicy punktowej [naprawdę przydaje się tylko 5 z nich, reszta kuleje strzasznie].

assety sa bardzo fajne, ale musze sie zgodzic, ze 2 tys. pkt to byla zbyt duza roznica...

Cytat: "Błotnik"
6. Możliwość łączenia armii na zasadzie "allies" pozwala na robienie straszliwie przegiętych wojsk [np. gwardia strzelecka z tyrkami w assaulcie  :? ]

ten punkt pokazuje, ze nie zrozumiales idei Apokalipsy...

Cytat: "Błotnik"
7. Wszystko trwa zbyt długo, ale jest to wina tylko i wyłącznie wielkości stołu.

stol nie ma z tym nic wspolnego - trwalo dlugo, bo to byl pokaz. bylo mnostwo osob przypadkowych, praktycznie dla wszystkich zasady Apokalipsy byly nowe. co nie zmienia faktu, ze w Apokalipse gra sie dlugo - nikt nie twierdzil inaczej. nie mozna zagrac krotko w bitwe na 10 tys. pkt na strone...

Apokalipsa nie ma zastapic 40stki - ma ja jedynie urozmaicic...
Nie po to jadę 350 [km] żeby sobie po prostu pograć" - zasłyszane.
"W ponurych mrokach odległej przyszłości znajdziesz tylko Wojnę. Wojnę oraz... Niezwykłych Gentlemenów!"
Już na www.350xg.pl .

