Znalazłem sposób, by osoby, które otrzymały uszkodzony z winy poczty egzemplarz mogły dostać nowy egzemplarz (bo jak wspomniałem, nadwyżka 10 sztuk na wymianę przestała być na wymianę w chwili, gdy podczas wysyłania wyłapałem ok. 10 uszkodzonych egzemplarzy).
Oto plan:
1. Adresat powinien z uszkodzoną przesyłką, razem z fakturą, pudełkiem i zawartością, iść na pocztę i sporządzić protokół uszkodzenia. Protokół należy wysłać do wydawcy, jeśli resztę reklamacji ma załatwić wydawca, albo samemu zgłosić reklamację by poczta wypłaciła mu odszkodowanie.
2. Wydawca po otrzymaniu protokołu złoży formalną reklamację na poczcie. Jeśli Poczta wypłaci odszkodowanie, z pieniędzy tych zostanie sfinansowany dodruk tomu 1 komiksu i zostanie wysłany do adresata (będzie wydruk tomu 1 razem z tomem 2).
Zdarzyły się już 2 problemy związane z pomyłkami adresowymi na etapie doręczania, które zostały rozwiązane. W celach informacyjnych opiszę je, by zamawiający wiedzieli, że nie pozostawiam ich samych z problemami.
Sytuacja 1. Na jednej z przesyłek zrobiłem literówkę w kodzie pocztowym i przesyłka trafiła nie na tę pocztę, co trzeba, o podobnej nazwie miejscowości i podobnym kodzie. Zadzwoniłem na pocztę i pracownica ręcznie poprawiła od ręki kod na pudełku i teraz przesyłka idzie na właściwą pocztę. Problem został rozwiązany.
Sytuacja 2. Na jednej przesyłce przekręciłem imię adresata i nie chcieli mu wydać przesyłki, choć miał poprawne nazwisko i adres zamieszkania. Zadzwoniłem na pocztę, wyjaśniłem sprawę i załatwiłem wydanie przesyłki do jego rąk. Musiałem im tylko wysłać maila z wyjaśnieniami, by mieli "podkładkę" do wydania przesyłki, ale problem został rozwiązany.
Warto śledzić przesyłki i w razie problemów z odbiorem dać mi znać, a od razu pomogę jak mogę. Osoby, którym przesyłki awizowano, a nie mogą odebrać przesyłki na poczcie, mogą zlecić Poczcie ponowne doręczenie przesyłki do domu przez listonosza. Kosztuje to 5 zł z hakiem (płatne listonoszowi) i wystarczy tylko wysłać internetem wypełniony formularz.
Tak piszą na stronie poczty:
Doręczenie na życzenie
Nie odebrałeś przesyłki poleconej albo Paczki MINI przy pierwszej próbie doręczenia i otrzymałeś awizo? Dzięki Doręczeniu na życzenie możesz zamówić ponowne doręczenie awizowanej przesyłki. Wystarczy skorzystać z naszej usługi i bez wychodzenia z domu przesyłka zostanie dostarczona pod wskazane miejsce i we wskazanym czasie do adresata.
Zamów usługę, wypełniając formularz on-line.
https://eformularze.poczta-polska.pl/zlecenie-doreczania/
Szczegółowe informacje o usłudze znajdziesz tutaj.
http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/przekierowanie/
Wiele moich maili z numerami przesyłek zostało potraktowanych jak spamy. Jak ktoś jeszcze nie dostał ode mnie numeru przesyłki - proszę pisać a ponownie go wyślę z kilku adresów emailowych równocześnie.
Dostałem kilka kolejnych maili od czytelników:
Cześć,
dziś dostałem swój egzemplarz. Pięknie dziękuję za szybką wysyłkę. Komiks prezentuje się wspaniale i nie mogę się doczekać jego lektury.
Pozdrawiam
Hej, przesyłka dziś dotarła, wszystko ok, komiks wygląda cudnie pzdr,