Offline Błotnik

Apokalipsa
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 07, 2007, 06:10:24 pm »
Faktem jest, iż mieliśmy dużo pkt na stronę [być może nawet zbyt dużo], jak również to, że połowa była w rezerwach. Nie zmieniło to faktu, iż stół był IMO zbyt duży. Siły "zła" były pomimo fleetów/Rhinosów/Landków/skrzydeł/jump packów zbyt oddalone od przeciwnika i w związku z tym jedynie dzięki dwóm slaaneshowym "wędkom" i wyłażeniu z rezerw obok przeciwnika, były w stanie coś zdziałać. Bolało jeszcze to, że "zło" musiało odczekać całą turę, by po wyjściu z rezerw móc powalczyć na swoich warunkach. Wydaje mi się, że gdyby to Chaos i Tyrki się bronili, sytuacja byłaby równie, bo wtedy "dobro" musiałoby zasuwać nieprawdopodobnie długo w kierunku przeciwnika. Wydaje [mi] się, że Apokalipsa przeznaczona jest zwłaszcza na potyczki wielkich pojazdów i dużych stworów, które nie odczuwają tak strasznie potężej wielkości stołu w takim stopniu, jak zwykła piechota [wyjątkiem mogą być składy broni ciężkich, które zwykle mają wystarczająco długi zasięg broni, by grać na takim stole /mini-maksy, snajperzy, moździerze, gwardie z hwt itp./]. Mogę jeszcze uznać, że armie w DS dadzą radę, bo inaczej pozostaje nam wystawianie naszych figurek w całości w rezerwie i zabawa w wiadome dwa-trzy assety. Assetów jest cała masa, ale prawdziwie przydatnych doszukałem się dokładnie 5 [szósty w grze 1 vs 1]. Nie jest to duża liczba, reszta byłaby niesamowicie użyteczna w Cityfight [choć i tam wybiera się góra cztery kluczowe strategie], tutaj natomiast będzie drugorzędna i raczej for-funowa.
Wydaje mi się, iż zrozumiałem ideę Apokalipsy ["Jak masz przegięte wojsko, to z tobą nie zagrają więcej niż raz"] i to właśnie ona najbardziej mnie boli  :lol:
Rozumiem też to, że sklep to sklep i zarabiac musi, a zarabia się na młodych graczach, aczkolwiek skierowałbym raczej pokaz do nieco starszych osób [a byli tacy, byli, nawet kilku było, jednak z powodu mrowia hałasujących osób w wieku poniżej 12 lat, starsi nie zostali dopuszczeni do testowania gry]. Dla dzieci jest LOTR i Star Warsy, dla starszych Warhammery [oba, bo droższe, a starsi mają więcej kaski na figurki] i osobiście pokierowałbym pokazem tak, by to własnie oni bawili się z nami w sobotę [wiem, wiem, złośliwy jestem, bo niecierpię dzieci i nie planuję swoich przez najbliższe 8-10 lat, ale prawda jest, że dzieciarnia przylazła tylko pohałasować, pomarudzić i poprzeszkadzać innych oraz nie zostawiła w sklepie nawet złotówki]. Tak czy inaczej, pomimo tych niedogodności, grało się jak zawsze świetnie.
Nie mogę się jednak zgodzić z tym, że nie można rozegrać szybkiej bitwy na 10k na stronę. Recepta jest prosta jak stylisko od kilofa: zmniejszyć rozmiar pola walki. Odniosłem takie niemiłe wrażenie, że Apokalipsa jest próbą rozegrania Epica w większej skali rozmiarowej figurek, co prawdę mówiąc nie jest dobrym pomysłem. Nie jesteśmy w stanie dostosować zasad 40k do tej wielkości potyczek. W Epicu jest to świetnie rozwiązane poprzez zmianę przeliczników potrzebnych podczas gry [zwiększony zasięg ruchu/strzału, pomiary w centymetrach itd]. Tam modele i ich zasady są dostosowane do rozmiarów potyczki, tutaj jednak już nie. Po przestudiowaniu podręcznika i przetestowaniu go w praktyce uważam, iż bez tych 5 assetów, które będą chyba zawsze wybierane, gra w Apokalipsę jest nierealna bez masy wielkich pojazdów/potworów. Dodatek ten idealnie nadaje się do bitew z udziałem modeli z IA, regularne figurki mają jednak spore problemy z mobilnością [chyba, że to szybkie eldarskie lub tauowskie skimmery, dla których odległości nie są wielkim problemem]. Typowe czołgi [bez gwardyjskich, bo te mają ogromny zasięg strzału] są zbyt mało mobilne, by mieć znaczenie w walce.
Muszę przychylić się do zdania jednego z uczestników pokazu, który stwierdził, że zabawa jest przednia, ale figurek powinno być 50% mniej.
10k na stronę to stanowczo zbyt dużo i zbyt długo to trwa. 5k w zupełności wystarczy i będzie trwało to wtedy wystarczająco długo, by nacieszyć się grą. Mam jednak cały czas wrażenie, że przy mniejszym stole poszłoby nam szybciej i byłoby więcej zabawy [mniejszy stół = mniej miejsca = mniejsze odległości do przebycia = szybszy cc = szybsza akcja = szybkie czyszczenie stołu = wchodzące z rezerwy oddziały szybko dochodzą do walki = jeszcze więcej akcji = jeszcze więcej zabawy].
Co do Baneblada, to powiem tak: 4 Obliteratorów i 2 Karasie [bo taka była prawdziwa liczba zaiteresowanych atakowaniem go przeciwników] to nie jest jakaś ogromna liczba. Rozumiem, że 4 linkowane melty + fist w 3 calach od celu i dwa stworki z 10 siły w strzelaniu i cc każdego mogą przyprawić o zawrót głowy, ale spodziewałem się po czołgu znacznie, znacznie więcej... Nawet wystrzał z jego wieżyczki [wielki, zielony placek] był jakiś taki średni [zabił 3 raptorów i kroota], co nie jest wcale porażające...

Tyle tytułem wyjaśnienia. Nie uważam Apokalipsy za nieudany produkt - przeciwnie, uważam ją za świetny pomysł, który urozmaici rozgrywkę w naszym klubie. Na całe szczęście mamy już umówiony jeden weekend, kiedy to będziemy sobie spokojnie, w przyjacielskim gronie, testować rozgrywkę bez udziału osób nieporządanych. Wtedy będzie można zrobić prawdziwy raport [taki ze zdjęciami] i dokładnie sprawdzić wszystkie aspekty rozgrywki. Szykujcie się więc na chwilę oczekiwania, po której nastąpi wielka relacja z bitwy [zamieszczę ją tutaj, razem ze zdjęciami - najprawdopodobniej w 21 października].
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Offline Hang Man

Apokalipsa
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 07, 2007, 06:41:53 pm »
Cytuj
Rozumiem, że 4 linkowane melty + fist w 3 calach od celu i dwa stworki z 10 siły w strzelaniu i cc każdego mogą przyprawić o zawrót głowy, ale spodziewałem się po czołgu znacznie, znacznie więcej...


Rotfl.

A czego może mi wyjaśnisz?

Jeżeli cos takiego nie rozkręci pojazdu, to chyba nic innego nie moze.
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.

Offline Soulles_Being

Apokalipsa
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 07, 2007, 08:34:46 pm »
Cytat: "Błotnik"
[mniejszy stół = mniej miejsca = mniejsze odległości do przebycia = szybszy cc = szybsza akcja = szybkie czyszczenie stołu = wchodzące z rezerwy oddziały szybko dochodzą do walki = jeszcze więcej akcji = jeszcze więcej zabawy]

No dobra... mniej miejsca i szybszy cc to raczej zabawa dla jednej strony czyli tych ktorzy chca szybko do CC dojsc. Co z innymi armiami ktore wola jak to sie mowi postrzelac?  :roll:
Moze nie jestem bogiem pola bitwy, ale od gry w WH40k oczekuje tez tej fazy strzelania a nie druga tura cc bo ci z drugiej strony maja fleet, leap, wedke i kolorowy balonik na ktorym wbiega radosnie w CC :?

Pozdrawiam ;)

PS
A wspomniany Banblade ma caly ten sprzet raczej do strzelania a nie dostawania w melty w 3 turze. Zapewne bylo to po deepie od obliteratorow...
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'

Offline Wosho

Apokalipsa
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 10, 2007, 09:31:26 am »

Eman

  • Gość
Apokalipsa
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 10, 2007, 09:55:17 am »
Heyka !!!
I tacy powinni wlasnie byc w "normalnej" 13tce  8)  Mam nadzieje, ze kiedys odswieza ta armie, bo jest IMHO na maksa klimatyczna.
Cze !!!

Offline Wołek

Apokalipsa
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 10, 2007, 10:48:57 am »
Cytat: "Eman"
Heyka !!!
I tacy powinni wlasnie byc w "normalnej" 13tce  8)  Mam nadzieje, ze kiedys odswieza ta armie, bo jest IMHO na maksa klimatyczna.
Cze !!!


Jestem tego samego zdania  :D 13th rocks
Nie chodzi o siłę twoich ciosów.Chodzi o siłę przyjętego ciosu i zdolność do brnięcia dalej.
Ile możesz przyjąć na siebie i wciąż iść przed siebie.Tak zostaje się Zwycięzcą.-Rocky Balboa


Liczy się tylko sfora.

Offline MiRage*

Apokalipsa
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 10, 2007, 03:46:53 pm »
Cytat: "Wołek"
Cytat: "Eman"
Heyka !!!
I tacy powinni wlasnie byc w "normalnej" 13tce  8)  Mam nadzieje, ze kiedys odswieza ta armie, bo jest IMHO na maksa klimatyczna.
Cze !!!


Jestem tego samego zdania  :D 13th rocks



BOSKIE :D:D:D
choc niewyrazne sa te ich zasady, i nie pisza w zasadzie ile kosztuja
obysmy takich w nowym SW codexie dostali XD
* - a ja wygrałem z Vladim :>

Offline Pokpoko

Apokalipsa
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 10, 2007, 05:03:30 pm »
jak nie piszą? 50pts+cena wolf priesta z SW codex, i minimum 2x 240pts(cena wolfen packa)

 

anything